Samo što su montažne linije pripremljene za odmor od pet sedmica zbog pada tražnje, modeli "Dženeral motorsa" - "ševrolet volt" i hibridna "ampera", proglašeni su za "Evropski automobil godine" na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi, koji se održava od 8. do 18. marta.
Potpredsednik GM-a, koji je najveći američki proizvođač vozila, Stiv Girski, izjavio je primajući nagradu da su modeli njegove kompanije zasluženo postali laureati, podsećajući da je i druga njihova filijala, nemački "Opel", dobio isto priznanje 2009. godine za sedan "opel insignija".
GM pokušava da vlastitim snagama oživi "Opel", koji je u 2011. imao gubitak od 747 miliona dolara.
Girski nije želeo da kaže koliko novca GM očekuje da će ove godine izgubiti na evropskim poslovima.
Prošle sedmice GM je objavio da će proizvodnja "volta", njegove robne marke "ševrolet", biti zaustavljena od 19. marta do 23. aprila i da će biti otpušteno 1.300 radnika u fabrici u Detroitu, u kojoj se izrađuju sedani "volt" i "ampera."
GM nije ispunio cilj prodaje "volta" za 2011. godinu, tako da je krajem februara na zalihama imao 3.600 vozila. Taj broj je mnogo veći kada se uračunaju vozila koja se nalaze u tranzitu.
"Volt" i ampera" bi mogli bolje da se prodaju u Evropi nego u SAD, kazao je Girski i objasnio da bi se to moglo desiti zbog toga što je cena goriva u Evropi veća nego u Americi, ali i zbog dobre infrastrukture i mogućnosti dopune baterija električnih vozila.
Model "volt" je 2011, proglašen za "Automobil godine u Severnoj Americi", a te godine je dobio i američku i globalnu nagradu "Zeleni automobil godine".
U nastojanju da prevaziđu izazove ekonomske krize, mnogi proizvođači su u prvi plan stavili manje gradske autombile koji ne troše mnogo i manje zagađuju okolinu, ali su na sajmu u Ženevi itekako prisutne i ekstravagantne limuzine, sportski automobili i takozvani "koncept" automobili, zamisli budućih vozila opremljenih novim tehnologijama.
Proizvođači većinom na svojim automobilima objavljuju koliko koji emituje štetnih gasova, a izložena su i hibridna vozila ili vozila na električni pogon. Rastuća svest o potrebi čuvanja životne okoline, ali i potrebi da se smanji zavisnost od sve skuplje nafte, uticala je na pojačano prisustvo proizvođača biogoriva na sajmu u Ženevi.
"Folksvagen privredna vozila" predstavila su ekstremnu verziju uspešnog modela "amarok" pik-apa na u obliku koncept vozila "amarok kenijon". Vozilo je specijalno sastavljeno za popularan ekstremni sport "fristajl kajak" i prikazuje koliko mogu biti svestrane konfiguracije pik-apa, a dizajn vozila je takođe prilagodejn eksptemnom sportu, ukazao je direktor razvoja u "Folksvagen privrednim vozilima" Volfang Šrejber.
Koncept vozilo je znatno više i šire u odnosu na serijski "amarok", a i njegova boja je egzotičnija, karoserija je sa trobojnim efektom svetle "baladi oranž" boje, podignuta je za 40 milimetara sa opremom za podizanje; ako su uključene i gume, koncept je viši za 85 milimetara od serijskog modela.
Model ima pomoćne farove postavljene na krovu, a dodatni vizuelni akcenti su zatamnjena zadnja svetla i zaštita podvozja u kontrastnoj boji. Dva elektronski primenjiva limena praga olakšavaju putnicima ulazak i izlazak iz vozila, neupadljivi su i povlače se kada se vozilo kreće.
Širina je takođe povećana kako bi se vozilo prilagodilo aktivnostima na otvorenom. Kućišta točkova su proširena za 35 milimetara sa svake strane, kako bi napravila mesta za velike AT gume.
Dva kajaka od karbonskih vlakana su bezbedno postavljena na tovarni pod, a vesla su čvrsto vezana na unutrašnjoj strani zadnjih vrata koja su jednostavna za rukovanje.
