
Svoje razmišljanje o kompaktnom monovolumenu Nissan je predstavio pre dve godine na Salonu automobila u Parizu, pod imenom Tone. I već tada je koncepcija budućeg vozila bila iskristalisana. Analize tržišta i ankete među potencijalnim kupcima, koji pripadaju mlađoj populaciji, još u stadijumu razvoja su pokazale u kom pravcu treba ići.
Šta više, precizno se pokazalo da najviše zamerki ide na račun rešenja prostora u zadnjem delu vozila. Kako po pitanju samih dimenzija, tako i nedostatka praktičnih detalja. Dve godine kasnije, pokazaće se da se dizajnerski pogon Nissana odgovorno uhvatio u koštac sa zahtevima publike.
U poslednje vreme dosta se polemiše o transferu platformi unutar kompanija i pitanju da li ovakva razmena ubija individualnost svakog novog modela. Note je tipičan primer automobila nastalog na zajedničkoj platformi.
B platformu, aliansa Renault-Nissan koristi kod modela Micra, Micra C+C, Modus, novog Clia i na kraju, bar za sada, i Note. Sasvim logično, već i letimičan pogled na spisak modela na zajedničkoj osnovi otkriva njihov potpuno različit karakter, ali isto tako i svu konstruktivnu fleksibilnost. Ipak, Note kao najveći, koristi produženu varijantu sa međuosovinskim razmakom povećanim na 2,6 metara.
Mali Murano
Dilema, da li je poreklo Notea u modelu Renault Modus, brzo nestaje. Pre svega, generalna stilizacija prednje dela novog Nissana se oslanja na terenac Murano, ali je naravno adaptirana za mnogo umereniji monovolumen. Klinasta forma Notea je dodatno pojačana zadnjim svetlima u formi bumeranga. Bitan element koji formira ukupnu sliku, ali i vozne osobine ovog autobila, je činjenica da su prepusti preko točkova minimalni.
Generalno, stilisti Nissana su 4 metra dugom monovolumenu podarili vetrobransko staklo pod oštrim uglom i u osnovi čiste linije, koje jedino razbijaju dominantno velika i ispupčena prednja svetla. Specifična forma zadnjih svetala jasno definiše izlaznu ivicu krova i asocira čak i na minijaturan spojler. Za ovako kratak automobil koeficijent otpora 0,33 je sasvim dobar rezultat.
Šta više, precizno se pokazalo da najviše zamerki ide na račun rešenja prostora u zadnjem delu vozila. Kako po pitanju samih dimenzija, tako i nedostatka praktičnih detalja. Dve godine kasnije, pokazaće se da se dizajnerski pogon Nissana odgovorno uhvatio u koštac sa zahtevima publike.
U poslednje vreme dosta se polemiše o transferu platformi unutar kompanija i pitanju da li ovakva razmena ubija individualnost svakog novog modela. Note je tipičan primer automobila nastalog na zajedničkoj platformi.
B platformu, aliansa Renault-Nissan koristi kod modela Micra, Micra C+C, Modus, novog Clia i na kraju, bar za sada, i Note. Sasvim logično, već i letimičan pogled na spisak modela na zajedničkoj osnovi otkriva njihov potpuno različit karakter, ali isto tako i svu konstruktivnu fleksibilnost. Ipak, Note kao najveći, koristi produženu varijantu sa međuosovinskim razmakom povećanim na 2,6 metara.
Mali Murano
Dilema, da li je poreklo Notea u modelu Renault Modus, brzo nestaje. Pre svega, generalna stilizacija prednje dela novog Nissana se oslanja na terenac Murano, ali je naravno adaptirana za mnogo umereniji monovolumen. Klinasta forma Notea je dodatno pojačana zadnjim svetlima u formi bumeranga. Bitan element koji formira ukupnu sliku, ali i vozne osobine ovog autobila, je činjenica da su prepusti preko točkova minimalni.
Generalno, stilisti Nissana su 4 metra dugom monovolumenu podarili vetrobransko staklo pod oštrim uglom i u osnovi čiste linije, koje jedino razbijaju dominantno velika i ispupčena prednja svetla. Specifična forma zadnjih svetala jasno definiše izlaznu ivicu krova i asocira čak i na minijaturan spojler. Za ovako kratak automobil koeficijent otpora 0,33 je sasvim dobar rezultat.
