One su veselih boja, savitljive, svetle u mraku, zanimljive... One su pravi modni hit. One su silikonske narukvice za kojima "ludi" armija devojčica.
Najčešće se na ruci nosi desetak ili više narukvica, ali mogu da se povežu tako da formiraju otkačenu ogrlicu od likova različitih životinja, prirodnih pojava, muzičkih instrumenata, cipela, haljina i raznih drugih predmeta.
Ni devojčice u Srbiji nisu ostale "imune" na ovaj trend, a ima i ljudi iz modne industrije koji s ponosom nose silikonske narukvice.
"Ostali smo iznenađeni koliko brzo je `otišao` prvi kontigent narukvica. Čini mi se čak da su devojčice iz unutrašnjosti još više fascinirane narukvicama. Pišu nam iz raznih delova Srbije, za neka mesta tada prvi put čujem, i navodeći svakakve razloge mole nas da im poklonimo kesicu narukvica", rekla nam je Marija Minić, senior marketing asistent firme One2play, koja je ekskluzivni zastupnik Fashion Bandz narukvica za Srbiju.
Originalne oblike silikonske gume izumeli su japanski dizajneri Jumiko Ohaši i Masonar Haneda još 2002. godine, s plemenitom namerom da se spreči bacanje gumica i ostalih nerazgrađenih otpadaka i da se njihovom reciklažom sačuva okolina. Za to su naredne godine dobili nagradu za najbolji dizajn na japanskom nacionalnom takmičenju.
Tek u novembru 2008. prva silikonska narukvica je prodata putem interneta. Početkom 2009. u Alabami otvorena je prva prava radnja sa ovim narukvicama, a za nepune dve godine širom SAD prodavale su se u preko 8.000 radnji. Cena im je bila pet dolara za 24 komada.
Trend je uskoro počeo da "hvata" i brojne javne ličnosti, među kojima su: Šakira, Vil Smit, Sara Džesika Parker, Džesika Simpson, Opra Vinfri, Kim Kardašijan, Džastin Biber... Kim čak ima svoju liniju narukvica.
Narukvice su postale takav globalni fenomen da su završile u dizajnerskoj radnji u čuvenom njujorškom Muzeju moderne umetnosti, njihovi kreatori su se obogatili, a deca umesto da razmenjuju sličice sada to rade sa narukvicama koje menjaju oblik.
Inspirisane silikonskim narukvicama nastale su i video igrice za Nintendo i iPhone, dok su u školama na Floridi, u Njujorku, Severnoj Kaliforniji i Teksasu zabranjene. Nastavnički kadar je to učinio uz obrazloženje da deci ove narukvice odvlače pažnju od gradiva, a i uzrok su mnogih svađa.
Silikonske narukvice su našle svoje mesto i u istoriji marketinga kao prva velika ludorija koja se primarno reklamirala putem društvenih mreža (Facebook, Twitter, MySpace, i YouTube) i to besplatno!
U ovom slučaju, nije kompanija promovisala svoj proizvod, već su to činili kupci i to tako što su tvitovali, postavljali fotografije na Facebook ili kreirali video klipove ponosno pokazujući svoju kolekciju. Tako na Youtube možemo da vidimo devojčicu koja ukupno ima 3.305 silikonskih narukvica, ili drugu koja je njih sto stavila na jednu ruku, pa zatim trikove sa narukvicama, kao i tutorijal kako da ih sami napravimo.
(A. P. - MONDO)