Novom odlukom NBS da učešće za sve kredite vezane za evro ne može biti manje od 30 odsto neće biti ugroženi jedino korisnici lizinga. Od 1. jula, naime, lizing će ostati jedina mogućnost da se novi automobil uzme bez učešća.
U poslovnim bankama i lizing kućama "Pressu" je potvrđeno da se kontroverzna odluka centralne banke odnosi samo na kredite.
"U odluci NBS jasno stoji da se nove mere odnose samo na banke i kredite. Lizing ugovori i poslovanje lizing kuća regulisani su drugim propisima, po kojima nije dozvoljeno traženje učešća građanima", objašnjavaju u jednoj od vodećih banaka koja pruža i usluge lizinga.
U Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja potvrdili su da će građani koji od 1. jula budu hteli da kupe "Fijatove" automobile uz subvenciju države morati za učešće da izdvoje 30 odsto jer se odluka NBS odnosi i na ove pozajmice.
Praktično, to znači da će budući kupac "punta klasik", najjeftinijeg modela "Fijata", morati da izdvoji 1.860 evra samo za učešće jer je to 30 odsto od cene "punta" (6.199 evra). To će znatno uticati na prodaju, s obzirom na to da u prvih šest meseci ove godine, kao i tokom 2010, za kupovinu "Fijatovih" automobila uz subvencionisani kredit nije bilo potrebno učešće.
"Građani će i dalje moći da kupe nov 'Fijatov' automobil uz fiksnu godišnju kamatnu stopu od 4,5 odsto i sa rokom otplate do sedam godina. S obzirom na to da je kredit za kupovinu 'Fijatovih' automobila indeksiran u evrima, na njega će se odnositi odluka NBS", navode u ministarstvu.
Oni ističu da se planirani program Vlade Srbije za subvencionisanje potrošačkih kredita u ovoj godini neće prekidati, i dodaju da ova odluka ne važi za ostale potrošačke kredite, jer oni nisu vezani za evro. Inače, za subvenciju kredita za kupovinu automobila "punto" proizvedenog u Kragujevcu u 2011. godini predviđeno je da se iz budžeta ukupno izdvoji 550 miliona dinara.
Ni u Ministarstvu ekonomije, niti u kompaniji "Fijat automobili Srbija" nisu želeli da komentarišu da li će povećano učešće za subvencionisane kredite uticati na pad tražnje za automobilima iz Kragujevca.
S druge strane, pojedine banke smatraju da porast učešća neće uticati na tražnju, bar kada su u slučaju kratkoročni krediti.
"Imajući u vidu da već nekoliko godina unazad Unikredit banka promoviše dinarsko zaduživanje, odnosno kredite u domaćoj valuti, konstantno beležimo pojačano interesovanje za kratkoročne kredite u dinarima. Stoga ne smatramo da će se ova odluka odraziti na tražnju naših klijenata", naglašavaju u Unikredit banci.
(MONDO)
U poslovnim bankama i lizing kućama "Pressu" je potvrđeno da se kontroverzna odluka centralne banke odnosi samo na kredite.
"U odluci NBS jasno stoji da se nove mere odnose samo na banke i kredite. Lizing ugovori i poslovanje lizing kuća regulisani su drugim propisima, po kojima nije dozvoljeno traženje učešća građanima", objašnjavaju u jednoj od vodećih banaka koja pruža i usluge lizinga.
U Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja potvrdili su da će građani koji od 1. jula budu hteli da kupe "Fijatove" automobile uz subvenciju države morati za učešće da izdvoje 30 odsto jer se odluka NBS odnosi i na ove pozajmice.
Praktično, to znači da će budući kupac "punta klasik", najjeftinijeg modela "Fijata", morati da izdvoji 1.860 evra samo za učešće jer je to 30 odsto od cene "punta" (6.199 evra). To će znatno uticati na prodaju, s obzirom na to da u prvih šest meseci ove godine, kao i tokom 2010, za kupovinu "Fijatovih" automobila uz subvencionisani kredit nije bilo potrebno učešće.
"Građani će i dalje moći da kupe nov 'Fijatov' automobil uz fiksnu godišnju kamatnu stopu od 4,5 odsto i sa rokom otplate do sedam godina. S obzirom na to da je kredit za kupovinu 'Fijatovih' automobila indeksiran u evrima, na njega će se odnositi odluka NBS", navode u ministarstvu.
Oni ističu da se planirani program Vlade Srbije za subvencionisanje potrošačkih kredita u ovoj godini neće prekidati, i dodaju da ova odluka ne važi za ostale potrošačke kredite, jer oni nisu vezani za evro. Inače, za subvenciju kredita za kupovinu automobila "punto" proizvedenog u Kragujevcu u 2011. godini predviđeno je da se iz budžeta ukupno izdvoji 550 miliona dinara.
Ni u Ministarstvu ekonomije, niti u kompaniji "Fijat automobili Srbija" nisu želeli da komentarišu da li će povećano učešće za subvencionisane kredite uticati na pad tražnje za automobilima iz Kragujevca.
S druge strane, pojedine banke smatraju da porast učešća neće uticati na tražnju, bar kada su u slučaju kratkoročni krediti.
"Imajući u vidu da već nekoliko godina unazad Unikredit banka promoviše dinarsko zaduživanje, odnosno kredite u domaćoj valuti, konstantno beležimo pojačano interesovanje za kratkoročne kredite u dinarima. Stoga ne smatramo da će se ova odluka odraziti na tražnju naših klijenata", naglašavaju u Unikredit banci.
(MONDO)
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Mondo ukrštenica za 22. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!