Eksperti automobilskog tržišta su uvereni da će angažman Matina pozitivno uticati ne samo na imidž "Avtovaza" već i na celokupnu rusku autoindustriju.

Predsednik "Avtovaza" Igor Komarov je na sajmu "Interavto 2011" otvorenog 24. avgusta u Moskvi, gde se prezentuju novi modeli, tehnologije, rariteti rezervni delovi proizovđača 18 zemalja, predstavio novog dizajnera kompanije, koji će početi sa radom od oktobra ove godine.

"Matin će uticati na dizajn svih automobila marke 'lada', osim na 'lada-granta sedan', čija je komercijalna proizvodnja već počela. Automobili sa kompletnim dizajnom ovog eksperta će se pojaviti tek za tri do četiri godine", objavila je informativna služba "Avtovaza" uz napomenu da bi Matin mogao da učestvuje u fejs-liftingu "lade kaline", modernizaciji "lade 4x4" i hečbeka "lada granta".

Ruski automobilski stručnjaci smatraju da je za Matina ovaj angažman izazov da promeni stav ruskih potrošača i zapadnih investitora prema "Avtovazu".

Predstavnik ruske investicione grupacije "Aton" Mihail Pak smatra da je koncern morao da angažuje poznatog dizajnera automobila mnogo ranije, kada je nastajao spoljašnji izgled "lade granta", navodeći da je pred Matinom pozamašan posao. On između ostalog mora da transformise rad dizajnerskog biroa, i postigne da se u automobile ugrađuju delovi visokog kvaliteta.

Bez potrebnog kvaliteta, koji je bolna tačka ruskih kola, automobil će se teško prodati zahvaljujući samo spoljašnjem izgledu, ističu stručnjaci, podsećajući da je "Avtovaz" pokrenuo radove na poboljšanju kvaliteta. Zamenjuju se delovi, kao i dobavljači delova, sa kojima se dogovara bolji kvalitet.

Matin nije prvi stručnjak za automobilski sektor, koji je došao da radi u ruskoj automobilskoj industriji. Pre njega na taj korak se odvažio aktuelni predsednik grupacije GAZ Bu Anderson, koji je ranije radio u "Dženeral Motorsu".

(Tanjug)