
Direktor Agencije Stojadin Jovanović rekao je da se posebna pažnja mora posvetiti pripremi automobila, jer je u danima kad su visoke
temperature vrlo značajno da pritisak u pneumaticima bude ispravan i da je tečnost u rashladnim sistemima odgovarajuća.
"Još važnija je spremnost vozača da budu pažljivi i održe koncentraciju, jer zbog visokih temperatura dolazi do gubljenja moći opažanja i vremena reagovanja i zbog toga poslednjih dana se i dešavaju teške saobraćajne nesreće sa više poginulih", rekao je Jovanović agenciji Beta.
Jovanović je rekao i da je spremna medijska kampanja za povećanje bezbednosti u saobraćaju, ali da Agencija čeka dozvolu Republičke radiodifuzne agencije za njeno emitovanje na TV i radio stanicama.
"Za najteže uzroke saobraćajnih nesreća smo pokrenuli kampanju. Postavili smo bilborde koji se tiču premora i brzine za bezbedno odvijanje saobraćaja. Imamo i redovno obaveštavanje o načinu vožnje u letnjim mesecima kada su visoke temperature", rekao je Jovanović.
Upitan o rezultatima novog Zakona o bezbednosti saobraćaja koji je počeo da se primenjuje od 2009. i povećanju broja poginulih u 2011. u odnosu na 2010, Jovanović je rekao da je tokom prve dve godine
primene novog zakona smanjen broj poginulih u saobraćaju nego prethodne dve godine.
"Novi zakon donosi rezultate. U 2009. smanjen je broj poginulih za 160 ljudi (nego 2008. kada je važio stari zakon)", rekao je Jovanović i dodao i da je i 2011. broj poginulih u saobraćaju značajno manji nego 2008. godine.
Kako je naveo direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, ako se gleda primena zakona u prve dve godine u odnosu na raniji period broj poginulih je manji za 300 ljudi.
Na konstataciju da je 2011. u saobraćaju u Srbiji poginulo više ljudi nego 2010. godine (728 poginulo 2011, a 656 u 2010), Jovanović je rekao da nijedna država ne može u kontiuitetu da održi smanjenje broja poginulih u saobraćaju.
"Nađite mi jednu državu koja je u kontinuitetu u smanjenju i nijedne godine nema povećanje (broja poginulih u saobraćaju)", rekao je Jovanović.
Na konstataciju da se kasnilo sa donošenjem podzakonsih akata o obuci vozača, Jovanović je rekao da je to tačno, ali da je bilo potrebno stvoriti uslove da se ta mera i primeni onda kada bude doneta.
"To je sistemska stvar. Moraju državne institucije i auto-škole da se spreme za primenu, a ne da vi donesete meru a ona ne može da se realizuje", rekao je Jovanović.
On je podsetio i da je počela primena mere iz novog zkaona o kaznenim poenima za vozače, a na snagu su stupili i podzakonski akti o obuci vozača.
Prošle godine je u Srbiji u saobraćaju poginulo 728 ljudi, a godinu dana ranije 656.
(Beta)
temperature vrlo značajno da pritisak u pneumaticima bude ispravan i da je tečnost u rashladnim sistemima odgovarajuća.
"Još važnija je spremnost vozača da budu pažljivi i održe koncentraciju, jer zbog visokih temperatura dolazi do gubljenja moći opažanja i vremena reagovanja i zbog toga poslednjih dana se i dešavaju teške saobraćajne nesreće sa više poginulih", rekao je Jovanović agenciji Beta.
Jovanović je rekao i da je spremna medijska kampanja za povećanje bezbednosti u saobraćaju, ali da Agencija čeka dozvolu Republičke radiodifuzne agencije za njeno emitovanje na TV i radio stanicama.
"Za najteže uzroke saobraćajnih nesreća smo pokrenuli kampanju. Postavili smo bilborde koji se tiču premora i brzine za bezbedno odvijanje saobraćaja. Imamo i redovno obaveštavanje o načinu vožnje u letnjim mesecima kada su visoke temperature", rekao je Jovanović.
Upitan o rezultatima novog Zakona o bezbednosti saobraćaja koji je počeo da se primenjuje od 2009. i povećanju broja poginulih u 2011. u odnosu na 2010, Jovanović je rekao da je tokom prve dve godine
primene novog zakona smanjen broj poginulih u saobraćaju nego prethodne dve godine.
"Novi zakon donosi rezultate. U 2009. smanjen je broj poginulih za 160 ljudi (nego 2008. kada je važio stari zakon)", rekao je Jovanović i dodao i da je i 2011. broj poginulih u saobraćaju značajno manji nego 2008. godine.
Kako je naveo direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, ako se gleda primena zakona u prve dve godine u odnosu na raniji period broj poginulih je manji za 300 ljudi.
Na konstataciju da je 2011. u saobraćaju u Srbiji poginulo više ljudi nego 2010. godine (728 poginulo 2011, a 656 u 2010), Jovanović je rekao da nijedna država ne može u kontiuitetu da održi smanjenje broja poginulih u saobraćaju.
"Nađite mi jednu državu koja je u kontinuitetu u smanjenju i nijedne godine nema povećanje (broja poginulih u saobraćaju)", rekao je Jovanović.
Na konstataciju da se kasnilo sa donošenjem podzakonsih akata o obuci vozača, Jovanović je rekao da je to tačno, ali da je bilo potrebno stvoriti uslove da se ta mera i primeni onda kada bude doneta.
"To je sistemska stvar. Moraju državne institucije i auto-škole da se spreme za primenu, a ne da vi donesete meru a ona ne može da se realizuje", rekao je Jovanović.
On je podsetio i da je počela primena mere iz novog zkaona o kaznenim poenima za vozače, a na snagu su stupili i podzakonski akti o obuci vozača.
Prošle godine je u Srbiji u saobraćaju poginulo 728 ljudi, a godinu dana ranije 656.
(Beta)
Pridruži se MONDO zajednici.