Prvi vozači, kojima je po novom zakonu o bezbednosti u saobraćaju oduzeta vozačka dozvola, sešće za oko dva meseca u "đačke" klupe, čime će početi njihova rehabilitacija i postupak vraćanja ovog dokumenta.
Sa olovkom, papirom i odgovarajućim priručnikom njih 250, kojima je od početka primene zakona do sada MUP oduzeo dozvolu zbog činjenja težih prekršaja u saobraćaju i 18 kaznenih poena, moraće da prisustvuju predavanjima, koja bi trebalo da unaprede njihovo znanje iz oblasti bezbednosti u saobraćaju.
Posle 40 časova vozači ponavljači moraju da polože ispit da bi svoju dozvolu zatražili natrag.
Stojadin Jovanović, direktor Agencije za bezbednost u saobraćaju kaže za "Politiku" da je stupanjem na snagu ovog pravilnika stvoren normativni okvir za postupak vraćanja vozačke dozvole vozačima kojima je oduzeta, kroz postupak njihove rehabilitacije.
"Seminar ima najmanje 40 časova, od čega se devet odnosi na razgovor u grupi polaznika o uzrocima i posledicama njihovog ponašanja koji su dovela do oduzimanja vozačke dozvole. Za poznavanje saobraćajnih propisa predviđeno je 15 časova, dok 16 časova mora da bude posvećeno značaju i načinu bezbednog ponašanja na putevima radi izbegavanja situacija, koje dovode do saobraćajnih nesreća ili kršenja propisa", navodi Jovanović.
Dnevno su predviđena najviše tri časa od po 45 minuta, sa najmanjom pauzom od 15 minuta između časova. Dinamika pohađanja seminara će se dogovarati sa polaznicima, u zavisnosti od njihovih obaveza.
"Posle obaveznih časova, vozači će morati da polože ispit, koji podrazumeva testiranje iz oblasti predviđenih seminarom. Ispit može da se polaže pismeno ili putem računara i on će se smatrati položenim ukoliko je vozač osvojio najmanje tri četvrtine od ukupnog broja mogućih poena. Onima koji ne polože ispit, na zahtev biće ukazano gde su pogrešili i imaju mogućnost da ponovo polažu za 15 dana. Sa uverenjem o položenom ispitu vozač onda može da ode u MUP po dozvolu. Ovim vozačima se brišu kazneni poeni, a naredna kvota se smanjuje za tri", kaže Jovanović.
Da bi vozač uopšte mogao da uđe u postupak rehabilitacije i vraćanja dozvole, on mora prvo da plati sve izrečene novčane kazne zbog učinjenih prekršaja, da odleži zatvorske kazne ukoliko mu ih je sud izrekao, da izdrži zaštitne mere zabrane upravljanja vozilom.
Kada to obavi i uzme sve neophodne potvrde, vozač je dužan da izvrši lekarski pregled. Zatim je potrebno da prođe još 90 dana da bi mogao da dođe u Agenciju za bezbednost u saobraćaju, da se prijavi za pohađanje seminara. Kada se prijavljuje agenciji vozač mora da uplati novac za seminar i ispit po agencijskom tarifniku.
"Vozači kojima je oduzeta dozvola ne treba da upravljaju vozilom u tom periodu, jer ukoliko se zateknu u saobraćaju biće im dodato još 14 kaznenih poena. Tako da kada steknu pravo na vozačku dozvolu, ona vrlo brzo može ponovo da im bude oduzeta", tvrdi Jovanović.
Jedna od najznačajnijih novina u novom zakonu o bezbednosti u saobraćaju, podsetimo, jesu upravo kazneni poeni. Oni predstavljaju vid sankcije za najteže prekršaje. Izricanje kaznenih poena predviđeno je za čak 122 prekršaja.
Takođe, za vozače početnike, odnosno one sa jednogodišnjom probnom vozačkom dozvolom, pored dodatnih ograničenja u odnosu na iskusne vozače, zakon je propisao maksimalnih devet kaznenih poena posle kojih oni gube tu dozvolu.