Dekorativni šavovi na sedištima imaju narandžasto-crvenu boju karoserij, kao i šavovi na trokrakom volanu i oblozi ručice menjača, na sigurnosnim pojasevima i na otvorima za vazduh. Tu su i tri pomoćna instrumenta, koji pokazuju ugao nagiba i penjanja vozila, koji vozaču pružaju ključne informacije za izuzetnu bezbednost pri ekstremnim vožnjama.
Koncept vozilo ima snažni 2.0 TDI biturbo motor od 132 kW / 180 KS i promenjivi "4MOTION" pogon na sva četiri točka - zajedno sa redukcionim menjačem i blokadom diferencijala na zadnjoj osovini - što obezbeđuje efikasan prenos snage na točkove, čak i u najtežim uslovima.
"Mercedes-Benc" predstavio je radikalan redizajn A-klase, prvi u seriji sa promenjenim izgedom u floti gigantskog evropskog proizvođača luksuznih automobila.
Uglađen, sportski izgled nove A-klase drastično se razlikuje od njegovog prethodnika, za preko 50 odsto od kada je lansiran pre desetak godina.
Diter Ceče, izvršni direktor "Dajmlera", matične kompanije "Merceedesa" izjavio je da se najnovijom klasom kompanija obraća mlađim kupcima i ženskom polu. "Reakcija kupaca je za sada pozitivna", dodao je i naglasio novu strategiju dizajna, koja čini osnovu A-klase.
"Mercedes" je u Ženevi takođe predstavio sedam novih modela koji potvrđuju novu orjentaciju kompanije i odstuopanje od konzervativnog stila. Među tim modelima nalazi se E-klasa 300, poslovno vozilo sa novom dizel-hibridnom tehnologijom i snažnijim motorom.
Sva vozila su mnogo energetski efikasnija i ekološki prilagođenija od prethodnika, a A-klasa ispušta ispod 99 grama ugljen dioksida po pređenom kilometru. Ceče je naglasio da je cilj kompanije da dobije flotu sa prosečnim ispuštanjem štetnih gasova ispod 125 grama po pređenom kilometru do 2015. godine.
On procenjuje da će globalna prodaja autoindustrije ove godine rasti po stopi od četiri odsto, a da će "Merecedse" i grupa "Dajmler" biti iznad tog procenta.
Foto galeriju iz Ženeve pogledajte OVDE.
(MONDO)
GM pokušava da vlastitim snagama oživi "Opel", koji je u 2011. imao gubitak od 747 miliona dolara.
Girski nije želeo da kaže koliko novca GM očekuje da će ove godine izgubiti na evropskim poslovima.
Prošle sedmice GM je objavio da će proizvodnja "volta", njegove robne marke "ševrolet", biti zaustavljena od 19. marta do 23. aprila i da će biti otpušteno 1.300 radnika u fabrici u Detroitu, u kojoj se izrađuju sedani "volt" i "ampera."
GM nije ispunio cilj prodaje "volta" za 2011. godinu, tako da je krajem februara na zalihama imao 3.600 vozila. Taj broj je mnogo veći kada se uračunaju vozila koja se nalaze u tranzitu.
"Volt" i ampera" bi mogli bolje da se prodaju u Evropi nego u SAD, kazao je Girski i objasnio da bi se to moglo desiti zbog toga što je cena goriva u Evropi veća nego u Americi, ali i zbog dobre infrastrukture i mogućnosti dopune baterija električnih vozila.
Model "volt" je 2011, proglašen za "Automobil godine u Severnoj Americi", a te godine je dobio i američku i globalnu nagradu "Zeleni automobil godine".
Šta sve može da se vidi u Ženevi
Na ženevskom Međunarodnom sajmu automobila posetioci će moći da se upoznaju s najnovijim modelima krizom uzdrmane svetske autoindustrije. Više od 260 izlagača od 8. do 18. marta predstaviće posetiocima oko 140 svetskih i evropskih premijera vozila, među kojima je i Fijatov model "500L" koji će se proizvoditi u Srbiji.U nastojanju da prevaziđu izazove ekonomske krize, mnogi proizvođači su u prvi plan stavili manje gradske autombile koji ne troše mnogo i manje zagađuju okolinu, ali su na sajmu u Ženevi itekako prisutne i ekstravagantne limuzine, sportski automobili i takozvani "koncept" automobili, zamisli budućih vozila opremljenih novim tehnologijama.
