
U samoj najavi ovogodišnjeg Salona automobila u Ženevi često su se mogle čuti fraze, poput: ”Povratak legende!” i slično. U javnosti su počele da kruže priče o tome kako je Opel odlučio da oživi staro, popularno ime za svoj novi model. I zaista, predstavljen u Ženevi, nosilac oznake GT biće novi roadster, koji sa velikom odgovornošću mora nositi ime slavnog pretka.
Prvi Opel GT, predstavljen je davne 1965. godine, na Salonu u Frankfurtu. Proizvodio se od 1968. do 1973. godine, a prodat je u nešto više od 100.000 primeraka.
Danas je izuzetno cenjen u krugovima kolekcionara, koji vole kult GT-a, i kojima pričinjava zadovoljstvo da poseduju model ”male Corvette”, kako je ovaj automobil često nazivan. Svojim izgledom, ”grabio” je daleko ispred svog vremena, a dizajnerski pravac u kom je osmišljen, bio je prava nepoznanica za Evropu u tom periodu. Zato je u SAD-u, zbog svog izgleda i pristupačne cene, bio brzo prihvaćen i cenjen.
Naslednik je stigao u obliku roadstera, Opel GT.
Inače, kao koncept predstavljen je još u Birmingemu 2003. godine pod imenom Vauxhall Lighting, povodom stogodišnjice poslovanja fabrike Vauxhall. Danas je poznato da će se novi GT, proizvoditi se u Wilmingtonu, u SAD-u, zajedno sa bratskim modelima iz velike GM familije, Pontiac Solstice i Saturn Sky.
Atletski gradjen, sportski nastrojen, GT je u svom izgledu, ipak dobio liniju prepoznatljive filozofije Opela poslednjih godina. Prednji blatobrani blaže su naglašeni nego kod prethodnika, dok je velika površina prednjeg odbojnika velikim delom otvorena za protok vazduha, zbog hlađenja i aerodinamike. Potpuno sakriven fabrički krov, zajedno sa aluminijumskim naplacima prečnika 18 cola, daje oblik sportske siluete. Dva četvrtasta otvora izduvne cevi pozadi, zadnja svetlosna grupa simpatičnog izgleda i masivni zadnji branik, doprinose već lepom utisku.
Prvi Opel GT, predstavljen je davne 1965. godine, na Salonu u Frankfurtu. Proizvodio se od 1968. do 1973. godine, a prodat je u nešto više od 100.000 primeraka.
Danas je izuzetno cenjen u krugovima kolekcionara, koji vole kult GT-a, i kojima pričinjava zadovoljstvo da poseduju model ”male Corvette”, kako je ovaj automobil često nazivan. Svojim izgledom, ”grabio” je daleko ispred svog vremena, a dizajnerski pravac u kom je osmišljen, bio je prava nepoznanica za Evropu u tom periodu. Zato je u SAD-u, zbog svog izgleda i pristupačne cene, bio brzo prihvaćen i cenjen.
Naslednik je stigao u obliku roadstera, Opel GT.
Inače, kao koncept predstavljen je još u Birmingemu 2003. godine pod imenom Vauxhall Lighting, povodom stogodišnjice poslovanja fabrike Vauxhall. Danas je poznato da će se novi GT, proizvoditi se u Wilmingtonu, u SAD-u, zajedno sa bratskim modelima iz velike GM familije, Pontiac Solstice i Saturn Sky.
Atletski gradjen, sportski nastrojen, GT je u svom izgledu, ipak dobio liniju prepoznatljive filozofije Opela poslednjih godina. Prednji blatobrani blaže su naglašeni nego kod prethodnika, dok je velika površina prednjeg odbojnika velikim delom otvorena za protok vazduha, zbog hlađenja i aerodinamike. Potpuno sakriven fabrički krov, zajedno sa aluminijumskim naplacima prečnika 18 cola, daje oblik sportske siluete. Dva četvrtasta otvora izduvne cevi pozadi, zadnja svetlosna grupa simpatičnog izgleda i masivni zadnji branik, doprinose već lepom utisku.
Erognomija na visokom nivou
U unutrašnjosti je velika pažnja posvećena detaljima, tako da je ergonomija na visokom nivou. Hromom su obloženi pokazivač brzine kretanja, broja obrtaja i nivoa goriva u rezervoaru. Kožna sedišta i izgled centralne konzole, još jednom potvrđuju veliku pažnju dizajnera.
Zanimljivo je da se na zadnju osovinu ovog sportskog dvoseda prenosi čitavih 260 konjskih snaga, posredstvom šestostepenog manuelnog menjača. Novi ECOTEC četvorocilindarski benzinski agregat zapremine 2 litra, sa turbo punjačem i četiri ventila po cilindru, pokreće ovaj automobil do maksimalnih 230 km/h. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je manje od 6 sekundi, a maksimalni obrtni moment iznosi 350 Nm u rasponu od 2500 do 5300 obrtaja u minutu. Sa ukupnom masom od 1320 kg i međuosovinskim rastojanjem od 2415 mm, i uz to pravilnim rasporedom težine, novi Opel GT će lako izaći na kraj sa tolikim konjskim snagama.
Opel je sada, na izvestan način zadovoljan, jer je upotpunjena ponuda sportskih kabrioleta. Tigra i Astra Twin Top, dobile su najmlađeg, ali najsnažnijeg rođaka. Iako će novi GT u svojoj kući biti neprikosnoven, njegov izlazak na ulice ne mora biti previše slavan. Bar ne koliko je bio uspeh njegovog prethodnika.
U Evropi, BMW i Porsche su se već usavršili u izradi roadstera, tako da ovaj model Opela svakako neće biti jedini sportski kabriolet novije generacije koji će se šepuriti ulicama. U svakom slučaju, ako se neko na prvi pogled zaljubi u Opel GT, moraće da čeka bar godinu dana da mu ljubav bude uzvraćena, jer je prodaja ovog modela najavljena za proleće 2007. godine.
(Vrele gume/MONDO)
Zanimljivo je da se na zadnju osovinu ovog sportskog dvoseda prenosi čitavih 260 konjskih snaga, posredstvom šestostepenog manuelnog menjača. Novi ECOTEC četvorocilindarski benzinski agregat zapremine 2 litra, sa turbo punjačem i četiri ventila po cilindru, pokreće ovaj automobil do maksimalnih 230 km/h. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je manje od 6 sekundi, a maksimalni obrtni moment iznosi 350 Nm u rasponu od 2500 do 5300 obrtaja u minutu. Sa ukupnom masom od 1320 kg i međuosovinskim rastojanjem od 2415 mm, i uz to pravilnim rasporedom težine, novi Opel GT će lako izaći na kraj sa tolikim konjskim snagama.
Opel je sada, na izvestan način zadovoljan, jer je upotpunjena ponuda sportskih kabrioleta. Tigra i Astra Twin Top, dobile su najmlađeg, ali najsnažnijeg rođaka. Iako će novi GT u svojoj kući biti neprikosnoven, njegov izlazak na ulice ne mora biti previše slavan. Bar ne koliko je bio uspeh njegovog prethodnika.
U Evropi, BMW i Porsche su se već usavršili u izradi roadstera, tako da ovaj model Opela svakako neće biti jedini sportski kabriolet novije generacije koji će se šepuriti ulicama. U svakom slučaju, ako se neko na prvi pogled zaljubi u Opel GT, moraće da čeka bar godinu dana da mu ljubav bude uzvraćena, jer je prodaja ovog modela najavljena za proleće 2007. godine.
(Vrele gume/MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.