Lopovi obijaju automobile, otimaju ih preteći oružjem, odnose ih "paukom", a sve je više slučajeva krađe kada vlasnik na trenutak ostavi nezaključan automobil, sa ključem u bravi.
U Beogradu dnevno u proseku budu ukradena četiri automobila, a policija oko 50 odsto tih vozila uspe da pronađe i vrati vlasnicima, rekao je šef Odseka beogradske policije za suzbijanje krađa motornih vozila Borislav Kovačević.
Profesionalni kradljivci automobila opremljeni su najmodernijim alatima pomoću kojih za nekoliko sekundi završe posao.
Lopovi obijaju automobile, otimaju ih preteći oružjem, odnose ih "paukom", a sve je više slučajeva krađe kada vlasnik na trenutak ostavi nezaključan automobil, sa ključem u bravi.
Kovačević kaže da ukradena vozila, osim u delovima, završavaju i na različitim tržištima, te dodaje kako je bitan faktor i boja automobila.
"Ako je cilj da se brzo proda, onda se biraju Kosovo, BiH, Hrvatska, Bugarska... Na Kosovu naša policija ima minimalne ingerencije, a vozila se tamo registruju za 50 evra, bukvalno na časnu reč. Do Kosova se brzo stiže kao i u BiH i Hrvatsku i zato se u ove zemlje ukradeni automobili šalju bez bilo kakve pripreme", objašnjava Kovačević za "Press".
Automobili koji idu na Bliski istok i u Rusiju nakon krađe prvo se voze u garažu, gde im se sređuje broj šasije, pripremaju tablice, papiri i angažuje vozač do Sofije i dalje za Damask.
Kovačević navodi da tamo idu automobili sa četiri hiljade kubika i više, uglavnom džipovi, a njihovo krajnje odredište zavisi i od boje. Luksuzni, veliki, crni automobili idu u Rusiju, a isti takvi bele boje završavaju na Bliskom istoku.
(Srna)
Profesionalni kradljivci automobila opremljeni su najmodernijim alatima pomoću kojih za nekoliko sekundi završe posao.
Lopovi obijaju automobile, otimaju ih preteći oružjem, odnose ih "paukom", a sve je više slučajeva krađe kada vlasnik na trenutak ostavi nezaključan automobil, sa ključem u bravi.
Kovačević kaže da ukradena vozila, osim u delovima, završavaju i na različitim tržištima, te dodaje kako je bitan faktor i boja automobila.
"Ako je cilj da se brzo proda, onda se biraju Kosovo, BiH, Hrvatska, Bugarska... Na Kosovu naša policija ima minimalne ingerencije, a vozila se tamo registruju za 50 evra, bukvalno na časnu reč. Do Kosova se brzo stiže kao i u BiH i Hrvatsku i zato se u ove zemlje ukradeni automobili šalju bez bilo kakve pripreme", objašnjava Kovačević za "Press".
Automobili koji idu na Bliski istok i u Rusiju nakon krađe prvo se voze u garažu, gde im se sređuje broj šasije, pripremaju tablice, papiri i angažuje vozač do Sofije i dalje za Damask.
Kovačević navodi da tamo idu automobili sa četiri hiljade kubika i više, uglavnom džipovi, a njihovo krajnje odredište zavisi i od boje. Luksuzni, veliki, crni automobili idu u Rusiju, a isti takvi bele boje završavaju na Bliskom istoku.
(Srna)