Kod Peugeota, kupei nastali na bazi limuzina, odavno su postali tradicija. Još od početka šezdesetih godina prošlog veka, modeli 404, 405 i 406, imaju svoje kupe verzije, kojima su uz znatne estetske modifikacije, logično, odstranjena i zadnja vrata.
Tako je novi 407 Coupe, začet u Peugeotovom dizajnerskom studiju konstruktora, pod rukovodstvom direktora odeljenja Gerard Waltera, a proizvodnja je iz postrojenja Pininfarine u Italiji, prebačena u Francusku. Dakle 100% Peugeot, što se uostalom i vidi na prvi pogled.
Forma prednjeg dela preuzeta je od ”običnog” 407, kog karakteriše ogromna prednja maska, na koji se nadovezuju visoko podignuti bokovi, sa oštrim crtama pri dnu karoserije. Vozilo deluje masivno i robusno, što je u potpunoj suprotnosti sa fluidnim linijama prethodnika. Impresionira i velikim spoljnjim dimenzijama, odnosno sa 4,82 m, duži je za 14 cm od limuzine, tj. za čitavih 20 cm od bivšeg 406 Coupea. Od berline je širi za 6 cm, i kako priliči jednom kupeu, niži je za 4,4 cm. Sa njom, međutim, ne deli ni jedan elemenat karoserije (osim spoljnjih retrovizora), dok su donji postroj, međuosovinsko rastojanje i agregati, zajednički.
Sličnost je, ipak, evidentna, do te mere, da gledano spreda, može doći do konfuzije. Treba obratiti pažnju na halogena svetla za maglu, koja su kod berline četvrtastog oblika i smeštena na samim krajevima karoserije, dok su kod kupea okrugla i pomerena prema središtu. Specifične su i atraktivne ”škrge” (prorezi za vazduh) na boku prednjeg branika, sada još veće i agresivnije, baš kao i maločas spomenuta maska.
Zadnji deo deluje znatno pitomije, sa diskretno integrisanim spojlerom na poklopcu prtljažnika i klasičnom svetlosnom grupom, koja, nažalost, nije u atraktivnoj LED tehnologiji (kao u slučaju 307 CC). Monotoniju ogromnog branika razbija usečena crna plastika na njegovom donjem delu, iz koje izvire duplo grlo izduvne grane.
Putovanje kao u avionu
Februar u Evropi je sinonim je zimskog raspusta, kada su putevi prema planinama zavejani milionima vozila, a znatno manje samim snegom. Zimske službe dokazuju svu svoju efikasnost i zaista treba ”pogoditi” pravi trenutak, kada sneg pada u ogromnim količinama, da bi čovek ostao blokiran na putu. Zapravo, mudro je izbeći zajednički datum polaska, tj. petak posle podne i subotu, jer današnje migracije stanovništva vezane su za početak zimskog raspusta i rezervaciju smeštaja.Znajući to, na put prema Alpima krećemo dan kasnije (nedelja), kada za putarinu vredi izdvojiti 40-50 evra. Dakle dobrih 700 km autoputa u jednom pravcu, gde 407 Coupe dokazuje sav svoj raskošni talenat. Šestocilindarski 2,7 HDi od 204 KS (trenutno nedostupan u limuzini i karavanu), već smo imali priliku da isprobamo prošle godine, samo što se tada nalazio u većem 607. Zaključak je identičan, ovaj motor je idealan partner za duga krstarenja, sa izuzetno malim nivoom buke. Ukoliko se zna da uz njega obavezno ide savršeni automatski menjač sa šest brzina, kilometri promiču brzo i spokojno, bez obzira na nepodnošljivu buku koja dolazi sa zadnjih sedišta!? Ne, nisu kotrljajući ležajevi, ni šumovi ogromnih pneumatika dimenzija 235/45 R18 (mada se ovi poslednji čuju po lošem putu), već nestrpljive sedmogodišnje bliznakinje, bez ikakvog respekta prema tatinom ”radnom zadatku”.
Udobno zavaljene na dva odvojena sedišta (407 Coupe je registrovan za četiri osobe), mogle bi ”ladno” putovati i da imaju deset godina više, prostor za osobe do nekih 1,75 cm, sasvim je zadovoljavajući. Jeste da im smeta što ne mogu da otvore prozore, ali se za uzvrat igraju izduvom za svež i topao vazduh, smeštenim između prednjih sedišta. Nije im dovoljno ni što su priključile konzolu za video igre na punjač od 12 V (priključak pored regulatora za vazduh), te da bi ih smirili, puštamo im dečije pesmice sa savršenog Hi-Fi JBL sistema.
Šaržer sa 6 CD-a, smešten je, ne preterano praktično, u boku prtljažnika, a unutrašnjost je prekrivena sa 12 zvučnika, ukupne snage od 240 W!
