Poslovni avion Serđa Markionea služi kao "štab" u kojem, na nekoliko kilometara visine, generalni direktor italijanskog "Fijata" i šef američkog "Krajslera" krstari preko okeana i kontinenata radeći na integraciji i širenju svog preduzeća.
Ali, trenutak se približava, kažu analitičari, kada će "leteći" direktor morati da izabere centar za svetski automobilski kolos koji gradi.
Proces izbora sedišta budućeg sedmog na svetu najvećeg fabrikanta motornih vozila - prema kombinovanoj prodaji 3,74 miliona vozila prošle godine - je politička bitka jednaka bilo kojem takmičenju za domaćina Olimpijskih igara.
Ako Markione izabere Italiju, izazvaće buru u Vašingtonu gde je vlada dala 12,5 milijardi dolara novca poreskih obveznika da očuva "Krajsler" u životu kada je pre dve godine treći najveći američki prozivođač automobila objavio bankrot.
Admnistracija predsednika Baraka Obame stavila je Markionea na čelo kompanije, kladeći se na uspeh svoje akcije spasavanje.
Na drugoj strani, italijanski zvaničnici i sindikati mesecima se žale kako Markione polako pretvara industrijski ponos Italije u američku kompaniju - što će ne samo značiti gubitak prestiža za Italiju već bi zemlju moglo da liši vrednih inženjerskih i upravljačkih radnih mesta.
Napetost raste jer, kako nalaze analitačari, postoje dobri razlozi da se sedište jedinstvene kompanije locira u Detroitu i isto tako dobri razlozi da tehničko srce kompanije bude u Torinu.
Markione nije ništa razjasnio kada je prošlog meseca objavio sastav nove upravne grupe od dvadest dvojice izvršnih direkrota i novu organizacionu strukturu koja treba da ubrza integraciju.
Izbegao je pitanje pravnog sedišta kompanije tako što je objavio da će poslovi pravljenja automobila biti podeljeni na četiri regionalna centra: Severnu Ameriku, Evropu, Aziju i Latinsku Ameriku.
Markione, koji ostaje šef "Fijata", biće glavni operativac za Severnu Ameriku, uključujući "Krajsler". Već taj potez izazvao je gnev sindikata italijanskih automobilskih radika koji kažu da se "mozgovi"
poslovanja sele u Detroit.
"Grupa izvšnih direktora putuje kao pleme nomada", kaže Markione. "Tako mora da bude. Provodiće vreme u Detroitu kao i u Torinu. U Aziji i Brazilu. Reč je o produkciji četiri miliona kola i fizičko prisustvo uprave je neohodno".
Mnogi analitičari veruju da će se "Fijat" i "Krajsler" na kraju spojiti u potpunosti - što Markione za sad ne vidi kao prioritet. Ali, kada se to desi, "Fijat" će morati da izabere pravno sedište ujedinjene kompanije kako bi izbegao gubitke od podele na dva tržišta.
Ali, pravo srce kompanije neće biti tamo gde je pravno upisano već tamo gde su vodeći inženjeri, dizajneri i trgovci. Nova upravna grupa izvršnih direktora ima 13 ljudi iz "Fijata" i devet iz "Krajslera", ali glavno pitanje je gde će oni locirati svoje timove dok budu putvali duž četiri kraja sveta.
(Beta)
Ali, trenutak se približava, kažu analitičari, kada će "leteći" direktor morati da izabere centar za svetski automobilski kolos koji gradi.
Proces izbora sedišta budućeg sedmog na svetu najvećeg fabrikanta motornih vozila - prema kombinovanoj prodaji 3,74 miliona vozila prošle godine - je politička bitka jednaka bilo kojem takmičenju za domaćina Olimpijskih igara.
Ako Markione izabere Italiju, izazvaće buru u Vašingtonu gde je vlada dala 12,5 milijardi dolara novca poreskih obveznika da očuva "Krajsler" u životu kada je pre dve godine treći najveći američki prozivođač automobila objavio bankrot.
Admnistracija predsednika Baraka Obame stavila je Markionea na čelo kompanije, kladeći se na uspeh svoje akcije spasavanje.
Na drugoj strani, italijanski zvaničnici i sindikati mesecima se žale kako Markione polako pretvara industrijski ponos Italije u američku kompaniju - što će ne samo značiti gubitak prestiža za Italiju već bi zemlju moglo da liši vrednih inženjerskih i upravljačkih radnih mesta.
Napetost raste jer, kako nalaze analitačari, postoje dobri razlozi da se sedište jedinstvene kompanije locira u Detroitu i isto tako dobri razlozi da tehničko srce kompanije bude u Torinu.
Markione nije ništa razjasnio kada je prošlog meseca objavio sastav nove upravne grupe od dvadest dvojice izvršnih direkrota i novu organizacionu strukturu koja treba da ubrza integraciju.
Izbegao je pitanje pravnog sedišta kompanije tako što je objavio da će poslovi pravljenja automobila biti podeljeni na četiri regionalna centra: Severnu Ameriku, Evropu, Aziju i Latinsku Ameriku.
Markione, koji ostaje šef "Fijata", biće glavni operativac za Severnu Ameriku, uključujući "Krajsler". Već taj potez izazvao je gnev sindikata italijanskih automobilskih radika koji kažu da se "mozgovi"
poslovanja sele u Detroit.
"Grupa izvšnih direktora putuje kao pleme nomada", kaže Markione. "Tako mora da bude. Provodiće vreme u Detroitu kao i u Torinu. U Aziji i Brazilu. Reč je o produkciji četiri miliona kola i fizičko prisustvo uprave je neohodno".
Mnogi analitičari veruju da će se "Fijat" i "Krajsler" na kraju spojiti u potpunosti - što Markione za sad ne vidi kao prioritet. Ali, kada se to desi, "Fijat" će morati da izabere pravno sedište ujedinjene kompanije kako bi izbegao gubitke od podele na dva tržišta.
Ali, pravo srce kompanije neće biti tamo gde je pravno upisano već tamo gde su vodeći inženjeri, dizajneri i trgovci. Nova upravna grupa izvršnih direktora ima 13 ljudi iz "Fijata" i devet iz "Krajslera", ali glavno pitanje je gde će oni locirati svoje timove dok budu putvali duž četiri kraja sveta.
(Beta)
Partizan želi da prekine crni niz: Istorijski susret slavnih trenera, ne zna se kome je pobeda potrebnija
Ognjen Dobrić nestao iz ekipe Zvezde: Janis Sferopulos ne računa na "vojnika" crveno-belih
Predrag Mijatović podigao ton: Kakve veze ima Vučić s krizom u Partizanu?!
Ogromna greška sudija na štetu Crvene zvezde: Najbitniji poeni na meču nije trebalo da važe!
Brutalna poruka za Nikolu Mirotića sa tribina: Grobari ga vređali, a onda je video transparent! (Video)