Majice sa slikom dugokose devojke u bluzi sa srcima povučene su iz prodavnica "Stradivarijusa" posle žalbi modnih blogerki da je španska kuća "Inditeks", vlasnik ovog brenda i još popularnije "Zare", neovlašćeno kopirala njihove fotografije.

Devojčica sa majice zapravo je švajcarska blogerka Mišel Ka, jedna od mnogih devojaka koje se u omiljenim odevnim kombinacijama fotografišu i kače slike na svoj blog. Pojedini modni dnevnici ovog tipa veoma su popularni, jer mlade devojke radije tu traže inspiraciju nego u "Vogu" ili "Elu".

Poznato je da "Inditeks" neguje koncept takozvane brze mode, tako što dizajnerske modele 'skida' sa piste i u nešto izmenjenom izdanju i od jeftinijih materijala nudi ženama širom sveta po pristupačnoj ceni.

Međutim, u poslednje vreme njegovi dizajneri, u nedostatku inspiracije i pod pritiskom da ispune rokove, sve češće konsultuju modne blogove, precrtavajući fotografije na majice. Možda su tome pribegavali i ranije, ali im je sada promaklo da su neke blogerke postale popularne i veoma prepoznatljive.

U španskoj kompaniji nemaju objašnjenje kako su fotografije sa modnih blogova završile na majicama, ali su sporni modeli povučeni iz prodavnica.

"Majice su delo dizajnera spoljnog saradnika. Pokušavamo da ustanovimo šta se dogodilo. Kompanija čije smo usluge koristili trebalo je da obezbedi prava, takvo je pravilo“, rekao je portparol Inditeksa za londonski "Gardijan".

"Žalosno je što su to radili iza mojih leđa. Malo sam ljuta jer me nisu pitali za dozvolu. To je po meni nedostatak poštovanja", kaže Mišel Ka (19).

Nije prvi put da najveći evropski tekstilni lanac trpi optužbe da kopira blogere. Francuskinja Luiz Eble pregovara sa "Inditeksovim" advokatima o njenim fotografijama koje su prošle godine korišćene na "Zarinim" majicama.

Ljudi koji znaju kako "Inditeks" funkcioniše objašnjavaju da je veliki pritisak na dizajnere da u kratkom roku ispune normu. Često im je najlakše da na Internetu pronađu dobru sliku i samo je malo 'zabašure', ali ovog puta se čak nisu ni trudili. Švajcarkinja je skoro sasvim prekopirana, sa sve upadljivom crvenom tašnicom.

Kompanija se i sama hvali da zahvaljujući uigranom kreativnom timu i strogo kontrolisanoj proizvodnoj i distributerskoj mreži kolekcija pređe put od dizajnerskog stola do prodavnica za samo dve nedelje, što je u svetu prolaznih trendova veoma važno.

U "Delta sportu", koji je distributer "Inditeksovih" brendova na tržištu Srbije, majica sa spornim crtežima verovatno nema u "Stradivarijusovim" radnjama kod nas.

"U takvim slučajevima nama se šalje dopis da se određeni artikli povlače iz prodaje, a ništa još nismo dobili. Koliko je meni poznato, to se kod nas samo jednom desilo u ’Zari’ pre nekoliko godina“, kaže za "Politiku" jedan od brend menadžera ove firme, koji je imao prilike da se sa sličnim situacijama sretne na obuci u Španiji.

"Sećam se da su u ’Zari’ morali da povuku neke suknje jer su suviše ličile na neke druge."

(MONDO)