Unutrašnjost dobra i za visoke ljude
Ipak, uloženi trud dizajnera se najbolje vidi u unutrašnjosti. Za sam početak, ilustrativna je kratka prezentacija sa okupljenim kolegama novinarima kao probnim modelima. Za proveru tvrdnje, da u Noteu ima ekstremno mnogo mesta, poslužio je kolega novinar visine preko 2 metara, koji se smestio za upravljač, ali i na zadnju klupu, bez pomeranja prednjeg sedišta.
U praksi ovakva situacija je primerena vozilu D segmenta, a ne malenog B.
Na prezentaciji u Marseju, empirijski je dokazano da u prtljažnik novog modela Note bez problema staju dečija kolica ili bicikl, a moguće deljenje prtljažnika na dva dela pločom velike nosivosti ponekad ima svoje praktične strane.
Dodatni argument u prilog konstataciji da Note ima ekstremno mnogo mesta je i velik broj prostranih boksova i pretinaca, kojima se pridružuju džepovi na poleđini prednjih sedišta. Upravo spomenuti džepovi u naslonima sedišta su detalj koji su potencijani kupci tražili, kako bi se dečije igračke i ostale pripadajuće sitnice jednom za svagda mogle odložiti.
Praktični, i u ovoj klasi retki, su i preklopivi stolovi, takođe, na naslonima prednjih sedišta. U glavnu pregradu ili kasetu ispred suvozača, poznatiju kao onu ”za rukavice”, koja može biti grejana ili hlađena, staje čak 14 limenki od 0,33 litra. To sasvim realno pokazuje njenu veliku zapreminu.
Kvalitet plastike i završne obrade enterijera je prijatno iznenađenje i gotovo da se može porediti sa znatno višom klasom vozila. Dizajn i materijali armature instrument-table, kao nešto što je u stalnom vidokrugu za vreme vožnje, su bez preteranih dizajnerskih bravura, ali prijatni i na pogled i na dodir.
Komande klimatizacije su grupisane na malom prostoru, ali sa dovoljno krupnih prekidača za laku upotrebu. Instrumentacija je u klasičnoj i proverenoj kružnoj formi, sa belom podlogom koja maksimalno doprinosi čitljivosti.
Činjenica da je Nissan Note postavljen na poznatu platformu, znači da smo mehaničke elemente već sreli. Prednja osovina koristi McPherson opružne noge, dok je pozadi torziona osovina.
Motorizaciju čini optimalna kombinacija dva benzinca i dva dizela sa direktnim ubrizgavanjem. Benzinci su od 1,4 i 1,6 litara radne zapremine, nastali u Nissanu i imaju 88 i 110 KS. Sa dizelskom ponudom zapremine od 1,5 litara, postaje razumljivo da je reč o dCi motorima Renaulta sa 68 i 86 KS.
Upravljanje je preko nazubljene letve sa električnom servo asistencijom. Kočnice su kombinacija diskova na prednjoj i doboša na zadnjoj osovini sa svim opcijama motora. ABS, elektronska distribucija sile kočenja i asistencija su u svim paketima opreme, dok je ESP deo spiska dodatne opreme.
U praksi ovakva situacija je primerena vozilu D segmenta, a ne malenog B.
Na prezentaciji u Marseju, empirijski je dokazano da u prtljažnik novog modela Note bez problema staju dečija kolica ili bicikl, a moguće deljenje prtljažnika na dva dela pločom velike nosivosti ponekad ima svoje praktične strane.
Dodatni argument u prilog konstataciji da Note ima ekstremno mnogo mesta je i velik broj prostranih boksova i pretinaca, kojima se pridružuju džepovi na poleđini prednjih sedišta. Upravo spomenuti džepovi u naslonima sedišta su detalj koji su potencijani kupci tražili, kako bi se dečije igračke i ostale pripadajuće sitnice jednom za svagda mogle odložiti.
Praktični, i u ovoj klasi retki, su i preklopivi stolovi, takođe, na naslonima prednjih sedišta. U glavnu pregradu ili kasetu ispred suvozača, poznatiju kao onu ”za rukavice”, koja može biti grejana ili hlađena, staje čak 14 limenki od 0,33 litra. To sasvim realno pokazuje njenu veliku zapreminu.
