"Bile smo inspirisane Balkanom i ispalo je zanimljivo. Opanke i čarape smo kupile kod čuvenog opančara Kirija u Kaluđerici", kaže za "Politiku" Jelena Radovanović iz minhenske modne kuće "Holi goust” (Holy Ghost).

Jelena Radovanović (27) iz Beograda, Ivana Bogićević (30) iz Kraljeva i Sedina Halilović (28), rođena u Nemačkoj, ali poreklom iz Sarajeva, krenule su u modni biznis pre nešto više od godinu dana, a ovih dana na velikom sajmu mode u Diseldorfu predstavile su svoju drugu kolekciju.

Foto galeriju pogledajte OVDE.

Otkud opanci i vunene čarape iz kuće koja po opredeljenju kreira odeću za mlade, urbane devojke?

"Eto, bile smo inspirisane Balkanom i ispalo je zanimljivo. Opanke i čarape smo kupile u čuvenoj opančarskoj radnji Mijomira Aleksića Kirija u Kaluđerici", kaže Jelena Radovanović.

Osim što se u firmi bavi prodajom i marketingom, ona je kao manekenka sa višegodišnjim iskustvom 'uskočila' u njihove modele i pozirala za aktuelnu kampanju.

Na sajmu u Diseldorfu opanci i vunene čarape su odlično upotpunili pantalone "lejla", inspirisane dimijama sa elementima srpske nošnje - pojasom crvene boje sa zelenim vezom. Uz njih ide majica od žerseja i jakna od krzna.

"Bila su dva ili tri modela sa opancima, ipak je to ručni rad i poprilično košta. Sve sam kupila kod istog opančara, koji snabdeva kulturno-umetnička društva", kaže Jelena.

Sedina je završila dizajn u Minhenu, Jelena ekonomiju na državnom fakultetu u Minhenu, a Ivana višu školu mode. U skladu sa obrazovanjem su i podelile poslove u firmi. Sedina je glavna dizajnerka, Jelena radi marketing i prodaju, a Ivana brine o proizvodnji, koja se obavlja u Minhenu.

"Ovo je tek naša druga kolekcija i prva s kojom smo krenule u prodaju. Prošle smo relativno solidno. Najviše nas kupuju skandinavske zemlje, zatim Holandija i Belgija. Za Nemce je ovo što radimo malo komplikovano i specifično", kaže Jelena i objašnjava da je u poređenju sa nedeljom mode u Berlinu, gde su nedavno takođe prikazale kolekciju, sajam u Diseldorfu više komercijalnog karaktera i mesto gde se stvarno "pravi biznis".

Sada je na redu Moskva, gde će od 21. do 24. februara predstaviti istu kolekciju i očekuju dobar prijem.

"Pravimo jako jednostavnu modu. Elementi koje smo sad ubacile jesu specifični i uradile smo to iz ljubavi prema našoj domovini. Pravimo modele prilagođene mladim urbanim ženama, za devojke velikih gradova koje su samostalne i jake", kaže Jelena.

Za narednu jesen balkanska trojka iz Minhena predlaže vunene i kožne mini haljine, kombinezone, koji su trenutno modni imperativ, i krznene jakne u braon i bež boji.

Njihova odeća pripada srednjoj klasi, u rangu robnih marki "Marko Polo" ili "Stefanel", kaže Jelena. Haljina za posao košta od 200 do 300 evra, pantalone između 160 i 200. Od ovog leta modeli "Holi gousta" počeće da se prodaju u dva butika u Minhenu, a plan ove tri devojke je da u ovom gradu otvore i sopstveni butik.

(MONDO)