"Povratak 'Tojote' je impresivan", kaže auto-analitičarka Čiziko Sacukava iz Tokija, "ali profit je još važniji od brojeva". Pre samo godinu dana, stvari su za Japance stajale potpuno drugačije. Zemljotres i cunami u Japanu i teške poplave u Tajlandu koštale su "Tojotu" prvog mesta. Pored toga, potencijalne kupce uplašio je i milionski opoziv vozila na američkom tržištu, zbog pedala za gas koje se zaglavljuju i neispravnih kočnica, prenosi "Dojče vele".
Čini se da sada u "Tojoti" okreću novi list. Spoljne stanice u Severnoj Americi, počeće da razvijaju nove motore, makar za automobile koji se prodaju na američkom tržištu. Na primer, novi V8 motor za "tojotu lend kruzer". Do nedavno je bilo nezamislivo da se tako važan segment proizvodnje radi bilo gde osim u Japanu. U tu svrhu, u pogonu An Arbor u Mičigenu, biće unajmljeno stotinu novih inženjera, a tu je i prvi glavni inženjer koji nije Japanac - Rendi Stivens.
Doduše, ni takmaci ne miruju. "Dženeral motors" se trudi da osigura dominaciju u Kini, gde prodaje američkog koncerna stalno rastu već duže od 20 meseci. Američki koncern izgubio je pol-poziciju na tržištu pošto je u prvoj polovini godine prodao 4,67 miliona vozila.
Nemački gigant "Folksvagen" ima strateški cilj da do 2018. godine prevaziđe dva najveća proizvođača automobila - "Tojotu" i GM - i bude lider u branši. Za sada je koncern iz Volfsburga, sa 4,45 miliona putničkih vozila, na trećem mestu.
(MONDO)
Čini se da sada u "Tojoti" okreću novi list. Spoljne stanice u Severnoj Americi, počeće da razvijaju nove motore, makar za automobile koji se prodaju na američkom tržištu. Na primer, novi V8 motor za "tojotu lend kruzer". Do nedavno je bilo nezamislivo da se tako važan segment proizvodnje radi bilo gde osim u Japanu. U tu svrhu, u pogonu An Arbor u Mičigenu, biće unajmljeno stotinu novih inženjera, a tu je i prvi glavni inženjer koji nije Japanac - Rendi Stivens.
Doduše, ni takmaci ne miruju. "Dženeral motors" se trudi da osigura dominaciju u Kini, gde prodaje američkog koncerna stalno rastu već duže od 20 meseci. Američki koncern izgubio je pol-poziciju na tržištu pošto je u prvoj polovini godine prodao 4,67 miliona vozila.
Nemački gigant "Folksvagen" ima strateški cilj da do 2018. godine prevaziđe dva najveća proizvođača automobila - "Tojotu" i GM - i bude lider u branši. Za sada je koncern iz Volfsburga, sa 4,45 miliona putničkih vozila, na trećem mestu.
(MONDO)
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!