
Predsednik kragujevačkog Udruženja ljubitelja fića Slavoljub Bataljević kaže da je početak proizvodnje "fiće" predstavljao početak razvoja automobilske industrije u Srbiji, koja se nastavlja proizvodnjom novog "Fiatovog" modela u Kragujevcu.
"'Fiat' je u Kragujevcu napravio novu modernu fabriku. 'Zastavina' fabrika više ne postoji, više se ne proizvode 'fiće', 'tristaći', 'kečevi', 'jugići'. Verujemo da bi spomenik 'fići' sačuvao uspomenu na sve te automobile, ali i na prvu fabriku automobila na Balkanu", rekao je Bataljević.
U Kragujevcu se danas održava tradicionalna manifestacija Fića fest, koja je okupila oko 60 ljubitelja tog vozila iz iz Kragujevca, Zaječara, Kruševca, Beograda, Aranđelovca, Despotovca..., koji su svi u voznom stanju i uredno registrovani.
Najstariji je "fića" Kragujevčanina Petra Igrutinovića iz 1962. godine i ima status vozila od istorijskog značaja.
U Kragujevcu se danas održava tradicionalna manifestacija Fića fest, koja je okupila oko 60 ljubitelja tog vozila iz iz Kragujevca, Zaječara, Kruševca, Beograda, Aranđelovca, Despotovca..., koji su svi u voznom stanju i uredno registrovani.
Najstariji je "fića" Kragujevčanina Petra Igrutinovića iz 1962. godine i ima status vozila od istorijskog značaja.
"U poređenju sa 'fiatom 500L' koji se sada proizvodi u Kragujevcu, moja 'zastava 750' se može nazvati 'starijom sestrom'. 'Fiat 500L' ima najsavremenija tehnološka rešenja, fantastičan dizajn, jak motor i odlične ostale sisteme, ali je 'fića' meni najbolji auto na svetu. 'Fića' traje, 'fića' se voli, a ostali automobili se voze", rekao je Igrutinović.
Pored izložbe popularnih automobila "nacionalne klase" u Velikom parku, tokom dana biće održan defile kroz grad, a učesnici će posetiti manastir Divostin i slatkovodni Akvarijum u Kragujevcu.
Pored izložbe popularnih automobila "nacionalne klase" u Velikom parku, tokom dana biće održan defile kroz grad, a učesnici će posetiti manastir Divostin i slatkovodni Akvarijum u Kragujevcu.
Organizatori Fića festa su Udruženje ljubitelja fića iz Kragujevca, Grad Kragujevac i Gradska turistička organizacija.
Proizvodnja najpopularnijeg vozila bivše Jugoslavije "zastave 750" počela je 18. oktobra 1955. godine, a okončana je 18. oktobra 1985. godine.
Za tri decenije je sa montažnih linija kragujevačke Zastave sišlo 923.487 "fića", a mnogi i danas krstare drumovima na prostoru bivše Jugoslavije.
Proizvodnja najpopularnijeg vozila bivše Jugoslavije "zastave 750" počela je 18. oktobra 1955. godine, a okončana je 18. oktobra 1985. godine.
Za tri decenije je sa montažnih linija kragujevačke Zastave sišlo 923.487 "fića", a mnogi i danas krstare drumovima na prostoru bivše Jugoslavije.
Anketa
Da li je "fića" zaslužio spomenik?
Ova anketa je završena.
Zabeleženo je 1038 glasova
Zabeleženo je 1038 glasova
Stranica je zaštićena reCAPTCHA–om i primenjuju se Google-ova Politika privatnosti i Uslovi korišćenja
(Fonet)
Pridruži se MONDO zajednici.