Kvalitet plastike i završne obrade enterijera je prijatno iznenađenje i gotovo da se može porediti sa znatno višom klasom vozila. Dizajn i materijali armature instrument-table, kao nešto što je u stalnom vidokrugu za vreme vožnje, su bez preteranih dizajnerskih bravura, ali prijatni i na pogled i na dodir.
Komande klimatizacije su grupisane na malom prostoru, ali sa dovoljno krupnih prekidača za laku upotrebu. Instrumentacija je u klasičnoj i proverenoj kružnoj formi, sa belom podlogom koja maksimalno doprinosi čitljivosti.
Činjenica da je Nissan Note postavljen na poznatu platformu, znači da smo mehaničke elemente već sreli. Prednja osovina koristi McPherson opružne noge, dok je pozadi torziona osovina.
Motorizaciju čini optimalna kombinacija dva benzinca i dva dizela sa direktnim ubrizgavanjem. Benzinci su od 1,4 i 1,6 litara radne zapremine, nastali u Nissanu i imaju 88 i 110 KS. Sa dizelskom ponudom zapremine od 1,5 litara, postaje razumljivo da je reč o dCi motorima Renaulta sa 68 i 86 KS.
Upravljanje je preko nazubljene letve sa električnom servo asistencijom. Kočnice su kombinacija diskova na prednjoj i doboša na zadnjoj osovini sa svim opcijama motora. ABS, elektronska distribucija sile kočenja i asistencija su u svim paketima opreme, dok je ESP deo spiska dodatne opreme.
Odličan u krivini, mir za volanom
U vožnji se definitivno shvata da Nissan Note nije ni slučajno Renault Modus. I pored konstatacija o transferima platformi, strah od gubljenja identiteta voznih osobina, barem u slučaju Nissana, nema osnova. Iako smo generalno očekivali nešto manje-više slično Modusu, ispostavilo se da smo u potpunoj zabludi.
Pre svega, generalni subjektivni osećaj za upravljačem Notea asocira na znatno teži automobil. Na pravcu je mirniji od pandana iz Renaulta, dok u prolazu kroz krivinu pokazuje znatno drugačiji karakter. Note i pored relativno velike visine samouvereno prihvata brzu promenu pravca ili dugu brzu krivinu kroz koju se vozi u visokom stepenu prenosa. I iako sa dobošima pozadi, kočnice su sasvim adekvatno dimenzionisane.
Vozač ne sedi preterano uspravno, kako je praksa u mikro vanovima, nego je pozicija znatno bliža klasičnoj limuzini. Ujedno se otkriva i dobra ergonomija vozačkog radnog mesta. Hodovi ručice menjača su kratki i precizni, isto kao i papučica kvačila. Preglednost je odlična, uz detalj da se bilo koja ivica poklopca motora još davnih dana izgubila iz vozačevog vidokruga. Zvučna izolacija kabine za B segment je dobra, a odsustvo fijuka vetra dokazuje i dobru aerodinamiku Notea.
Prve i nedovoljno duge vožnje, bar za sada, sugerišu da je idealna kombinacija Note i 1,5 dCi motor sa 86 KS. Bez trunke napora i bez mnogo buke, elastični dizel pretvara ovaj Nissan u veoma temperamentan monovolumen.
Nakon prvog susretra sa modelom Nissan Note, čini se da je klasa mikro vanova osvežena modelom koji je možda iskristalisao generalnu ideju cele klase.
U veoma kompaktne dimenzije, smestio se visokoupotrebljiv monovolumen, solidnih voznih osobina. I ono što je sigurno je da se ljubitelji jurnjave neće osvrnuti za njim, ali porodični ljudi koji žele mnogo prostora upakovanog na malu površinu dobijaju veoma zanimljivu ponudu.
Karoserija: hatch back, 5 vrata, 5 sedišta, d x š x v: 4083 x 1690 x 1550 mm, zapremina prtljažnika 280/1332 l, zapremina rezervoara 46 l, masa vozila od 1092/1546 kg.
