U Berlinu je predstavljen "golf 7", nova generacija popularnog automobila nemačke kompanije, koji je svetlost dana ugledao pre 36 godina.
Nova "sedmica" dizajnerski predstavlja evoluciju prethodne generacije, donoseći oštrije liniji, kao i poneki novi detalj.
Primetan je poznati stilski obrazac Volkswagena, ali treba istaći da je "golf 7" zasnovan na potpuno novoj MQB platformi, koju deli sa "audijem A3" i "seat leonom", a koja će u budućnosti postati standard za modele "VW" grupe.
Dužina novog hečbeka je 4255 milimetara, što je za 56 mm veća dužina u odnosu na prethodnu generaciju, uz 59 mm veće međuosovinsko rastojanje koje iznosi 2637 milimetara. "Sedmica" je takođe šira - 13 milimetara, 1799 ukupno, sa 28 milimetara nižim ogibljenjem - 1452 - u poređenju sa modelom šeste generacije.
Povećane spoljašnje dimenzije se odražavaju i na unutrašnjost, u vidu dodatnog prostora za noge, ramena i laktove. Zapremina prtljažnika je 30 litara veće nego kod prethodne generacije i iznosi 380 litara, piše "Auto portal".
Novine na centralnoj konzoli su sistemi ekrana osetljivih na dodir, koji će na određenim tržištima u Evropi biti standardni na svim modelima. Ponuda počinje od 5.8-inčnih ekrana, a "zvezda" je 8-inčni ekran satelitske navigacije.
Novi "golf" je možda veći od svog prethodnika, ali zahvaljujući novoj arhitekturi, tehnikama proizvodnje, motorima i drugim faktorima, gotovo 100 kilograma je lakši od "šestice". Ukupna težina novog modela iznosi 1050 kilograma.
"Golf 7" ima široku ponudu benzinskih u dizel agregata, dok opcije prenosa uključuju šestostepeni manuelni i šestostepeni i sedmostepeni DSG sa duplim kvačilom.
Za model za evropsko tržište razvijene su dve nove generacije motora, sa stop-start sistemom, raspona snage od 84 do 148 "konja". Kada je reč o benzinskim agregatima, kupci će moći da biraju između 1.2-litarskog TSI motora sa 84 KS, kao i 1.4-litarskog TSI sa 1238 KS sa tehnologijom deaktivacije dva cilindra. Potrošnja kod ova dva agregata iznosi 4.9, odnosno 4.8 litara na 100 kilometara.
Ponudu dizel motora čine 1.6-litarski sa 104 KS (3.8 lit/100 km) i 2.0-litarski sa 148 KS (4.1 lit/100 km). Najefikasniji model je Golf BlueMotion, "dizelaš" sa kombinovanom potrošnjom od 3.2 lit/100 km i emisijom ugljen-dioksida od svega 85 g/km.
Za sada nema informacija koji agregati će biti ponuđeni na drugim tržištima, uključujući i američko.
Modelu sa petoro vrata će se pridružiti i model sa troja vrata, nova GTI verzija, modeli sa R oznakom, verzije sa pogonom na sva četiri točka, "golf plus" minivan, karavan i kabriolet.
(MONDO)