Od ukupno 1,8 miliona vozača, koliko ih ima u Srbiji, oko 70.000 uskoro će plaćati skuplje obavezno osiguranje vozila prilikom registracije. Naime, od 1. septembra počinje da se primenjuje novi način obračuna premije osiguranja motornih vozila od odgovornosti za štetu pričinjenu trećim licima. Tako će oni koji imaju učinjenu štetu između dve registracije, ovu premiju, po novom, plaćati čak 50 odsto više, pišu "Novosti".
Takozvani bonus-malus sistem podrazumeva da pažljivi vozači plaćaju nižu premiju osiguranja, dok oni rizični, sa jednom učinjenom štetom između dve registracije, moraju da plate 50 odsto skuplju polisu. U slučaju da učine tri štete u jednoj godini platiće čak 2,5 puta veću cenu.
Prosečna premija osiguranja od autoodgovornosti lane je bila oko 8.300 dinara. Tako će dobri vozači prve godine bez učinjene štete, polisu platiti pet odsto manje, odnosno 7.885 dinara. Naredne godine bez učinjene štete cena se umanjuje za još pet odsto, što je sada 7.491 dinar, i nakon treće godine bez štete na ime obaveznog osiguranja plaća se 7.117 dinara. To je, ujedno, i maksimalni bonus.
Rizičnim vozačima, pak, obračunava se malus, odnosno kazna. Tako će vozač koji ima učinjenu štetu, platiti na ime premije 50 odsto veću cenu, odnosno 12.450 dinara. Međutim, ako u toku te iste godine napravi dve štete, platiće 17.430 dinara, dok će onaj sa tri štete morati da izdvoji celih 20.750 dinara.
Vraćanje "unazad" nije baš tako jednostavno, i ide daleko sporije. Da bi se vozač koji je došao do ovde izračunatih maksimalnih 20.750 dinara, vratio na cenu polise od 8.300, treba da protekne tačno osam godina i to bez ijedne jedine učinjene štete. U Narodnoj banci Srbije, koja nadzire rad osiguravajućih kuća, ističu da je smisao tog zakonom utvrđenog sistema, da preventivno deluje na smanjenje šteta, pošto se cena osiguranja utvrđuje prema rizičnosti vozača.
"Važno je da se sa primenom bonus-malus sistema u obaveznom osiguranju krene što opreznije, kako bi se očuvali fondovi za izmirenje šteta", rečeno je "Novostima" u NBS. "Ovaj postepen postupak je neophodan kako bi se očuvala stabilnost sistema obaveznog osiguranja od autoodgovornosti, koje ima za cilj da se izmire štete oštećenim licima."
Važan preduslov dobrog funkcionisanja novog bonus-malus sistema obračuna premije obaveznog osiguranja je formiranje jedinstvene i pouzdane baze podataka, kako bi se sistem primenjivao na sve osiguranike, pod jednakim uslovima.
Pri obračunu malusa uopšte nije bitno koliko je novčano "teška" učinjena šteta. Zakonodavac po ovom pitanju ne pravi razliku između slomljenog fara prilikom parkiranja i težeg saobraćajnog prekršaja. Broji se svaka učinjena šteta.
Bonus ili malus računa se po vlasniku vozila, odnosno po broju šasije. Tako će, bez obzira na to ko je vozio automobil kada je učinjena šteta, skuplju polisu obaveznog osiguranja od autoodgovornosti platiti vlasnik automobila prilikom registracije.
(MONDO)
Takozvani bonus-malus sistem podrazumeva da pažljivi vozači plaćaju nižu premiju osiguranja, dok oni rizični, sa jednom učinjenom štetom između dve registracije, moraju da plate 50 odsto skuplju polisu. U slučaju da učine tri štete u jednoj godini platiće čak 2,5 puta veću cenu.
Prosečna premija osiguranja od autoodgovornosti lane je bila oko 8.300 dinara. Tako će dobri vozači prve godine bez učinjene štete, polisu platiti pet odsto manje, odnosno 7.885 dinara. Naredne godine bez učinjene štete cena se umanjuje za još pet odsto, što je sada 7.491 dinar, i nakon treće godine bez štete na ime obaveznog osiguranja plaća se 7.117 dinara. To je, ujedno, i maksimalni bonus.
Rizičnim vozačima, pak, obračunava se malus, odnosno kazna. Tako će vozač koji ima učinjenu štetu, platiti na ime premije 50 odsto veću cenu, odnosno 12.450 dinara. Međutim, ako u toku te iste godine napravi dve štete, platiće 17.430 dinara, dok će onaj sa tri štete morati da izdvoji celih 20.750 dinara.
Vraćanje "unazad" nije baš tako jednostavno, i ide daleko sporije. Da bi se vozač koji je došao do ovde izračunatih maksimalnih 20.750 dinara, vratio na cenu polise od 8.300, treba da protekne tačno osam godina i to bez ijedne jedine učinjene štete. U Narodnoj banci Srbije, koja nadzire rad osiguravajućih kuća, ističu da je smisao tog zakonom utvrđenog sistema, da preventivno deluje na smanjenje šteta, pošto se cena osiguranja utvrđuje prema rizičnosti vozača.
"Važno je da se sa primenom bonus-malus sistema u obaveznom osiguranju krene što opreznije, kako bi se očuvali fondovi za izmirenje šteta", rečeno je "Novostima" u NBS. "Ovaj postepen postupak je neophodan kako bi se očuvala stabilnost sistema obaveznog osiguranja od autoodgovornosti, koje ima za cilj da se izmire štete oštećenim licima."
Važan preduslov dobrog funkcionisanja novog bonus-malus sistema obračuna premije obaveznog osiguranja je formiranje jedinstvene i pouzdane baze podataka, kako bi se sistem primenjivao na sve osiguranike, pod jednakim uslovima.
Pri obračunu malusa uopšte nije bitno koliko je novčano "teška" učinjena šteta. Zakonodavac po ovom pitanju ne pravi razliku između slomljenog fara prilikom parkiranja i težeg saobraćajnog prekršaja. Broji se svaka učinjena šteta.
Bonus ili malus računa se po vlasniku vozila, odnosno po broju šasije. Tako će, bez obzira na to ko je vozio automobil kada je učinjena šteta, skuplju polisu obaveznog osiguranja od autoodgovornosti platiti vlasnik automobila prilikom registracije.
(MONDO)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina