U samoj najavi ovo­godišnjeg Salona automobila u Že­nevi često su se mogle čuti fraze, poput: ”Povratak le­gende!” i slično. U javno­sti su počele da kruže pri­če o tome kako je Opel odlučio da oživi sta­ro, po­pularno ime za svoj novi model. I zaista, predstavljen u Ženevi, nosi­lac oznake GT biće novi ro­ad­ster, koji sa velikom odgovor­nošću mora nositi ime slavnog pretka.

Prvi Opel GT, predstavljen je dav­ne 1965. godine, na Salonu u Frank­fur­tu. Proizvodio se od 1968. do 1973. godine, a prodat je u nešto više od 100.000 primeraka.

Danas je izuzetno cenjen u krugovima ko­lek­cionara, koji vole kult GT-a, i kojima pri­či­njava zadovoljstvo da poseduju model ”male Corvette”, kako je ovaj automobil često nazivan. Svojim izgledom, ”grabio” je daleko ispred svog vremena, a dizajnerski pravac u kom je osmišljen, bio je prava nepoznanica za Evropu u tom periodu. Zato je u SAD-u, zbog svog izgleda i pristupačne cene, bio brzo prihvaćen i cenjen.

Naslednik je stigao u obliku roadstera, Opel GT.

Inače, kao koncept predstavljen je još u Bir­min­ge­mu 2003. godine pod imenom Vauxhall Light­ing, povodom stogodišnjice poslovanja fabrike Vauxhall. Danas je poznato da će se novi GT, proizvoditi se u Wilmingtonu, u SAD-u, zajedno sa bratskim modelima iz velike GM familije, Pontiac Solstice i Saturn Sky.

Atletski gradjen, sport­ski nastrojen, GT je u svom izgle­du, ipak dobio li­ni­ju prepoznatljive filozofije Opela poslednjih godina. Prednji blatobrani blaže su na­glašeni nego kod prethodnika, dok je velika po­vr­ši­na prednjeg od­boj­nika velikim delom otvorena za protok vaz­duha, zbog hlađe­nja i aerodinamike. Potpuno sakriven fabri­čki krov, zajedno sa alu­minijumskim naplaci­ma prečnika 18 cola, daje oblik sportske siluete. Dva četvrtasta otvora izduvne cevi pozadi, zadnja svetlosna grupa simpatičnog izgleda i masivni zadnji bra­nik, doprinose već lepom utisku.

Erognomija na visokom nivou

U unutra­šnjo­sti je velika paž­nja po­sve­ćena detaljima, tako da je ergonomija na visokom ni­vou. Hromom su oblože­ni pokazi­vač brzine kreta­nja, broja obrtaja i nivoa go­riva u rezer­voaru. Kožna sedišta i izgled centralne konzole, još jednom potvrđuju veliku pažnju dizajnera.

Zanimljivo je da se na zadnju osovinu ovog sport­skog dvoseda prenosi čitavih 260 konjskih snaga, posredstvom šestostepenog manuelnog menjača. Novi ECOTEC četvoro­cilin­darski benzinski agregat zapremine 2 litra, sa turbo punjačem i četiri ventila po cilindru, pokreće ovaj automobil do maksimalnih 230 km/h. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je manje od 6 sekundi, a maksimalni obr­tni moment iznosi 350 Nm u rasponu od 2500 do 5300 obrtaja u mi­nu­tu. Sa ukupnom masom od 1320 kg i međuosovinskim rastojanjem od 2415 mm, i uz to pravilnim ras­poredom težine, novi Opel GT će lako izaći na kraj sa tolikim konj­skim snagama.

Opel je sada, na izvestan način zadovoljan, jer je upotpunjena ponuda sportskih kabrioleta. Tigra i Astra Twin Top, dobile su najmlađeg, ali naj­snažnijeg rođaka. Iako će novi GT u svojoj kući biti neprikosnoven, njegov izlazak na ulice ne mora biti previše slavan. Bar ne koliko je bio uspeh njegovog prethodnika.

U Evropi, BMW i Porsche su se već usa­vršili u izradi roadstera, tako da ovaj model Opela svakako neće biti jedini sportski kabriolet novije generacije koji će se šepuriti ulicama. U svakom slu­čaju, ako se neko na prvi pogled zaljubi u Opel GT, moraće da čeka bar godinu dana da mu ljubav bude uzvraćena, jer je prodaja ovog modela najavljena za proleće 2007. godine.

(Vrele gume/MONDO)