"Tokom razgovora za poziciju menadžera, pitali su me: 'Šta biste uradili da neko od vaših zaposlenih odbije da vas posluša?'. Šta je dobar odgovor na to pitanje?", glasio je početak objave jedne Emili koja je ovo pitanje postavila na popularnoj platformi Quora.
Nastavila je:
"Postoji mnogo načina na koje možete da rešite ovu situaciju, ali daću vam primer koji će im se dopasti. Kao menadžer, važno je da pronađete načine da sarađujete sa svima, bez obzira na njihov stav. Prva stvar koju treba da se pitate, jeste da li je to novo ponašanje. Ovo vam daje dobru polaznu tačku kuda dalje.
Ako jeste, vreme je za analizu osnovnog uzroka. Kao menadžer, prvo treba da pođete od sebe. 'Da li ja tražim od nekoga da uradi nešto što nije u njegovom opisu posla?', dobar je početak. Ako je odgovor odričan, razmislite o načinu na koji ste nešto rekli. 'Da li je osoba pogrešno protumačila ono što sam rekao?'. Zapamtite, nije uvek važno šta kažete, već kako to kažete.
Takođe se obratite kolegama na istom položaju ili iznad vas. Nikada ne razgovarajte o ljudskim resursima sa ljudima ispod vas osim ako to nije posebno traženo. Možda imaju uvid u to zašto se zaposleni tako ponaša. Sledeći korak je da sednete i razgovarate sa zaposlenim, po mogućnosti sa svedokom, kako biste postigli bolju komunikaciju između vas dvoje. Ovaj razgovor takođe može da dovede do nekih stvari kojih niste bili svesni (porodični problemi, zabrinutosti oko restrukturiranja posla, itd.).
Ovo je vreme da ponovo uzmete u obzir njegovo razmišljanje, a takođe jasno možete da date usmeno upozorenje. Ako se problemi nastave, trebalo bi da nastavite sa pismenim upozorenjem o neposlušnosti. Dalja upozorenja uvek neka budu napisana, kao i potpisana od strane zaposlenog i svedoka. Ako to imate, imate dokumentaciju koja podržava otpuštanje zaposlenog", napisala je jedna Emili.
U komentarima su se javili brojni menadžeri i nadređeni iz velikih kompanija. Složili su se i otkrili kako glasi najbolji odgovor na ovo pitanje na razgovoru za posao:
"Odgovor bi glasio: 'Zavisi. Imate li na umu konkretan primer?'. U maloj kompaniji: 'Da li je vaš zaposleni imao loše epizode ovde?', u većoj kompaniji: 'Da li imate pismene disciplinske smernice? Šta one nalažu?'. Ideja je da navedete svog poslodavca da govori jer: to će vam pokazati da volite da saznate činjenice pre nego što počnete da delujete, možda ćete naučiti mnogo o kompaniji i dobićete naznake kako da postupite. Da biste na kraju postigli poene na intervjuu, pokušajte da navedete primer sa prethodnog posla gde ste uspešno rešili sličnu situaciju".
BONUS VIDEO:
Partizanova kriza traje, nova drama i šesti poraz u nizu: Ledej i Mirotić utišali punu Arenu
"Da završim Evroligu u 10. kolu? Hajde baš da vidimo!" Željko povisio ton, jedno pitanje ga iznerviralo
Ostoja Mijailović se oglasio o krizi u Partizanu: Ostaje nam da verujemo treneru i igračima
Srbija izbegla poraz i poslednje mesto: Protiv Danske igramo za četvrtfinale Lige nacija!
Partizan na dnu Evrolige, tužan pogled na tabelu: Crno-beli su u najgoroj formi, zakucani na začelje!