
Iako se mogla očekivati gužva jer je pregled automobila bio besplatan, juče do podneva dovezeno je samo 13 automobila od kojih, kako su objasnili zaposleni u AMSS, čak šest nije bilo ispravno.
"U ovoj akciji ukupno smo pregledali oko 200 vozila, a oko 30 odsto nije imalo dovoljno ispravne zadnje kočnice. Imali smo čak slučajeve da zadnja kočnica uopšte ne radi! Kada to saopštimo vozačima, većina njih kaže da nije ni znala. Posle automobila sa neispravnim kočnicama, najviše ima neispravnih farova i svetleće signalizacije, a problematični su i pneumatici. Verovali ili ne, dešavalo se čak da dođu ljudi koji imaju sve četiri gume različitih dimenzija", kaže za "Press" tehničar Milovan Ranković.
Da je više nego opasno voziti automobil sa neispravnim kočnicama slaže se i koordinator Komiteta za bezbednost saobraćaja Milan Božović. On naglašava da se prilikom kočenja bez zadnjih kočnica može izgubiti kontrola nad vozilom.
"Vozilo se tada zanosi u jednu stranu. Vozači pokušaju da reaguju, pa udare u drugi automobil, kamion ili padnu s puta! S druge strane, ako vam je do sada trebalo 25 metara da zakočite, sa neispravnim kočnicama će vam trebati 30 i više metara."
Božović naglašava da su ljudi nekada ozbiljnije vodili računa o svom automobilu pa, recimo, u bivšoj Jugoslaviji gotovo da nisu postojali ovakvi problemi.
"Sada imate situaciju da vozači odu na servis tek kada primete neispravnost ili im neko to kaže. Postoji i loša obuka, jer su ranije u auto-školama vozači morali da uče kako se ponaša vozilo i kako prepoznati neke značajne kvarove."
Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović tvrdi da je ono što je AMSS otkrio u kontrolama veoma zabrinjavajuće.
"Cilj ove akcije je bio da ljudi provere ispravnost vozila, naročito zbog početka turističke sezone. Pored kočnica, farovi i svetlosna signalizacija takođe su veoma značajni, iako ljudi misle da nije tako. Preporučujemo najmanje tri tehnička pregleda godišnje. A zbog temperaturnih razlika trebalo bi proveriti sve sisteme za kočenje, svetla, uređaje za označavanje vozila kao i upravljačke mehanizme - kaže Jovanović.
Tehničar AMSS-a Milan Ranković kaže da na tehničke preglede češće dolaze stariji vozači, a da mladi ne brinu dovoljno o ispravnosti kola.
"Omladina smatra da im je dovoljno da imaju dozvolu, automobil i to je to. A vrlo je važno da automobil bude ispravan. Ima sitnica koje možda nisu važne za bezbednost u saobraćaju, ali kočnice, trap, gume osnovne su stvari koje moraju da budu ispravne. AMSS dva puta godišnje pravi po sedam dana akcije besplatnog pregleda, a ako je interesovanje veće, produžimo na još nedelju dana."
Inače, akcija besplatnog pregleda AMSS-a traje još danas.
Kako prepoznati da vam ne rade zadnje kočnice
- Vozač mora jače da pritisne pedalu kočnice da bi se zaustavio.
- Prilikom kočenja, automobil se više naginje napred.
- Vozilu je potreban duži put da se zaustavi prilikom istog pritiska na kočnicu.
- Kod kočenja na klizavoj podlozi vozilo zanosi na jednu stranu.
(MONDO)
"U ovoj akciji ukupno smo pregledali oko 200 vozila, a oko 30 odsto nije imalo dovoljno ispravne zadnje kočnice. Imali smo čak slučajeve da zadnja kočnica uopšte ne radi! Kada to saopštimo vozačima, većina njih kaže da nije ni znala. Posle automobila sa neispravnim kočnicama, najviše ima neispravnih farova i svetleće signalizacije, a problematični su i pneumatici. Verovali ili ne, dešavalo se čak da dođu ljudi koji imaju sve četiri gume različitih dimenzija", kaže za "Press" tehničar Milovan Ranković.
Da je više nego opasno voziti automobil sa neispravnim kočnicama slaže se i koordinator Komiteta za bezbednost saobraćaja Milan Božović. On naglašava da se prilikom kočenja bez zadnjih kočnica može izgubiti kontrola nad vozilom.
"Vozilo se tada zanosi u jednu stranu. Vozači pokušaju da reaguju, pa udare u drugi automobil, kamion ili padnu s puta! S druge strane, ako vam je do sada trebalo 25 metara da zakočite, sa neispravnim kočnicama će vam trebati 30 i više metara."
Božović naglašava da su ljudi nekada ozbiljnije vodili računa o svom automobilu pa, recimo, u bivšoj Jugoslaviji gotovo da nisu postojali ovakvi problemi.
"Sada imate situaciju da vozači odu na servis tek kada primete neispravnost ili im neko to kaže. Postoji i loša obuka, jer su ranije u auto-školama vozači morali da uče kako se ponaša vozilo i kako prepoznati neke značajne kvarove."
Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović tvrdi da je ono što je AMSS otkrio u kontrolama veoma zabrinjavajuće.
"Cilj ove akcije je bio da ljudi provere ispravnost vozila, naročito zbog početka turističke sezone. Pored kočnica, farovi i svetlosna signalizacija takođe su veoma značajni, iako ljudi misle da nije tako. Preporučujemo najmanje tri tehnička pregleda godišnje. A zbog temperaturnih razlika trebalo bi proveriti sve sisteme za kočenje, svetla, uređaje za označavanje vozila kao i upravljačke mehanizme - kaže Jovanović.
Tehničar AMSS-a Milan Ranković kaže da na tehničke preglede češće dolaze stariji vozači, a da mladi ne brinu dovoljno o ispravnosti kola.
"Omladina smatra da im je dovoljno da imaju dozvolu, automobil i to je to. A vrlo je važno da automobil bude ispravan. Ima sitnica koje možda nisu važne za bezbednost u saobraćaju, ali kočnice, trap, gume osnovne su stvari koje moraju da budu ispravne. AMSS dva puta godišnje pravi po sedam dana akcije besplatnog pregleda, a ako je interesovanje veće, produžimo na još nedelju dana."
Inače, akcija besplatnog pregleda AMSS-a traje još danas.
Kako prepoznati da vam ne rade zadnje kočnice
- Vozač mora jače da pritisne pedalu kočnice da bi se zaustavio.
- Prilikom kočenja, automobil se više naginje napred.
- Vozilu je potreban duži put da se zaustavi prilikom istog pritiska na kočnicu.
- Kod kočenja na klizavoj podlozi vozilo zanosi na jednu stranu.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.