![](/img/placeholders/placeholder-mondo.png)
Prema rečima Petra Bogosavljevića, predsednika Pokreta za zaštitu potrošača, problem kupaca nastaje kada se obuća ishaba već posle nekoliko nošenja, a većina ih je uglavnom nezadovoljna jer ne može da kupi, po pristupačnim cenama, cipele koje ne propuštaju vodu.
Čizma glavu čuva, ali kvalitet kroji cenu. Od 3.500 do 4.500 dinara treba najčešće izdvojiti za par dubokih cipela, dok su čizme nešto skuplje. U kineskim tržnim centrima cene cipela se kreću od hiljadu do dve hiljade dinara, ali nevolja je u tome što ne traju dugo, bez obzira na to da li su namenjene za toplo ili kišno vreme.
"U našoj radnji prodaje se kožna italijanska obuća, odličnog kvaliteta. Iako cipele za zimu koštaju od 34.900 do 38.900, naši kupci su zadovoljni, jer su tople i kvalitetne", kaže za "Novosti" prodavačica iz radnje "Grafiti".
Građani koji nisu spremni da celu platu izdvoje za obuću obilaze radnje u nadi da će se obuti po nižim cenama, ali insistiraju na tome da na deklaraciji piše da su cipele za kišu i sneg. Tako se u "Jeni" radnjama može pazariti obuća od 4.990 do 8.700 dinara raznih proizvođača sa oznakom "riker", koja, prema rečima trgovaca, znači da zasigurno ne propušta vodu. Kupci, ipak, u to nisu sigurni.
I u "Urban šopu" trgovci ne mogu "dokumentom" da garantuju da obuća neće propustiti vodu. Cena kožnih čizama i čizama od prevrnute kože u ovoj radnji se kreće od 9.590 do 14.990 dinara.
Iako su građani spremni da izdvoje veliku količinu novca kako bi "preživeli" zimu, sve su češće glavobolje zbog kvaliteta obuće. Često posle pritužbi kupci dobiju nove modele, ali takođe lošeg kvaliteta. U Ministarstvu trgovine ističu da u takvim situacijama potrošač ima mogućnost izbora - popravku ili zamenu za novi par obuće. A ukoliko to nije moguće, onda ima pravo na raskid ugovora, odnosno vraćanje novca.
"Kada kupac dobije novi par obuće, ali se ona ponovo odlepi ili se rasparaju šavovi, na primer na patikama, ima pravo na raskid ugovora i vraćanje novca, s obzirom na to da je već pokušao da svoje pravo ostvari popravkom ili zamenom", tvrde u Sektoru za trgovinu, usluge, cene i zaštitu potrošača pri Tržišnoj inspekciji Ministarstva trgovine.
Sudeći prema izjavama čitalaca "Novosti", mogućnost da reše problem s robom kojom nisu zadovoljni moguće je jedino kada interveniše Centar za prijave potrošača.
"Tek kada sam se požalila Centru za zaštitu potrošača, uspela sam da posle dva bezuspešna pokušaja zamene cipela dobijem novac nazad", priča Jelena P., službenica iz Novog Beograda.
"Mesec dana sam se preganjala sa prodavcem, a potom sam u roku od 24 časa i uz posredovanje Centra dobila pare nazad."
(MONDO)
Čizma glavu čuva, ali kvalitet kroji cenu. Od 3.500 do 4.500 dinara treba najčešće izdvojiti za par dubokih cipela, dok su čizme nešto skuplje. U kineskim tržnim centrima cene cipela se kreću od hiljadu do dve hiljade dinara, ali nevolja je u tome što ne traju dugo, bez obzira na to da li su namenjene za toplo ili kišno vreme.
"U našoj radnji prodaje se kožna italijanska obuća, odličnog kvaliteta. Iako cipele za zimu koštaju od 34.900 do 38.900, naši kupci su zadovoljni, jer su tople i kvalitetne", kaže za "Novosti" prodavačica iz radnje "Grafiti".
Građani koji nisu spremni da celu platu izdvoje za obuću obilaze radnje u nadi da će se obuti po nižim cenama, ali insistiraju na tome da na deklaraciji piše da su cipele za kišu i sneg. Tako se u "Jeni" radnjama može pazariti obuća od 4.990 do 8.700 dinara raznih proizvođača sa oznakom "riker", koja, prema rečima trgovaca, znači da zasigurno ne propušta vodu. Kupci, ipak, u to nisu sigurni.
I u "Urban šopu" trgovci ne mogu "dokumentom" da garantuju da obuća neće propustiti vodu. Cena kožnih čizama i čizama od prevrnute kože u ovoj radnji se kreće od 9.590 do 14.990 dinara.
Iako su građani spremni da izdvoje veliku količinu novca kako bi "preživeli" zimu, sve su češće glavobolje zbog kvaliteta obuće. Često posle pritužbi kupci dobiju nove modele, ali takođe lošeg kvaliteta. U Ministarstvu trgovine ističu da u takvim situacijama potrošač ima mogućnost izbora - popravku ili zamenu za novi par obuće. A ukoliko to nije moguće, onda ima pravo na raskid ugovora, odnosno vraćanje novca.
"Kada kupac dobije novi par obuće, ali se ona ponovo odlepi ili se rasparaju šavovi, na primer na patikama, ima pravo na raskid ugovora i vraćanje novca, s obzirom na to da je već pokušao da svoje pravo ostvari popravkom ili zamenom", tvrde u Sektoru za trgovinu, usluge, cene i zaštitu potrošača pri Tržišnoj inspekciji Ministarstva trgovine.
Sudeći prema izjavama čitalaca "Novosti", mogućnost da reše problem s robom kojom nisu zadovoljni moguće je jedino kada interveniše Centar za prijave potrošača.
"Tek kada sam se požalila Centru za zaštitu potrošača, uspela sam da posle dva bezuspešna pokušaja zamene cipela dobijem novac nazad", priča Jelena P., službenica iz Novog Beograda.
"Mesec dana sam se preganjala sa prodavcem, a potom sam u roku od 24 časa i uz posredovanje Centra dobila pare nazad."
(MONDO)
Zvezda u drami pobedila Partizan i odbranila Kup: Mekintajer doneo petu "Žućkovu levicu" u nizu
Da li je ovo ključni detalj finala Kupa Radivoja Koraća? Snimak otkriva zašto je Obradović pobesneo
"Nisu igrači odlučili finale, znamo svi o čemu pričamo": Obradović siguran da je i navijačima Partizana jasno
"Ako se bilo šta loše desi, odgovorni su Partizanov predsednik i trener": Čović se još jednom oglasio pred meč
Završen protest studenata u Kragujevcu: Petnaestočasovne blokade pod nazivom "Sretnimo se na Sretenje"