Sajam automobila u Tokiju (Tokyo Motor Show) otvoren je danas za predstavnike medija, predstavljajući "jato" električnih i drugih "zelenih vozila", ali i robotima, utičnicama i komjuterima koji sve više postaju neizbežni delovi auotmobila.
Oko 180 izlagača pokazaće koncepte automobila sa telima koja se mogu "transformisati" i vozilama sa komjuterima povezanim sa pametnim telefonima, kao i energetski efikasna vozila sa električnim, hibridnim i motorima koji poseduju tehnologiju "gorive ćelije."
Izloženi su kompaktni, energetski efikasni automobili, od kojih japanski proizvođači očekuju da pokrenu umrtvljenu domaću proizvodnju i prodaju u sektoru koji se još opravlja od katastrofalnih posledica martovskog zemljotresa i cunamija, kao od globalnog privrednog posrtanja.
Na Sajmu, koji se održava 42. put, biće pokazano najmanje 45 svetskih premijera vozila, u poređenju sa 39 na prethodnoj smotri 2009. godine.
Za publiku će sajam biti otviren od 3. decembra do 11. decembra.
Udruženje japanskih proizvođača automobila (JAMA), koje sponzoriše izložbu kola, nada se da će privući 800.000 posetilaca u Međunarodni kongresni kompleks Makahuri Meše, u Ćiba prefekturi, na prestižnu svetsku smotru najnovijih dostignuća autoindustrije.
Japanski proizvođači nastoje da na Sajmu koji se održava svake druge godine, pokažu tehnološki napredak i sposobnost da se bore protiv prirodne katastrofe kao što je bio martovski zemljotres, koji je prekinuo lanac snabdevanja, zaustavio proizvodnju i uništio infrastrukturu zemlje.
Pod sloganom "Mobilnost može da promeni svet", vodeći proizvođači izbacili su koncepte električnih vozila manjih od lakih kola i većih od motocikla, kao i studije ekološki-prijateljskih vozila koja čekaju da se lansiraju na tržištu.
"Nisan", na primer, pokazao je koncept električnog vozila "pivo 3", sa tri sedišsta i sa funkcijom automatskog parkiranja. Ostali proizvđači takođe su izneli mala električna vozila, kao "Honda" sa konceptom "majkro komjuter" koji ima obezbeđenu sinhronizaciju "pametnog telefona" i automatskog paralelnog parkiranja.
Najveća japanska auto-kuća "Tojota" predstavila je njen najnoviji hit, "prijus" hibrid, čija se cena kreće oko 35.200 dolara, zahvaljujući subvencijama japanske vlade. Kompanija koja je prodala više od 3,4 miliona hibrida u svetu, računa na izporuku do 60.000 "prijusa" sa utičnicom. "Tojota" je takođe pokazala električno vozilo i prototip automobila sa tehnologijom "gorive ćelije."
"Suzuki" je predstavio koncept dvoseda automobila "Q-koncept" koji je specijalno namenjen za putovanja na kraćim rutama u radijusu od 10 kilometara, a kompanija "Dajhacu" pokazala je dvosed "piko".
Električna vozila sa utičnicom koja obezbeđuje direktno napajenje strujom i hibridi, su u centru pažnje, odražavajući rast i napredak "zelene tehnologije" i manju zastupljenost inostranih proizvođača.
Tokijski sajam poslednjih godina počeo je da gubi visoku poziciju zbog pada značaja japanskog automobilskog tržišta, ocenjuju analitičari, navodeći da se tržište automobila sve se više okreće prema Kini, Indiji i ostalim zemljama sa privredama u usponu i većim potencijalima.
Američki "Ford" i "Dženeral motors" (GM) zauzeli su samo jedan ćošak na sajmu, a od evropskih kompanija samo je BMW obezbedio kompletan štand, računajući da će među bogatim Japancima naći kupce.
