Pod sloganom "Približite se" međunarodni tim dizajnera BASF-a predstavio je izveštaj o globalnim tendencijama, u kome su prognozirane boje automobila budućnosti, a obeležiće ih individualizam i želja za razlikovanjem.

Tako će biti aktuelne boje koje znače nešto novo ili jedinstveno - bež i sivo-bež, iako su mogući i tonovi boje kajsije i roze, a posebno će biti aktuelne različite nijanse zlatne boje, koje mogu da se približe crvenkastozlatnoj.

Nova ekološka svest biće predstvljena zemljanim tonovima, pa se nastavlja sa tendencijom ka braon nijansama. Taj trend se oslikava u boji indiga, mente ili prljavo beloj.

Sliku društva u Evropi karakterišu migracije, raznolikost i kulturni identitet, koje prati jedna nova vrsta boja. Počevši od različitih nijansi braon sa efektima koji evociraju na dom i korene, tendencija se kreće i ka egzotičnim i smelim, brilijantnim bojama, kao što su žuta, ljubičasta i smaragdna.

Eksperti iz Azije, Severne Amerike i Evrope, zahvaljujući tesnoj saradnji, dobijaju saznanja o regionalnim ali i globalnim trendovima, pri čemu se uzima u obzir da ljudi iz različitih regiona, imaju različite percepcije boja, pod uticajem kulture.

Početkom 2005. godine, dizajneri BASF-a uspešno su predvideli da će danas glavni trend biti automobili u braon i beloj boji, koji se sve češće mogu da videti na evropskim putevima.

U Nemačkoj je procenat novoregistrovanih belih automobila 2010. godine dostigao skoro 12 procenata, a braon automobila oko šest, dok je 2009. godine reistovano ispod dva odsto vozila braon boje.

(Tanjug)