Proizvođači većinom na svojim automobilima objavljuju koliko koji emituje štetnih gasova, a izložena su i hibridna vozila ili vozila na električni pogon. Rastuća svest o potrebi čuvanja životne okoline, ali i potrebi da se smanji zavisnost od sve skuplje nafte, uticala je na pojačano prisustvo proizvođača biogoriva na sajmu u Ženevi.
"Folksvagen privredna vozila" predstavila su ekstremnu verziju uspešnog modela "amarok" pik-apa na u obliku koncept vozila "amarok kenijon". Vozilo je specijalno sastavljeno za popularan ekstremni sport "fristajl kajak" i prikazuje koliko mogu biti svestrane konfiguracije pik-apa, a dizajn vozila je takođe prilagodejn eksptemnom sportu, ukazao je direktor razvoja u "Folksvagen privrednim vozilima" Volfang Šrejber.
Koncept vozilo je znatno više i šire u odnosu na serijski "amarok", a i njegova boja je egzotičnija, karoserija je sa trobojnim efektom svetle "baladi oranž" boje, podignuta je za 40 milimetara sa opremom za podizanje; ako su uključene i gume, koncept je viši za 85 milimetara od serijskog modela.
Model ima pomoćne farove postavljene na krovu, a dodatni vizuelni akcenti su zatamnjena zadnja svetla i zaštita podvozja u kontrastnoj boji. Dva elektronski primenjiva limena praga olakšavaju putnicima ulazak i izlazak iz vozila, neupadljivi su i povlače se kada se vozilo kreće.
Širina je takođe povećana kako bi se vozilo prilagodilo aktivnostima na otvorenom. Kućišta točkova su proširena za 35 milimetara sa svake strane, kako bi napravila mesta za velike AT gume.
Dva kajaka od karbonskih vlakana su bezbedno postavljena na tovarni pod, a vesla su čvrsto vezana na unutrašnjoj strani zadnjih vrata koja su jednostavna za rukovanje.
Dekorativni šavovi na sedištima imaju narandžasto-crvenu boju karoserij, kao i šavovi na trokrakom volanu i oblozi ručice menjača, na sigurnosnim pojasevima i na otvorima za vazduh. Tu su i tri pomoćna instrumenta, koji pokazuju ugao nagiba i penjanja vozila, koji vozaču pružaju ključne informacije za izuzetnu bezbednost pri ekstremnim vožnjama.
Koncept vozilo ima snažni 2.0 TDI biturbo motor od 132 kW / 180 KS i promenjivi "4MOTION" pogon na sva četiri točka - zajedno sa redukcionim menjačem i blokadom diferencijala na zadnjoj osovini - što obezbeđuje efikasan prenos snage na točkove, čak i u najtežim uslovima.
"Mercedes-Benc" predstavio je radikalan redizajn A-klase, prvi u seriji sa promenjenim izgedom u floti gigantskog evropskog proizvođača luksuznih automobila.
Uglađen, sportski izgled nove A-klase drastično se razlikuje od njegovog prethodnika, za preko 50 odsto od kada je lansiran pre desetak godina.
Diter Ceče, izvršni direktor "Dajmlera", matične kompanije "Merceedesa" izjavio je da se najnovijom klasom kompanija obraća mlađim kupcima i ženskom polu. "Reakcija kupaca je za sada pozitivna", dodao je i naglasio novu strategiju dizajna, koja čini osnovu A-klase.
"Mercedes" je u Ženevi takođe predstavio sedam novih modela koji potvrđuju novu orjentaciju kompanije i odstuopanje od konzervativnog stila. Među tim modelima nalazi se E-klasa 300, poslovno vozilo sa novom dizel-hibridnom tehnologijom i snažnijim motorom.
Sva vozila su mnogo energetski efikasnija i ekološki prilagođenija od prethodnika, a A-klasa ispušta ispod 99 grama ugljen dioksida po pređenom kilometru. Ceče je naglasio da je cilj kompanije da dobije flotu sa prosečnim ispuštanjem štetnih gasova ispod 125 grama po pređenom kilometru do 2015. godine.
On procenjuje da će globalna prodaja autoindustrije ove godine rasti po stopi od četiri odsto, a da će "Merecedse" i grupa "Dajmler" biti iznad tog procenta.
Foto galeriju iz Ženeve pogledajte OVDE.
(MONDO)