Nekoliko velikih inostranih autokompanija koje nisu došle na poslenji auto-šou, ponovo su se vratili, kao što su nemački "Folksvagen", BMW, "Porše" i "Mercedes", francuski "Reno" i "Pežo-Sitroen" i britanski "Jaguar" i "Land rover", naglašavaju orgnizatori.
(Tanjug)
Izloženi su kompaktni, energetski efikasni automobili, od kojih japanski proizvođači očekuju da pokrenu umrtvljenu domaću proizvodnju i prodaju u sektoru koji se još opravlja od katastrofalnih posledica martovskog zemljotresa i cunamija, kao od globalnog privrednog posrtanja.
Na Sajmu, koji se održava 42. put, biće pokazano najmanje 45 svetskih premijera vozila, u poređenju sa 39 na prethodnoj smotri 2009. godine.
Za publiku će sajam biti otviren od 3. decembra do 11. decembra.
Udruženje japanskih proizvođača automobila (JAMA), koje sponzoriše izložbu kola, nada se da će privući 800.000 posetilaca u Međunarodni kongresni kompleks Makahuri Meše, u Ćiba prefekturi, na prestižnu svetsku smotru najnovijih dostignuća autoindustrije.
Japanski proizvođači nastoje da na Sajmu koji se održava svake druge godine, pokažu tehnološki napredak i sposobnost da se bore protiv prirodne katastrofe kao što je bio martovski zemljotres, koji je prekinuo lanac snabdevanja, zaustavio proizvodnju i uništio infrastrukturu zemlje.
Pod sloganom "Mobilnost može da promeni svet", vodeći proizvođači izbacili su koncepte električnih vozila manjih od lakih kola i većih od motocikla, kao i studije ekološki-prijateljskih vozila koja čekaju da se lansiraju na tržištu.
"Nisan", na primer, pokazao je koncept električnog vozila "pivo 3", sa tri sedišsta i sa funkcijom automatskog parkiranja. Ostali proizvđači takođe su izneli mala električna vozila, kao "Honda" sa konceptom "majkro komjuter" koji ima obezbeđenu sinhronizaciju "pametnog telefona" i automatskog paralelnog parkiranja.
Najveća japanska auto-kuća "Tojota" predstavila je njen najnoviji hit, "prijus" hibrid, čija se cena kreće oko 35.200 dolara, zahvaljujući subvencijama japanske vlade. Kompanija koja je prodala više od 3,4 miliona hibrida u svetu, računa na izporuku do 60.000 "prijusa" sa utičnicom. "Tojota" je takođe pokazala električno vozilo i prototip automobila sa tehnologijom "gorive ćelije."
"Suzuki" je predstavio koncept dvoseda automobila "Q-koncept" koji je specijalno namenjen za putovanja na kraćim rutama u radijusu od 10 kilometara, a kompanija "Dajhacu" pokazala je dvosed "piko".
Električna vozila sa utičnicom koja obezbeđuje direktno napajenje strujom i hibridi, su u centru pažnje, odražavajući rast i napredak "zelene tehnologije" i manju zastupljenost inostranih proizvođača.
Tokijski sajam poslednjih godina počeo je da gubi visoku poziciju zbog pada značaja japanskog automobilskog tržišta, ocenjuju analitičari, navodeći da se tržište automobila sve se više okreće prema Kini, Indiji i ostalim zemljama sa privredama u usponu i većim potencijalima.
Američki "Ford" i "Dženeral motors" (GM) zauzeli su samo jedan ćošak na sajmu, a od evropskih kompanija samo je BMW obezbedio kompletan štand, računajući da će među bogatim Japancima naći kupce.
Nekoliko velikih inostranih autokompanija koje nisu došle na poslenji auto-šou, ponovo su se vratili, kao što su nemački "Folksvagen", BMW, "Porše" i "Mercedes", francuski "Reno" i "Pežo-Sitroen" i britanski "Jaguar" i "Land rover", naglašavaju orgnizatori.
(Tanjug)