U borbi za prestiž na tržištu električnih vozila "Reno" očekuje da njegov novi automobil "zoe" nadmaši prodaju modela "lif", koji se izrađuje u okviru iste francusko-japanske alijanse, partnerskih kompanija "Reno-Nisan".
"Renoov" direktor projekta električnih vozila Tijeri Koskas u intervjuu internet portalu "Automotiv njuz" za Evropu, kazao je da tu "ništa ne može da izmeni" izuzev da kupci sami odluče i uporede vozila "zoe" i "lif", manje automobile tipa hedzbek sa pet sedišta.
Koskas je kazao da je da je najveća prednost "Renoovog" modela "zoe" u tome što je jeftiniji od "lifa", s tim što poseduje mnogo bolju, unapređenu tehnologiju. "Zoe" je takođe dosta manji od "lifa", dug je 4.084 milimetara, u odnosu na kompaktni japanski automobil od 4.445 milimetara.
Koskas je rekao da sportski "zoe" ima tehnologiju koja se ne može naći u "lifu", kao sto je sistem dopune energije baterija kočenjem, toplotne pumpe i specijalna serija energetski efikasnih guma. On je naglasio da "zoe" pripada narednoj generaciji automobila, čije je lansiranje predviđeno dve godine kasnije od "lifa.
"Još jedna ključna tačka za bolju prodaju vozila "zoe" jeste da nudi maksimum kretanja sa jednim punjenjem baterija do 210 kilometara, što je relativno duga distanca kada se zna da "lif" može da pređe 175 kilometara sa jednim punjenjem.
"Reno" je objavio da je "Nisanova" proizvodnja modela "lif" pomogla da se evropski kupci ubede da ektrična vozila pružaju iste pogodnosti ako i klasični automobili. Prema Koskasu, "zoe" je namenjen najširem tržištu u Evropi, s početnom cenom od 15.700 evra u Francuskoj.
Sličan cena biće i u ostalim zemljama zapadne Evrope. Vozilo "lif" je dvostruko skuplji, u Francuskoj košta 30.900 evra. "Reno" ima kapcitete za izradu oko 150.000 modela "zoe" godišnje.
"Reno" je prvi put pokazo osnovni model "zoe" na sajmu u Ženevi u martu ove godine, koji će imati tri verzije - "zoe lajf", "zoe zen" i "zoe intens".
Grupacija "Reno-Nisan" formirana je 1999. godine "unakrsnom" kupovinom akcija, kada je "Reno" preuzeo 44,3 odsto akcija "Nisana", a treći po veličini japanski proizvođač dobio je 15 odsto udela u francuskoj auto-kući.
Obe kompanije zadržale su u okviru alijanse pravo na samostalan nastup na tržištu.
"Reno" je nastavio da uvećava flotu zelenih automobila sa nultom emisijom štetnih gasova, a poslednja prinova u B-segmentu je model "zoe" opremljen elektromotorom od 65 kilovata, koji se napaja iz litijum-jonskih baterija kapaciteta 22 kilovata. Maksimalna brzina je ograničena na 135 kilometara na sat, kako bi se štedela energija, tako da je domet "renoa zoe" oko 200 kilometara, u zavisnosti od vremenskih uslova. Potrebno je devet sati da bi se baterije maksimalno dopunile.
"Nisavnov" automobil "lif" sa kojim će se nadmetati "zoe", proglašen za "Evropski automobil 2011. godine" u izboru 59 novinara iz 23 države.
"Lif" je prvi električni automobil kojem je pripala prestižna nagrada.Japanski treći proizvođač automobila "Nisan", koji ima ambiciju da postane najveći prodavac električnih vozila na svetu, nije u stanju da zadovolji sve veću potražnju za modelom "lif" u SAD i traži od kupaca da se strpe pošto bi isporuke mogle da kasne i do nekoliko meseci.
Kompletno elektricni "lif" i "ševrolet volt" su najtraženiji "zeleni automobili" na američkom tržistu, a pre samog debija "lif" je dobio 20.000 porudžbina.
(Tanjug)
Koskas je kazao da je da je najveća prednost "Renoovog" modela "zoe" u tome što je jeftiniji od "lifa", s tim što poseduje mnogo bolju, unapređenu tehnologiju. "Zoe" je takođe dosta manji od "lifa", dug je 4.084 milimetara, u odnosu na kompaktni japanski automobil od 4.445 milimetara.
Koskas je rekao da sportski "zoe" ima tehnologiju koja se ne može naći u "lifu", kao sto je sistem dopune energije baterija kočenjem, toplotne pumpe i specijalna serija energetski efikasnih guma. On je naglasio da "zoe" pripada narednoj generaciji automobila, čije je lansiranje predviđeno dve godine kasnije od "lifa.
"Još jedna ključna tačka za bolju prodaju vozila "zoe" jeste da nudi maksimum kretanja sa jednim punjenjem baterija do 210 kilometara, što je relativno duga distanca kada se zna da "lif" može da pređe 175 kilometara sa jednim punjenjem.
"Reno" je objavio da je "Nisanova" proizvodnja modela "lif" pomogla da se evropski kupci ubede da ektrična vozila pružaju iste pogodnosti ako i klasični automobili. Prema Koskasu, "zoe" je namenjen najširem tržištu u Evropi, s početnom cenom od 15.700 evra u Francuskoj.
Sličan cena biće i u ostalim zemljama zapadne Evrope. Vozilo "lif" je dvostruko skuplji, u Francuskoj košta 30.900 evra. "Reno" ima kapcitete za izradu oko 150.000 modela "zoe" godišnje.
"Reno" je prvi put pokazo osnovni model "zoe" na sajmu u Ženevi u martu ove godine, koji će imati tri verzije - "zoe lajf", "zoe zen" i "zoe intens".
Grupacija "Reno-Nisan" formirana je 1999. godine "unakrsnom" kupovinom akcija, kada je "Reno" preuzeo 44,3 odsto akcija "Nisana", a treći po veličini japanski proizvođač dobio je 15 odsto udela u francuskoj auto-kući.
Obe kompanije zadržale su u okviru alijanse pravo na samostalan nastup na tržištu.
"Reno" je nastavio da uvećava flotu zelenih automobila sa nultom emisijom štetnih gasova, a poslednja prinova u B-segmentu je model "zoe" opremljen elektromotorom od 65 kilovata, koji se napaja iz litijum-jonskih baterija kapaciteta 22 kilovata. Maksimalna brzina je ograničena na 135 kilometara na sat, kako bi se štedela energija, tako da je domet "renoa zoe" oko 200 kilometara, u zavisnosti od vremenskih uslova. Potrebno je devet sati da bi se baterije maksimalno dopunile.
"Nisavnov" automobil "lif" sa kojim će se nadmetati "zoe", proglašen za "Evropski automobil 2011. godine" u izboru 59 novinara iz 23 države.
"Lif" je prvi električni automobil kojem je pripala prestižna nagrada.Japanski treći proizvođač automobila "Nisan", koji ima ambiciju da postane najveći prodavac električnih vozila na svetu, nije u stanju da zadovolji sve veću potražnju za modelom "lif" u SAD i traži od kupaca da se strpe pošto bi isporuke mogle da kasne i do nekoliko meseci.
Kompletno elektricni "lif" i "ševrolet volt" su najtraženiji "zeleni automobili" na američkom tržistu, a pre samog debija "lif" je dobio 20.000 porudžbina.
(Tanjug)