Predsednik kragujevačkog Udruženja ljubitelja fića Slavoljub Bataljević kaže da je početak proizvodnje "fiće" predstavljao početak razvoja automobilske industrije u Srbiji, koja se nastavlja proizvodnjom novog "Fiatovog" modela u Kragujevcu.

"'Fiat' je u Kragujevcu napravio novu modernu fabriku. 'Zastavina' fabrika više ne postoji, više se ne proizvode 'fiće', 'tristaći', 'kečevi', 'jugići'. Verujemo da bi spomenik 'fići' sačuvao uspomenu na sve te automobile, ali i na prvu fabriku automobila na Balkanu", rekao je Bataljević.

U Kragujevcu se danas održava tradicionalna manifestacija Fića fest, koja je okupila oko 60 ljubitelja tog vozila iz iz Kragujevca, Zaječara, Kruševca, Beograda, Aranđelovca, Despotovca..., koji su svi u voznom stanju i uredno registrovani.

Najstariji je "fića" Kragujevčanina Petra Igrutinovića iz 1962. godine i ima status vozila od istorijskog značaja.

"U poređenju sa 'fiatom 500L' koji se sada proizvodi u Kragujevcu, moja 'zastava 750' se može nazvati 'starijom sestrom'. 'Fiat 500L' ima najsavremenija tehnološka rešenja, fantastičan dizajn, jak motor i odlične ostale sisteme, ali je 'fića' meni najbolji auto na svetu. 'Fića' traje, 'fića' se voli, a ostali automobili se voze", rekao je Igrutinović.

Pored izložbe popularnih automobila "nacionalne klase" u Velikom parku, tokom dana biće održan defile kroz grad, a učesnici će posetiti manastir Divostin i slatkovodni Akvarijum u Kragujevcu.

Organizatori Fića festa su Udruženje ljubitelja fića iz Kragujevca, Grad Kragujevac i Gradska turistička organizacija.

Proizvodnja najpopularnijeg vozila bivše Jugoslavije "zastave 750" počela je 18. oktobra 1955. godine, a okončana je 18. oktobra 1985. godine.

Za tri decenije je sa montažnih linija kragujevačke Zastave sišlo 923.487 "fića", a mnogi i danas krstare drumovima na prostoru bivše Jugoslavije.

Anketa

Da li je "fića" zaslužio spomenik?

Ova anketa je završena.
Glasalo je 1038 korisnika


(Fonet)