
Tojota je u utorak izbacila prvi model automobila "kamri" sa proizvodnih traka svoje prve fabrike u Kini, koja bi trebalo da pomogne nastojanjima japanske kompanije da uhvati korak sa rivalskim kompanijama na tržištu sa najbržom stopom rasta na svetu.
Ceremoniji u novoj fabrici u Nanši, severno od Hongkonga, prisustvovalo je stotinak japanskih i kineskih zvaničnika, koji su pozdravili montažu prvog "kamrija", najprodavanijeg automobila u SAD, u Tojotinim pogonima vrednim 3,8 milijardi juana (372,46 miliona evra).
Šef pogona japanske kompanije u Kini Jošimi Inabe, koji je prošle godine postavljen na to mesto posle službovanja u SAD, izjavio je da nema nikakve sumnje da će kinesko tržiste nadmašiti obim prodaje vozila u Japanu.
Tojota je dugi najveći proizvodjač automobila na svetu, posle američkog "Dženeral motorsa" (GM).
Kompanija se najnovijom proizvodnjom pridružila trci svetskih proizvođača kola da zauzmu što bolju poziciju na kineskom tržištu, na kome je prodaja prošle godine skočila 30 odsto, na 5,7 miliona vozila, što je treći rezultat na svetu.
U pokušaju da se prodaja poveća, "kamri" napravljen u Kini koštaće 197.800 do 269.800 juana (19.800 do 27.000 evra), znatno ispod očekivanja analitičara. Uvozni "kamri" lane je prodavan za 33.300 evra.
Tojota je relativno kasno stigla na kinesko tržište, ali je lane uspela da proda nešto više od 183.000 automobila, što predstavlja 3,5 odsto vozila prodatih u toj zemlji.
To je znatno iza glavnog inostranog prodavca vozila u Kini, američkog GM, koji je prigrabio 11 odsto tamošnjeg tržišta prodajom oko 665.300 automobila, pretekavši nemački Folksvagen.
Uprkos političkim tenzijama između Japana i Kine, japanski proizvođači ulažu ogroman novac u Kinu, gde su prošle godine investirali ukupno 810 milijardi evra.
Treći japanski proizvodjač, Honda, započeo je 1999. godine montažu modela "akord" u gradu Gunagdžou, na jugu Kine.
Tojota je investirala 1,5 milijardi evra u Kini od 1998. godine i sada ima desetak pogona u kojima proizvodi rezervne delove i montira vozila.
(Tanjug)
Ceremoniji u novoj fabrici u Nanši, severno od Hongkonga, prisustvovalo je stotinak japanskih i kineskih zvaničnika, koji su pozdravili montažu prvog "kamrija", najprodavanijeg automobila u SAD, u Tojotinim pogonima vrednim 3,8 milijardi juana (372,46 miliona evra).
Šef pogona japanske kompanije u Kini Jošimi Inabe, koji je prošle godine postavljen na to mesto posle službovanja u SAD, izjavio je da nema nikakve sumnje da će kinesko tržiste nadmašiti obim prodaje vozila u Japanu.
Tojota je dugi najveći proizvodjač automobila na svetu, posle američkog "Dženeral motorsa" (GM).
Kompanija se najnovijom proizvodnjom pridružila trci svetskih proizvođača kola da zauzmu što bolju poziciju na kineskom tržištu, na kome je prodaja prošle godine skočila 30 odsto, na 5,7 miliona vozila, što je treći rezultat na svetu.
U pokušaju da se prodaja poveća, "kamri" napravljen u Kini koštaće 197.800 do 269.800 juana (19.800 do 27.000 evra), znatno ispod očekivanja analitičara. Uvozni "kamri" lane je prodavan za 33.300 evra.
Tojota je relativno kasno stigla na kinesko tržište, ali je lane uspela da proda nešto više od 183.000 automobila, što predstavlja 3,5 odsto vozila prodatih u toj zemlji.
To je znatno iza glavnog inostranog prodavca vozila u Kini, američkog GM, koji je prigrabio 11 odsto tamošnjeg tržišta prodajom oko 665.300 automobila, pretekavši nemački Folksvagen.
Uprkos političkim tenzijama između Japana i Kine, japanski proizvođači ulažu ogroman novac u Kinu, gde su prošle godine investirali ukupno 810 milijardi evra.
Treći japanski proizvodjač, Honda, započeo je 1999. godine montažu modela "akord" u gradu Gunagdžou, na jugu Kine.
Tojota je investirala 1,5 milijardi evra u Kini od 1998. godine i sada ima desetak pogona u kojima proizvodi rezervne delove i montira vozila.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.