Pravilnici koji preciziraju potrebno zdravstveno stanje vozača stari su čak 29 godina, a kako kažu u Komitetu za bezbednost saobraćaja, zbog toga ima i vozača sa 100 godina, piše "Press".
Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, samo u 2010. godini u Srbiji se desilo oko 1.600 saobraćajki koje su izazvali vozači sa više od 40 godina vozačkog staža. Direktor Agencije Stojadin Jovanović za "Press" objašnjava da se radi uglavnom o onima od 60 do 70 godina starosti.
"Što se tiče našeg zakona, oni koji imaju više od 65 godina starosti mogu da dobiju produženje dozvole najviše na pet godina, što zavisi od mišljenja lekara u uverenju o zdravstvenoj sposobnosti. To znači da se prema mišljenju ovlašćene komisije može izdati dozvola i na samo godinu dana ukoliko lekari procene da će neka bolest toliko brzo napredovati", kaže Jovanović za "Press".
Ministarstvo zdravlja zaduženo je da vodi računa o radu ovlašćenih ustanova koje rade lekarske preglede za vozače, ali Jovanović kaže da zbog nedostatka novca ovakvih kontrola nema dovoljno. S druge strane, rukovodilac medicine rada u Domu zdravlja Palilula Zoran Grbović kaže da su pravilnici koji određuju u kakvom zdravstvenom stanju mora biti vozač napravljeni čak 1982. godine.
Doktor Zoran Grbović kaže da bi lekari morali da obrate pažnju na starije vozače i upozore policiju ukoliko primete neke simptome koji mogu da poremete vozača.
"Na primer, kada se kod vozača otkrije ili desi pritisak preko 180/120, značajniji poremećaji rada srca, novootkriveni dijabetes, oboljenja kao što su moždani udar ili sve vrste psihoza, epilepsija, naglo slabljenje vida, glaukom ili katarakta, onda bi lekari trebalo da upozore policiju na takve bolesnike", kaže dr Grbović.
Kod starijih vozača najčešće se pojavljuju problemi sa očima, a česti su poremećaji krvnog pritiska i dijabetes.
"Ako naiđemo na nešto što nije u skladu sa pravilnikom, moramo da prijavimo MUP-u, da bi oni oduzeli dozvolu. Na primer, ako je čovek doživeo moždani udar, onda je kolega sa neurologije dužan da prijavi policiji takvo lice kao nebezbedno za vožnju, nakon čega ga policija šalje na kontrolni pregled. Ali mi se čini da nisu svi lekari upoznati sa time da imaju tu obavezu", rekao je Grbović za "Press".
Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže da u Evropi postoji praksa da se ljudi u određenim godinama šalju na redovne preglede kako bi se utvrdilo da li su sposobni za vožnju.
"Kako je čovek stariji, opažanje mu je lošije, a ponekad ljudi imaju i problem sa rasuđivanjem. Ipak, ne zna se koliko imamo starijih vozača, ali je poznato da imamo čak i vozače od 100 godina", kaže Okanović za "Press".
(MONDO)
Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, samo u 2010. godini u Srbiji se desilo oko 1.600 saobraćajki koje su izazvali vozači sa više od 40 godina vozačkog staža. Direktor Agencije Stojadin Jovanović za "Press" objašnjava da se radi uglavnom o onima od 60 do 70 godina starosti.
"Što se tiče našeg zakona, oni koji imaju više od 65 godina starosti mogu da dobiju produženje dozvole najviše na pet godina, što zavisi od mišljenja lekara u uverenju o zdravstvenoj sposobnosti. To znači da se prema mišljenju ovlašćene komisije može izdati dozvola i na samo godinu dana ukoliko lekari procene da će neka bolest toliko brzo napredovati", kaže Jovanović za "Press".
Ministarstvo zdravlja zaduženo je da vodi računa o radu ovlašćenih ustanova koje rade lekarske preglede za vozače, ali Jovanović kaže da zbog nedostatka novca ovakvih kontrola nema dovoljno. S druge strane, rukovodilac medicine rada u Domu zdravlja Palilula Zoran Grbović kaže da su pravilnici koji određuju u kakvom zdravstvenom stanju mora biti vozač napravljeni čak 1982. godine.
Doktor Zoran Grbović kaže da bi lekari morali da obrate pažnju na starije vozače i upozore policiju ukoliko primete neke simptome koji mogu da poremete vozača.
"Na primer, kada se kod vozača otkrije ili desi pritisak preko 180/120, značajniji poremećaji rada srca, novootkriveni dijabetes, oboljenja kao što su moždani udar ili sve vrste psihoza, epilepsija, naglo slabljenje vida, glaukom ili katarakta, onda bi lekari trebalo da upozore policiju na takve bolesnike", kaže dr Grbović.
Kod starijih vozača najčešće se pojavljuju problemi sa očima, a česti su poremećaji krvnog pritiska i dijabetes.
"Ako naiđemo na nešto što nije u skladu sa pravilnikom, moramo da prijavimo MUP-u, da bi oni oduzeli dozvolu. Na primer, ako je čovek doživeo moždani udar, onda je kolega sa neurologije dužan da prijavi policiji takvo lice kao nebezbedno za vožnju, nakon čega ga policija šalje na kontrolni pregled. Ali mi se čini da nisu svi lekari upoznati sa time da imaju tu obavezu", rekao je Grbović za "Press".
Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže da u Evropi postoji praksa da se ljudi u određenim godinama šalju na redovne preglede kako bi se utvrdilo da li su sposobni za vožnju.
"Kako je čovek stariji, opažanje mu je lošije, a ponekad ljudi imaju i problem sa rasuđivanjem. Ipak, ne zna se koliko imamo starijih vozača, ali je poznato da imamo čak i vozače od 100 godina", kaže Okanović za "Press".
(MONDO)
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu