Beogradske ulice postaju kobne za motocikliste. Nepažnja i nepoštovanje propisa uzimaju krvavi danak. Nadležni edukacijom i kaznama pokušavaju da smanje broj nezgoda u kojima stradaju motoristi. Poslednji u nizu pokušaja da se smanji broj nesreća je uvođenje "motora presretača" koji će pokušati da umire "paklene vozače".

Njihove glavne "lokacije" u Beogradu su u "Silikonskoj dolini" - Ulici Strahinjića Bana, na Terazijama, oko hotela "Moskva", gde "hvataju" zalet, pa do Slavije... Statistika je surova: u prva tri meseca ove godine u Beogradu je poginulo čak osam motorista.

Dragan Bogosavac, načelnik saobraćajne policije PU Beograda, kaže da upravo ovakva "igra" izaziva najviše posledica. On naglašava da više nije dovoljno da se pojavite "samo" sa motorom od 1.100 kubika.

"Takvi neće ni kacigu da nose, iako znaju da ona, možda može glavu da im sačuva. Tu su u pitanju 'crne tačke u glavi', a ne na putu... Problemi u saobraćaju nastaju onog trenutka kada motor postaje statusni simbol", kaže za "Novosti" Bogosavac.

Ipak, kako kaže Bogosavac, broj onih koji ne nose kacige je, zahvaljujući medijskoj akciji, drastično smanjen. Kacige su postale i modni detalj, a sve je više onih sa kompletnom zaštitom koje sprečavaju teške povrede.

Prema statistici MUP Srbije, prošle godine, u Beogradu se dogodila 421 saobraćajna nesreća u kojima su učesnici ili vinovnici, bili motociklisti. Nastradalo je njih 17, dok je ostatak prošao "samo" sa lakšim, odnosno težim povredama.

Prethodne dve godine, kako navodi statistika, još su drastičnije kad je reč o poginulima. U proseku, za ove dve godine, na dvotočkašu je život izgubilo njih dvadesetak, dok je broj nezgoda bio preko 450.

Povećan broj motorista, prema rečima Bogosavca u poslednjih nekoliko godina dodatno utiče na broj saobraćajnih nezgoda, ali taj porast nije srazmeran.

Zbog svega ovoga, MUP Srbije je, još prošle godine, kupio oko sto motocikala marke "suzuki GSH - R" koji su se već s prvim lepim danima, uključili u kontrolu saobraćaja. Ubrzo će im se priključiti još 30 "aprilja" i "motogucija".

"Motocikli bez policijskih obeležja, takozvani 'presretači', nabavljeni su iz razloga što naša, kao i mnoge druge policije u svetu, imaju veliki problem sa vozačima dvotočkaša. Oni su brži od policijskih automobila i istovremeno skrivaju registarske tablice.

Zadatak 'presretača' je da, sa ugrađenom kamerom, snimi počinjeni prekršaj i ukoliko je moguće, zaustavi vozača. Ako to nije moguće, dovoljno je samo i to da nesavesni vozač bude snimljen, a kasnije će već biti kažnjen po Zakonu o bezbednosti saobraćaja", kažu u MUP-u Srbije.

(MONDO)