Sajam u Čikagu, najstarija i najveća američka smotra autoindustrije, koji danas otvara vrata za publiku, ostavlja sasvim različite utiske od ostalih sličnih manifestacija, smatra Džesika Kaldvel, analitičar agencije "Edmunds".
Svetski proizvođači automobila ponudili su, prema oceni analitičara, sirovu snagu i luksuz na Sajmu automobila u Čikagu, umesto "zelenih kola" koja su dobijala apsolutnu prednost na ostalim auto-salonima u SAD, kao što su Detroit ili Los Anđeles.
"Čikaška smotra se u mnogome razlikuje u odnosu na nedavne skupove u Los Anđelesu i Detroitu gde je ponuđeno mnogo više zelene tehnologije," smatara Kaldvelova, naglašavajući da se, na jednoj strani govori o ekonomičnosti goriva, a na drugoj se ističu snaga i luksuz automobila.
Za razliku od Detroita i Los Anđelesa koji su privukli ogromnu pažnju medija u nastojanju da se pomogne osvetljavanju reputacije proizvođača kola, sajam u Čikagu je okrenut, pre svega, potrošačima.
Američki "Dženeral motors" (GM) predstavio je "kamaro ZL1", model za 2012. godinum koji će biti opremljen super snažnim motorom V-8 od 6,2 litara, sa 550 konjskih snaga.
"To će biti najbrži 'kamaro' koji je do sada ponudio 'Ševrolet'", izjavio je Ed Velburn, potpredsednik GM-a zadužen za izradu automobila.
Naziv novog vozila ZL1 je izveden od aluminijskog motora koji je pod tim imenom ugrađivan u sportske autmobile, a razvijan je krajem šezdesetih godina i ugrađivan u "kamaro" iz 1969. godine.
Glavni cilj razvoja automobila jeste stvaranje nečega novog, a "kamaro" nastoji da postigne maksimalno vreme na trkama i odličnu dinamiku vožnje na ulicama, kazao je Velburn.
"Krajsler" (Chrysler) je pokazao "dodž čardžer SRT8", model za 2012 s novim motorom HEMI V-8, zapremine 6,4 litara.
Ralf Žil, šef marketinga "Krajslerove" robne marke "Dodž" izjavio je da tim vozilom kompanija obnavlja stari brend "Dodž" i širi proizvodnu liniju SRT na 2012. godinu, u okviru plana stabilizacije čitave komapnije.
Potpredsednik "Forda" za marketing Džim Ferli, međutim, upozorio je u razgovoru sa novinarima u Čikagu, da su proizvođači automobila ohrabreni rastom potražnje za novim kolima, ali da zabrinjava skok cene goriva.
On je kazao da su kupci i pored toga zainteresovani za automobile koji pružaju zadovoljstvo u vožnji, navodeći priimer modela "bos mustang" sa 302 konjske snage.
Ferli je naglasio da je strategija "Forda" da nudi energetski efikasne automobile u svakoj klasi i dodao da "Amerikaci takođe vole da imaju kola u čijoj vožnji mogu da uživaju."
(Tanjug)
"Čikaška smotra se u mnogome razlikuje u odnosu na nedavne skupove u Los Anđelesu i Detroitu gde je ponuđeno mnogo više zelene tehnologije," smatara Kaldvelova, naglašavajući da se, na jednoj strani govori o ekonomičnosti goriva, a na drugoj se ističu snaga i luksuz automobila.
Za razliku od Detroita i Los Anđelesa koji su privukli ogromnu pažnju medija u nastojanju da se pomogne osvetljavanju reputacije proizvođača kola, sajam u Čikagu je okrenut, pre svega, potrošačima.
Američki "Dženeral motors" (GM) predstavio je "kamaro ZL1", model za 2012. godinum koji će biti opremljen super snažnim motorom V-8 od 6,2 litara, sa 550 konjskih snaga.
"To će biti najbrži 'kamaro' koji je do sada ponudio 'Ševrolet'", izjavio je Ed Velburn, potpredsednik GM-a zadužen za izradu automobila.
Naziv novog vozila ZL1 je izveden od aluminijskog motora koji je pod tim imenom ugrađivan u sportske autmobile, a razvijan je krajem šezdesetih godina i ugrađivan u "kamaro" iz 1969. godine.
Glavni cilj razvoja automobila jeste stvaranje nečega novog, a "kamaro" nastoji da postigne maksimalno vreme na trkama i odličnu dinamiku vožnje na ulicama, kazao je Velburn.
"Krajsler" (Chrysler) je pokazao "dodž čardžer SRT8", model za 2012 s novim motorom HEMI V-8, zapremine 6,4 litara.
Ralf Žil, šef marketinga "Krajslerove" robne marke "Dodž" izjavio je da tim vozilom kompanija obnavlja stari brend "Dodž" i širi proizvodnu liniju SRT na 2012. godinu, u okviru plana stabilizacije čitave komapnije.
Potpredsednik "Forda" za marketing Džim Ferli, međutim, upozorio je u razgovoru sa novinarima u Čikagu, da su proizvođači automobila ohrabreni rastom potražnje za novim kolima, ali da zabrinjava skok cene goriva.
On je kazao da su kupci i pored toga zainteresovani za automobile koji pružaju zadovoljstvo u vožnji, navodeći priimer modela "bos mustang" sa 302 konjske snage.
Ferli je naglasio da je strategija "Forda" da nudi energetski efikasne automobile u svakoj klasi i dodao da "Amerikaci takođe vole da imaju kola u čijoj vožnji mogu da uživaju."
(Tanjug)