Iako je parking u blizini “Eurosalona” na Beogradskom sajmu besplatan, sve više vozača korišćenje plaća čak 5.000 dinara. Toliko košta kazna za vožnju u žutoj traci kojom veliki broj vozača vozi prilikom ulaska na Bulevar vojvode Mišića upravo iz pravca “Eurosalona”.
Stručnjaci smatraju da je pravilo žute trake na ovom delu saobraćajnice loše projektovano i da se mora izmeniti, međutim u Sekretarijatu za saobraćaj za sada ne razmišljaju o tome.
Prema nepotvrđenim informacijama, od početka godine saobraćajna policija napisala je više od 17.000 kazni u gradu zbog vožnje žutom trakom, a najveći broj prekršaja zabeležen je upravo na Bulevaru vojvode Mišića i to u pravcu ka Banovom brdu.
Prestupe na ovoj saobraćajnici više od godinu dana beleže dve kamere, pa je tako dovoljno da vozači “zakače” deo žute trake kako bi im na kućnu adresu stigla kazna dokumentovana fotografijama o prekršaju.
Veliki broj žalbi građana na kazne zbog istog prekršaja i to na istom mestu kod Sajma navodi da problem postoji, smatraju u Komitetu za bezbednost saobraćaja.
"Od ukupno pet kamera u gradu koje regulišu saobraćaj u žutim trakama građani se praktično jedino žale na prekršaje zabeležene na Bulevaru vojvode Mišića na samom izlazu iz parkinga kod 'Eurosalona'. Svakog dana dobijamo po pet primedaba na istu situaciju jer vozači, kako kažu, ne mogu da se iz pravca Sajma odmah uključe u srednju traku na Bulevaru jer bi tako rizikovali sudar. Čak se i na slikama vidi da vozači praktično ne voze sredinom žute trake, već izlaze iz nje. Zbog toga smatramo da bi Sekretarijat za saobraćaj morao da preduzme određene mere kako bi se rešio problem koji evidentno postoji", kaže za "Blic" Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Stručnjaci iz oblasti saobraćaja smatraju da su primedbe građana apsolutno na mestu i čude se kako još niko iz Sekretarijata za saobraćaj nije reagovao na očigledan propust.
"Reč je o lošem projektu signalizacije koji se ne može odbraniti ni pred jednom stručnom komisijom. Treba uzeti u obzir da se radi o skretanju pod pravim uglom iz pravca 'Eurosalona', što znači da vozač ne može u takvoj krivini odmah ubrzati i uključiti se u srednju traku već mora ući u krajnju desnu traku i tek potom dodavati gas kako bi se prestrojio. To znači da bi na ulazu na Bulevar trebalo postaviti semafor ili jednostavno žutu traku udaljiti od skretanja za 20 do 50 metara", objašnjava Milan Vujanić, profesor na Saobraćajnom fakultetu.
Međutim, u Sekretarijatu za saobraćaj smatraju da je signalizacija na uključenju na Bulevaru vojvode Mišića iz pravca “Eurosalona” u potpunosti ispravna.
"Horizontalnom signalizacijom na raskrsnici jasno je definisano na koji način su vozači obavezni da se prestrojavaju u saobraćajnu traku namenjenu kretanju putničkih vozila. Takozvana žuta traka je potpuno jasno označena i kamera koja beleži prekršioce je postavljena, tako da tek pošto je vozilo potpuno ušlo u žutu traku bude snimljeno i u daljem postupku pravno procesuirano.
Žuta traka na ovom potezu je više nego opravdana zbog velikog broja vozila javnog prevoza čije ometanje se ne može dozvoliti. Uključivanje vozila u srednju saobraćajnu traku mora se vršiti uz maksimalni oprez. Drugi način za uključivanje na Bulevar vojvode Mišića, u smeru ka Banovom brdu je iz Hale 14, uz prethodno korišćenje saobraćajnica kroz Sajam", kažu u Sekretarijatu za saobraćaj.
(MONDO)