
"Spaček" je svojevremno bio ozbiljna konkurencija "Zastavinim" modelima iz Kragujevca, s obzirom na to da se proizvodio i u Sloveniji.
Taj automobil specifičnog dizajna mnogima je jedna od prvih asocijacija na bivšu Jugoslaviju, model koji budi nostalgična sećanja na odlazak na more i ostala zanimljiva putovanja sa porodicom ili društvom iz kraja.
2CV je bio i „zvezda“ mnogih filmova i TV serija bivše Jugoslavije. Gledali smo ga u komediji "Nije lako sa muškarcima" i TV seriji "Metla bez drške".
Osim unikatnog dizajna, ovaj model karakteriše i specifično vešanje i ogibljenje na točkovima, zbog čega "spaček" važi za auto koji je nemoguće prevrnuti.
"Spačekisti" su fanovi "malog ružnog pačeta na četiri točka", a kod nas postoji više udruženja ljubitelja "citroena 2CV". Jedno od njih je i "aKlub" iz Beograda.
"Kod nas postoji oko dvadesetak članova kluba i tu se međusobno pomažemo i sređujemo automobile, postoji još par grupa i bilo bi lepo kada bismo se svi ujedinili", uz osmeh kaže Aca iz "aKluba".
Spačekisti celog sveta se svake druge godine tradicionalno okpuljaju negde u Evropi. Prošle godine susret je bio organizovan u blizini Pariza, a naredni skup će biti 2013. blizu Barselone.
Tvorac jednog od najpoznatijih automobila iz zemlje Gala bio je Pjer Bulonže. On je želeo da napravi prevozno sredstvo pristupačno svima, „kišobran na točkovima“ kako ga je nazvao.
Revoluciju u proizvodnji „narodnih“ automobila napravio je "Ford" sa svojim modelom "T" početkom dvadesetog veka. Nešto slično su na tlu Evrope par decenija kasnije pokušali Ferdinand Porše sa "bubom" i Bulonže sa modeom TPV, kako se zvao prototip modela 2CV.
Obojica su uspeli u tome, sa tim da Bulonže za razliku od Poršea nije želeo da se njegov automobil koristi u vojne svrhe, pa je sve protptipove uništio pre Drugog svetskog rata, a planove sakrio od Nemaca.
2CV je svetlost dana ugledao 1948, a do 1990. godine kada je poslednji model sišao sa proizvodnih traka, auto gotovo uopšte nije promenio svoj dizajn. Jedina veća promena u dizajnu je nastala kada je napravljena "diana" koja se od "spačeka" neznatno razlikuje po izgledu i malo modernijim karakteristikama.
Za 42 godine proizvodnje napravljeno je oko 4 miliona ovih vozila, a "spaček" je postao legenda automobilske industrije.
Njegov šarm i danas nije izbledeo, barem tako kažu oni koji imaju priliku da ga provozaju.
(MONDO/Dušan Hadži Nikolić)
Taj automobil specifičnog dizajna mnogima je jedna od prvih asocijacija na bivšu Jugoslaviju, model koji budi nostalgična sećanja na odlazak na more i ostala zanimljiva putovanja sa porodicom ili društvom iz kraja.
2CV je bio i „zvezda“ mnogih filmova i TV serija bivše Jugoslavije. Gledali smo ga u komediji "Nije lako sa muškarcima" i TV seriji "Metla bez drške".
Osim unikatnog dizajna, ovaj model karakteriše i specifično vešanje i ogibljenje na točkovima, zbog čega "spaček" važi za auto koji je nemoguće prevrnuti.
"Spačekisti" su fanovi "malog ružnog pačeta na četiri točka", a kod nas postoji više udruženja ljubitelja "citroena 2CV". Jedno od njih je i "aKlub" iz Beograda.
"Kod nas postoji oko dvadesetak članova kluba i tu se međusobno pomažemo i sređujemo automobile, postoji još par grupa i bilo bi lepo kada bismo se svi ujedinili", uz osmeh kaže Aca iz "aKluba".
Spačekisti celog sveta se svake druge godine tradicionalno okpuljaju negde u Evropi. Prošle godine susret je bio organizovan u blizini Pariza, a naredni skup će biti 2013. blizu Barselone.
Tvorac jednog od najpoznatijih automobila iz zemlje Gala bio je Pjer Bulonže. On je želeo da napravi prevozno sredstvo pristupačno svima, „kišobran na točkovima“ kako ga je nazvao.
Revoluciju u proizvodnji „narodnih“ automobila napravio je "Ford" sa svojim modelom "T" početkom dvadesetog veka. Nešto slično su na tlu Evrope par decenija kasnije pokušali Ferdinand Porše sa "bubom" i Bulonže sa modeom TPV, kako se zvao prototip modela 2CV.
Obojica su uspeli u tome, sa tim da Bulonže za razliku od Poršea nije želeo da se njegov automobil koristi u vojne svrhe, pa je sve protptipove uništio pre Drugog svetskog rata, a planove sakrio od Nemaca.
2CV je svetlost dana ugledao 1948, a do 1990. godine kada je poslednji model sišao sa proizvodnih traka, auto gotovo uopšte nije promenio svoj dizajn. Jedina veća promena u dizajnu je nastala kada je napravljena "diana" koja se od "spačeka" neznatno razlikuje po izgledu i malo modernijim karakteristikama.
Za 42 godine proizvodnje napravljeno je oko 4 miliona ovih vozila, a "spaček" je postao legenda automobilske industrije.
Njegov šarm i danas nije izbledeo, barem tako kažu oni koji imaju priliku da ga provozaju.
(MONDO/Dušan Hadži Nikolić)
Pridruži se MONDO zajednici.