Motor 1,4 1,6 1,5 TD 1,5 TD
Zapremina cm3 1386 1598 1461 1461
Br cilindara/ventila 4/16 4/16 4/16 4/16
Maksimalna snaga kW/KS 65/88 81/110 50/68 63/86
pri o/min 5200 6000 4000 3750
Maks. obrtni moment Nm 128 153 160 200
pri o/min 3200 4400 2000 2000
Ogibljenje
Napred McPherson‚ pozadi torziona osovina, amortizeri i spiralne opruge, poprečni stabilizator napred i pozadi, napred diskovi‚ pozadi doboši, ABS, EBD, BA, ESP opciono. Pneumatici 185/65 R15 ili185/55 R16
Prenos snage
Pogon na prednje točkove, manuelni menjač sa 5 stepeni prenosa, opciono automatski sa 4 stepena prenosa.
Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h s 13‚1 10,7 16,5 13,0
Maksimalna brzina km/h 165 183 155 163
Prosečna potrošnja l/100 km 6,3 6,6 5,2 5,1
Cena € od 13.000
(Vrele gume/MONDO)
Pre svega, generalni subjektivni osećaj za upravljačem Notea asocira na znatno teži automobil. Na pravcu je mirniji od pandana iz Renaulta, dok u prolazu kroz krivinu pokazuje znatno drugačiji karakter. Note i pored relativno velike visine samouvereno prihvata brzu promenu pravca ili dugu brzu krivinu kroz koju se vozi u visokom stepenu prenosa. I iako sa dobošima pozadi, kočnice su sasvim adekvatno dimenzionisane.
Vozač ne sedi preterano uspravno, kako je praksa u mikro vanovima, nego je pozicija znatno bliža klasičnoj limuzini. Ujedno se otkriva i dobra ergonomija vozačkog radnog mesta. Hodovi ručice menjača su kratki i precizni, isto kao i papučica kvačila. Preglednost je odlična, uz detalj da se bilo koja ivica poklopca motora još davnih dana izgubila iz vozačevog vidokruga. Zvučna izolacija kabine za B segment je dobra, a odsustvo fijuka vetra dokazuje i dobru aerodinamiku Notea.
Prve i nedovoljno duge vožnje, bar za sada, sugerišu da je idealna kombinacija Note i 1,5 dCi motor sa 86 KS. Bez trunke napora i bez mnogo buke, elastični dizel pretvara ovaj Nissan u veoma temperamentan monovolumen.
Nakon prvog susretra sa modelom Nissan Note, čini se da je klasa mikro vanova osvežena modelom koji je možda iskristalisao generalnu ideju cele klase.
U veoma kompaktne dimenzije, smestio se visokoupotrebljiv monovolumen, solidnih voznih osobina. I ono što je sigurno je da se ljubitelji jurnjave neće osvrnuti za njim, ali porodični ljudi koji žele mnogo prostora upakovanog na malu površinu dobijaju veoma zanimljivu ponudu.
Karoserija: hatch back, 5 vrata, 5 sedišta, d x š x v: 4083 x 1690 x 1550 mm, zapremina prtljažnika 280/1332 l, zapremina rezervoara 46 l, masa vozila od 1092/1546 kg.
Motor 1,4 1,6 1,5 TD 1,5 TD
Zapremina cm3 1386 1598 1461 1461
Br cilindara/ventila 4/16 4/16 4/16 4/16
Maksimalna snaga kW/KS 65/88 81/110 50/68 63/86
pri o/min 5200 6000 4000 3750
Maks. obrtni moment Nm 128 153 160 200
pri o/min 3200 4400 2000 2000
Ogibljenje
Napred McPherson‚ pozadi torziona osovina, amortizeri i spiralne opruge, poprečni stabilizator napred i pozadi, napred diskovi‚ pozadi doboši, ABS, EBD, BA, ESP opciono. Pneumatici 185/65 R15 ili185/55 R16
Prenos snage
Pogon na prednje točkove, manuelni menjač sa 5 stepeni prenosa, opciono automatski sa 4 stepena prenosa.
Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h s 13‚1 10,7 16,5 13,0
Maksimalna brzina km/h 165 183 155 163
Prosečna potrošnja l/100 km 6,3 6,6 5,2 5,1
Cena € od 13.000
(Vrele gume/MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.