Osim što je izolaciji motora posvećena dužna pažnja, i bočna višeslojna stakla (identična vetrobranskom) uspešno smanjuju parazitnu buku na najniži nivo, tako da je mudro aktivirati regulator i limiter brzine. Naš Peugeot sposoban je da prebaci dozvoljenu brzinu na autoputu (u Francuskoj 130 km/h) za više od 100 km/h, a kako su automatski radari svuda naokolo, bolje je ne rizikovati gubitak vozačke dozvole. Fiksni nam i nisu neki problem, jer su znakom označeni par stotina metara ranije, i njihova pozicija se može očitati na GPS-u, ali prava opasnost vreba od mobilnih radara. Izuzmemo li par ekscesnih prekoračenja, kada smo ga sa lakoćom pogurali iznad 200 km/h, monotona vožnja autoputem do granice Švajcarske uverava nas u ekonomičnost dizel agregata. Tačno 8,4 litre, što je za 2-3 litre manje od benzinskog 3,0 V6, koji smo imali na testiranju par meseci ranije. Pri tom, sada je prosečna brzina iznosila 144 km/h.
Automatski menjač, iznenađujuće inteligentno bira adekvatni stepen prenosa. To je naravno moguće učiniti i manuelno, u toku vožnje, a dovoljno je samo povući ručicu ka sebi i potom jednostavnim pomeranjem napred ili nazad, izabrati odgovarajući stepen prenosa. Treba naglasiti da u ekstremno visokim ili niskim obrtajima uvek reaguje elektronika, koja vrši adekvatnu intervenciju.
Akcenat je, ipak, na udobnosti i sigurnosti, a ciljna grupa za ovaj automobil smo upravo mi, manja porodica sa decom nižeg uzrasta, kao i bračni parovi bez dece. Pri tom, potrebno je da su mesečni prihodi znatno iznad proseka, i da ”glava familije” još uvek voli temperamentnu vožnju i znatiželjne poglede pripadnica lepšeg pola, kao i da se ne odriče neophodnog komfora.
U gradu kao "slon u staklarskoj radnji"
Oblik komandne table preuzet je, nažalost, od limuzine, što samo po sebi i nije neka mana, ali od ekskluzivnosti nije ostalo mnogo. Jedino je grafičko rešenje instrumenata specifično, dok su komande na centralnoj konzoli i dalje previše brojne i nepregledne.Nakon preciznog podešavanja sedišta i upravljača, vozač će pomisliti da je sve savršeno, dok ne poželi da se veže pojasem, ili da otvori prozor. Komande na vratima su nelogično smeštene preterano unazad, te je neophodno neprijatno saviti ruku u laktu, a da bi se dohvatio pojas nije poželjno imati više od četrdesetak godina. I on je postavljen daleko unazad, baš kao i spoljnji retrovizori. Pogled tako skreće sa puta, odnosno glava se previše zaokreće levo i desno.
Po zaustavljanju, problematična su ogromna i teška vrata, koja, ukoliko je vozilo na uzbrdici, treba odgurnuti nogama. Pristup zadnjim sedištima je naprotiv veoma jednostavan, jer prednja imaju električnu asistenciju, te se automatski pomeraju ka napred.
Ukoliko je na putu praktično nemoguće pronaći zamerku, u gradu 407 Coupe se ponaša kao ”slon u staklarskoj radnji”. Više od ukupnih dimenzija, smeta prednji deo, dug kao ”gladna godina”, potpuno nezaštićen i ostavljen na milost i nemilost drugih vozača. Sa nepunih 4000 na kilometar satu, testirani je već imao i par ožiljaka, bez obzira na serijske senzore napred i pozadi. Dodamo li na to i ogroman poluprečnik okretanja od preko 12 metara, kao i potrošnju koja može da iznosi 12-13 litara, jasno je da mu grad nije omiljen teren.
Za uzvrat, naša prosečna potrošnja, nakon tačno 2.894 pređenih kilometara, iznosila je 8,6 litara, u prilično nepovoljnim uslovima eksploatacije.
Pozitivnim ocenjujemo i zapreminu prtljažnika od 400 dm kubnih (limuzina samo 7 dm3 više), koja se eventualno povećava obaranjem naslona. Kroz oslonac za laktove, moguće je proturiti i dva para skija.
Za jedan kupe i praktičnost enterijera je sasvim korektna. Sitnice se mogu odložiti u velikom pregratku za rukavice ispred suvozača, još jednom manjem levo od upravljača, u prednjem naslonu za laktove i policama u vratima. Za putnike pozadi, predviđeni su džepovi na naslonima prednjih sedišta i praktična udubljenja u bokovima vozila.
Karoserija limuzina
Broj vrata 2
Broj sedišta 5
Duþina mm 4820
Širina mm 1870
Visina mm 1400
Medjuosovinski razmak mm 2725
Masa vozila kg 1770
Motor
Šestocilindarski V motor, 60o izmedju cilindara, vodeno hladjenje, turbo dizel, common rail ubrizgavanje goriva, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine po cilindarskom redu.
Radna zapremina cm3 2721
Maks. snaga kW/KS 150/204
pri o/min 4000
Maks. obrtni moment Nm 440
pri o/min 1900
Ogibljenje
Napred dvostruka trouglasta ramena, pozadi multi link, amortizeri i spiralne opruge, poprečni stabilizator napred i pozadi, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi diskovi.
Pneumatici 235/45 R18
Prenos snage
Pogon na prednje točkove, automatski menjač sa 6 stepeni prenosa.
Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h s 8‚5
Maksimalna brzina km/h 230
Prosečna potrošnja l/100 km 8,6
Cena (u Francuskoj) € oko 44.000
(Vrele gume(MONDO)