"Mladi vozači će još morati da vode računa da ne izgube dozvolu. To suštinski znači da će oni od najranijih dana morati da steknu naviku da se ponašaju bezbedno i ne dođu u situaciju da ostanu bez vozačke dozvole", kaže Stojadin Jovanović.
(MONDO)
Posle 40 časova vozači ponavljači moraju da polože ispit da bi svoju dozvolu zatražili natrag.
Stojadin Jovanović, direktor Agencije za bezbednost u saobraćaju kaže za "Politiku" da je stupanjem na snagu ovog pravilnika stvoren normativni okvir za postupak vraćanja vozačke dozvole vozačima kojima je oduzeta, kroz postupak njihove rehabilitacije.
"Seminar ima najmanje 40 časova, od čega se devet odnosi na razgovor u grupi polaznika o uzrocima i posledicama njihovog ponašanja koji su dovela do oduzimanja vozačke dozvole. Za poznavanje saobraćajnih propisa predviđeno je 15 časova, dok 16 časova mora da bude posvećeno značaju i načinu bezbednog ponašanja na putevima radi izbegavanja situacija, koje dovode do saobraćajnih nesreća ili kršenja propisa", navodi Jovanović.
Dnevno su predviđena najviše tri časa od po 45 minuta, sa najmanjom pauzom od 15 minuta između časova. Dinamika pohađanja seminara će se dogovarati sa polaznicima, u zavisnosti od njihovih obaveza.
"Posle obaveznih časova, vozači će morati da polože ispit, koji podrazumeva testiranje iz oblasti predviđenih seminarom. Ispit može da se polaže pismeno ili putem računara i on će se smatrati položenim ukoliko je vozač osvojio najmanje tri četvrtine od ukupnog broja mogućih poena. Onima koji ne polože ispit, na zahtev biće ukazano gde su pogrešili i imaju mogućnost da ponovo polažu za 15 dana. Sa uverenjem o položenom ispitu vozač onda može da ode u MUP po dozvolu. Ovim vozačima se brišu kazneni poeni, a naredna kvota se smanjuje za tri", kaže Jovanović.
Da bi vozač uopšte mogao da uđe u postupak rehabilitacije i vraćanja dozvole, on mora prvo da plati sve izrečene novčane kazne zbog učinjenih prekršaja, da odleži zatvorske kazne ukoliko mu ih je sud izrekao, da izdrži zaštitne mere zabrane upravljanja vozilom.
Kada to obavi i uzme sve neophodne potvrde, vozač je dužan da izvrši lekarski pregled. Zatim je potrebno da prođe još 90 dana da bi mogao da dođe u Agenciju za bezbednost u saobraćaju, da se prijavi za pohađanje seminara. Kada se prijavljuje agenciji vozač mora da uplati novac za seminar i ispit po agencijskom tarifniku.
"Vozači kojima je oduzeta dozvola ne treba da upravljaju vozilom u tom periodu, jer ukoliko se zateknu u saobraćaju biće im dodato još 14 kaznenih poena. Tako da kada steknu pravo na vozačku dozvolu, ona vrlo brzo može ponovo da im bude oduzeta", tvrdi Jovanović.
Jedna od najznačajnijih novina u novom zakonu o bezbednosti u saobraćaju, podsetimo, jesu upravo kazneni poeni. Oni predstavljaju vid sankcije za najteže prekršaje. Izricanje kaznenih poena predviđeno je za čak 122 prekršaja.
Takođe, za vozače početnike, odnosno one sa jednogodišnjom probnom vozačkom dozvolom, pored dodatnih ograničenja u odnosu na iskusne vozače, zakon je propisao maksimalnih devet kaznenih poena posle kojih oni gube tu dozvolu.
"Mladi vozači će još morati da vode računa da ne izgube dozvolu. To suštinski znači da će oni od najranijih dana morati da steknu naviku da se ponašaju bezbedno i ne dođu u situaciju da ostanu bez vozačke dozvole", kaže Stojadin Jovanović.
(MONDO)