Potražnja za dizel automobilima u svetu će se udvostručiti u narednih 10 godina, na oko 29 miliona vozila godišnje, u poredjenju sa 15 miliona prodatih širom sveta u 2005. godini, procenila je u svom najnovijem izveštaju američka konsultanska firma "J.D. Pauer" (J.D.Power), koja okuplja 750 stručnjaka za automobilsku industriju.
Potražnja za dizel automobilima u svetu će se udvostručiti u narednih 10 godina, na oko 29 miliona vozila godišnje, u poredjenju sa 15 miliona prodatih širom sveta u 2005. godini, procenila je u svom najnovijem izveštaju američka konsultanska firma "J.D. Pauer" (J.D.Power), koja okuplja 750 stručnjaka za automobilsku industriju.Visok rast potražnje u SAD, čiji su se vozači do sada sporo navikavali na dizel, takodje će doprineti globalnom rastu potraznje za dizelašima.
Vozila na dizel gorivo, kako se procenjuje, učestvovaće sa 10 procenata u ukupnom broju prodatih automobila u SAD do 2015. godine, u odnosu na sadašnju stopu od svega 3,2 odsto.
To će doprineti opštem povećanju udela dizel vozila na tržištu automobila na 26 procenata, sa sadašnjih 18, predvidja "J.D. Pauer", koji ocenjuje da su SAD i Kanada tržišta sa ogromnim potencijalom za prodaju manjih porodičnih dizel vozila.
Imajući u vidu sadašnji nivo cene goriva i nove propise koji bi trebalo da doprinesu povećanju proizvodnje putničkih automobila manje potrošnje, neophodno je da se ponudi više alternativa konvencionalnim motorima na benzin, smatra analitičar Alaster Bedvel.
Izgledi potražnje za dizel motorima na azijskom tržištu su različiti. "Južna Koreja i Indija su ključna tržišta za rast potrošnje dizelaša, a Kina se nalazi u stalnom usponu", kaže Bedvel, ali i dodaje da su kratkoročni i srednjoročni izgledi za prodaju dizel vozila u Japanu ograničeni. "Medju potrošačima vlada neka vrsta odbojnosti prema dizel tehnologije, uprkos nastojanjima japanskih kompanija", kaže on.
Propisi za kontrolu emisije štetnih gasova će ograničti prednosti u ceni dizel goriva u Evropi, ali "J.D. Pauer" predvidja da će potražnja za dizelom dostići tačku zasićenosti u Zapadnoj Evropi na nešto ispod 60 procenata ukupnog tržišta. Ništa manja potražnja ne očekuje se ni u zemljama istočne Evrope.
Računa se da će "Folksvagen" ostati najveći svetski proizvodjač putničkih automobila sa pogonom na dizel, dok će se na drugom mstu naći američki "Ford", ali će "Tojota" u periodu do 2015. godine imati najveću stopu rasta isporuke novih dizelaša.
(Tanjug)