Za prvih sedam meseci ove godine na putevima u Srbiji poginulo oko 25 osoba više u odnosu na isti period prošle godine zbog čega je potrebno menjati sistem obuke vozača.
Kontrola, represija i rad saobraćajne policije samo je jedan od segmenata bezbednosti saobraćaja, rekao je on navodeći da bi na republičkom nivou trebalo sprovesti efektne propagandne aktivnosti kojima bi uticali na svest vozača.
Okanović je kazao da su trenutno u Srbiji najugroženija grupa vozača motociklisti, koji, kako je naveo imaju 45 puta veću šansu da poginu nego vozači automobila.
Okanović je ukazao da se nedovoljno vodi računa o njihovoj bezbednosti, ističući da ni nacrtom novog pravilnika za obuku vozača nije predviđena praktična obuka vožaca motocikala.
Saobraćajna policija je poštrila kontrole motociklista, kojom je utvrđeno da svaki peti vozač nema položeni ispit za A kategoriju, i da je svaki peti motocikl neregistrovan, dodao je on.
Kako je naveo, najveći broj saobraćajnih nesreća na putevima u Srbiji izazivaju vozači u prvoj godini vozačkog staža.
"Upravo kada bi trebalo da se ponašaju najbezbednije, jer su tek izašli iz auto-škole i znanje im je sveže, oni izazivaju najviše nezgoda, što pokazuje da je sistem obuke vozača u auto-školama loš", rekao je Okanović agenciji Beta.
Prema njegovim rečima, Srbiji nedostaje nov sistem obuke u auto-školama, pošto postojeći, koji datira sa početka '80. godina "dokazano proizvodi nebezbedne vozače".
Prema podacima MUP-a broj poginulih u saobraćajnim nezgodama koje su se od početka godine dogodile na putevima u Srbiji povećan je za sedam odsto u odnosu na isti period 2010. godine, dok je broj nesreća smanjen za isti procenat.
Od januara do jula ove godine dogodilo se više od 23.000 saobraćajnih nezgoda u kojima je poginulo 348, a povređeno više od 10.000 osoba. U istom periodu 2010. godine bilo je oko 2.000 nesreća više, ali je broj poginulih bio manji, saopšteno je agenciji Beta.
Kao najčešće uzroke saobraćajnih nezgoda u prethodnih sedam meseci MUP je naveo neprilagođenu brzinu, obavljanje nepropisnih radnji vozilom, neustupanje prvenstva prolaza i vožnju u pijanom stanju.
Brza vožnja uzrok je trećine saobraćajnih nesreća koje su se dogodile na putevima Srbije u prvoj polovini godine, dodali su u MUP-u.
(Beta)