Svetskoj premijeri modela Fiat 500L prisustvovaće i predsednik Srbije Boris Tadić i ministar ekonomije Nebojša Ćirić. Tadić će se na promociji sastati i s generalnim direktorom "Fiat-Krajsler grupacije" Serđom Markijoneom.
Početkom februara FIAT je objavio prve fotografije automobila "Fiat 500L" kada je i saopšteno da će njegova početna cena biti oko 16.000 evra, a tada je i potvrđeno da će se proizvoditi u dve benzinske verzije i jednoj s dizel motorom.
Kako je precizirano, benzinske verzije su dvocilindrični "tvin-er" od 0,9 litara i 1,4 litra, dok će dizel biti od 1,3 litra (multidžet II).
Automobil "Fiat 500L" sa pet sedišta, dug je 4,14 metara, širok 1,78, a visok 1,66 metara i po karakteristikama kabine podseća na model "600 multipla".
Dugoočekivani model novog automobila, do skoro je srpskoj javnosti bio poznatiji sa radnim nazivom "el zero"(L-O) , a sada ima zvaničan naziv "500 L" i, kako je objašnjeno iz FIAT-a, skraćenica "L" potiče od reči
"lardž"(veliki), što znači da je reč o produženoj i povećanoj verziji modela "Fiat 500".
Proizvodnja novog modela automobila u pogonima u Kragujevcu rezultat je ugovora o zajedničkom ulaganju italijanskog FIAT-a i Vlade Srbije u kragujevacku fabriku "Zastava automobili", potpisanog u jesen 2008. godine.
Tim strateškim ugovorom, italijanski FIAT vlasnik je 67 procenata Fabrike automobila u Kragujevcu, a država Srbija preostalih 33 odsto.
Investicije FIAT-a i Vlade Srbije u kragujevačku fabriku automobila, sudeći prema ranijim izjavama predstavnika obe strane, premašuju milijardu evra, pri čemu je samo vrednost opreme koja je instalirana u pogonima u Kragujevcu veća od 600 miliona evra.
Serijska proizvodnja novog modela automobila, kako se najavljuje, trebalo bi da počne ovog leta, a sredinom ovog meseca probna proizvodnja delova za taj automobil u pogonima koje su u Kraguejvcu, na prostoru nekadašnje kasarne u Grošnici, izgradili glavni FIAT-ovi dobavljači.
Reč je o kompanijama "SIGIP" "HTL" "Promo magneto" i "Džonson kontrols" koji su glavni kooperanti iz prve linije dobavljača i koji do kraja godine treba da broje 1.300 radnika.
Kao što je poznato, "SIGIP" će proizvoditi plastične i gumene delove, "HTL" točkove, "Promo magneto" otpreske za karoserije i sklopove, a "Dzonson kontrols" sedišta.
Za potrebe fabrike Fiat automobili Srbija, odnosno za njeno povezivanje s dobavljačima do kraja ovog meseca trebalo bi da budu rekonstruisane i izgrađene saobraćajnice ka matičnoj fabrici i pogonima kooperanata, kao i tri mosta na tri reke, a što je obaveza države po strateškom ugovoru.
Obaveza države Srbije je i izgradnja auto puta od Kragujevca ka Batočini, dužine 30 kilometara, kako bi se Fabrici automobila omogućio brži transport ka Koridoru 10, a koji je tek na polovini.
Do početka serijske proizvodnje automobila, na ulazu u Kragujevac iz pravca Korodira 10, biće postavljen znak FIAT-a, odnosno imitacija metalnog prstena sa oznakom FIAT-a, koji će finansirati ta kompanija, a treba da simbolizuje prisustvo te fabrike u Kragujevcu.
(Tanjug)
Početkom februara FIAT je objavio prve fotografije automobila "Fiat 500L" kada je i saopšteno da će njegova početna cena biti oko 16.000 evra, a tada je i potvrđeno da će se proizvoditi u dve benzinske verzije i jednoj s dizel motorom.
Kako je precizirano, benzinske verzije su dvocilindrični "tvin-er" od 0,9 litara i 1,4 litra, dok će dizel biti od 1,3 litra (multidžet II).
Automobil "Fiat 500L" sa pet sedišta, dug je 4,14 metara, širok 1,78, a visok 1,66 metara i po karakteristikama kabine podseća na model "600 multipla".
Dugoočekivani model novog automobila, do skoro je srpskoj javnosti bio poznatiji sa radnim nazivom "el zero"(L-O) , a sada ima zvaničan naziv "500 L" i, kako je objašnjeno iz FIAT-a, skraćenica "L" potiče od reči
"lardž"(veliki), što znači da je reč o produženoj i povećanoj verziji modela "Fiat 500".
Proizvodnja novog modela automobila u pogonima u Kragujevcu rezultat je ugovora o zajedničkom ulaganju italijanskog FIAT-a i Vlade Srbije u kragujevacku fabriku "Zastava automobili", potpisanog u jesen 2008. godine.
Tim strateškim ugovorom, italijanski FIAT vlasnik je 67 procenata Fabrike automobila u Kragujevcu, a država Srbija preostalih 33 odsto.
Investicije FIAT-a i Vlade Srbije u kragujevačku fabriku automobila, sudeći prema ranijim izjavama predstavnika obe strane, premašuju milijardu evra, pri čemu je samo vrednost opreme koja je instalirana u pogonima u Kragujevcu veća od 600 miliona evra.
Serijska proizvodnja novog modela automobila, kako se najavljuje, trebalo bi da počne ovog leta, a sredinom ovog meseca probna proizvodnja delova za taj automobil u pogonima koje su u Kraguejvcu, na prostoru nekadašnje kasarne u Grošnici, izgradili glavni FIAT-ovi dobavljači.
Reč je o kompanijama "SIGIP" "HTL" "Promo magneto" i "Džonson kontrols" koji su glavni kooperanti iz prve linije dobavljača i koji do kraja godine treba da broje 1.300 radnika.
Kao što je poznato, "SIGIP" će proizvoditi plastične i gumene delove, "HTL" točkove, "Promo magneto" otpreske za karoserije i sklopove, a "Dzonson kontrols" sedišta.
Za potrebe fabrike Fiat automobili Srbija, odnosno za njeno povezivanje s dobavljačima do kraja ovog meseca trebalo bi da budu rekonstruisane i izgrađene saobraćajnice ka matičnoj fabrici i pogonima kooperanata, kao i tri mosta na tri reke, a što je obaveza države po strateškom ugovoru.
Obaveza države Srbije je i izgradnja auto puta od Kragujevca ka Batočini, dužine 30 kilometara, kako bi se Fabrici automobila omogućio brži transport ka Koridoru 10, a koji je tek na polovini.
Do početka serijske proizvodnje automobila, na ulazu u Kragujevac iz pravca Korodira 10, biće postavljen znak FIAT-a, odnosno imitacija metalnog prstena sa oznakom FIAT-a, koji će finansirati ta kompanija, a treba da simbolizuje prisustvo te fabrike u Kragujevcu.
(Tanjug)
Partizanova kriza traje, nova drama i šesti poraz u nizu: Ledej i Mirotić utišali punu Arenu
Partizan želi da prekine crni niz: Istorijski susret slavnih trenera, ne zna se kome je pobeda potrebnija
Ognjen Dobrić nestao iz ekipe Zvezde: Janis Sferopulos ne računa na "vojnika" crveno-belih
Srbija izbegla poraz i poslednje mesto: Protiv Danske igramo za četvrtfinale Lige nacija!
Partizan na dnu Evrolige, tužan pogled na tabelu: Crno-beli su u najgoroj formi, zakucani na začelje!