Glavne četiri preostale robne marke nemačkog koncerna "Folksvagen" (VW), među kojima su "Audi" i "Škoda", posluju sa profitom.

Kompanija "Seat" suočava se s usporenom prodajom u Španiji gde registracija novih kola pada već skoro dve godine.

Podaci o poslovanju "Seata" u potpunosti odudaraju od rezultata matične kompanije "Folksvagen" koja spada među najprofitabilnije auto grupacije na svetu.

Od 2008. Godine "Seat" je zabeležio oko milijardu evra (1,24 miliajrde dolara) gubitaka. Kompanija je bila profitabilna smo jednu godinu u poslednjoj deceniji.

Ipak, uprava "Folksvagena" uporno pokušava da oporavi špansku filijalu, bez obzira što mnogi stručnjaci preporučuju da bi "Seat" trebalo da zatvori kapije.

Direktor Centra za istraživanja u autoindustriji Ferdinand Dudenhofer upozorio je da "nema nikakve sumnje da je 'Seat' jedna 'crna ovca' u svojoj familiji."

On smatra da bi trebalo prekinuti sa proizvodnjom vozila tog brenda i ponuditi pogone u Španiji drugim robnim markama kompanije, poput "Škode" koja proizvodi modele iste kategorije.

"Folskvagen" je kupio "Seat" 1986. godine u okviru plana širenja prisustva na španskom tržištu. Uprava kompanije je nekoliko godina pokušavala da reši problem gubitaka koji su nastajali zbog nedovoljnog korišćenja kapaciteta u "Seatovoj" glavnoj fabrici u Martoreli, u kojoj može da se proizvede 500.000 vozila godišnje.

U 2010. godini izrađeno je, međutim, svega 345.000 automobila, mnogo manje nego deset godina ranije.

(Tanjug)