Kompanije su potpisale ugovor o podeli troškova istraživanja i razvoja, rekavši da žele da učine tehnologiju dostupnijom potrošačima i da je što pre iznesu na tržište, prenela je agencija AP.

Obe kompanije prodaju hibridne automobile, ali za kamionete je potreban drugačiji sistem sa kapacitetom za vuču teškog tereta. Hibridni kamioneti pomogli bi proizvođačima automobila da ispune strože državne standarde o smanjenju potrošnje goriva i zagađenja vazduha u SAD i drugim zemljama.

U SAD, novi automobili i kamioneti će do 2025. godine morati da se uklope u prosečnu potrošnju od 4,31 litara na sto kilometara, odnosno prosečna razdaljina koju će moći da pređu sa litrom benzina biće 24 kilometra. Kamioneti će imati nešto veću potrošnju.

Biće potrebno godinu dana da se automobilski giganti organizuju oko podele istraživanja, rekao je direktor globalnih proizvoda "Forda", Derek Kjuzak i dodao da će proći najmanje dve do tri godine pre nego što sistem bude razvijen.

Hibridni sistem će pokretati neke od kamioneta iz "Fordove" F-serije, koji su najprodavanija vozila na američkom tržištu, kao i "Tojotin" kamionet pune velicine, "tundru". Sistem će se koristiti i u sportskim terencima na zadnji pogon, saopštile su kompanije.

(Tanjug)