
U muzeju u jednom dvorcu nedaleko od Oksera u centralnom delu Francuske u subotu se otvara izložba na kojoj će se po prvi put naći gotovo svi automobili koje je koristio general Šarl De Gol.
U saradnji sa fondacijom "Šarl de Gol" i nekolicinom privatnih kolekcionara, osnivač "Muzeja automobila šefova država", Olivije Delafon, uspeo je da sakupi osam od ukupno11automobila koje je koristio francuski general, izveštava agencija AP.
Tri automobila koji nedostaju njihovi vlasnici ljubomorno čuvaju i nisu bili spremni da ih pozajme za izložbu.
U pitanju su automobili koje je general De Gol dugo i učestalo koristio, a ne oni u koje je sedao samo nekom odredjenom prilikom. Često to su jedinstveni modeli koji na primer nemaju četvoro nego dvoja vrata, tu je jedan kabriolet, jedan automobil sa natpisom "PR" (predsednik republike) na registarskoj tablici, zatim neki modeli koji su radjeni po meri, itd.
General De Gol nikada nije pristao na blindirane automobile, čak ni posle atentata, ističe Olivije Delafon.
Medju izloženim automobilima nalazi se i onaj u kojem je 1962. godine za dlaku izbegao smrt. U pitanju je "sitroen DS 19" na čijoj su karoseriji obeležena mesta kroz koje su prošli meci.
"Sitroen DS" je bio model kojim se general De Gol najradije vozio. Koristio je takodje jedan "reno rambler", jedan "sitroen 15 CV" iz 1953. godine, kao i "reno fregatu" iz 1957. koji je morao da bude produžen za nešto više od metra kako bi se prilagodio predsednikovom stasu.
Svi izloženi automobili nalaze se u savršenom voznom stanju i mogu da razviju brzinu od 120 kilometara na čas, što je 60-ih godina bio maksimum.
(Tanjug)
U saradnji sa fondacijom "Šarl de Gol" i nekolicinom privatnih kolekcionara, osnivač "Muzeja automobila šefova država", Olivije Delafon, uspeo je da sakupi osam od ukupno11automobila koje je koristio francuski general, izveštava agencija AP.
Tri automobila koji nedostaju njihovi vlasnici ljubomorno čuvaju i nisu bili spremni da ih pozajme za izložbu.
U pitanju su automobili koje je general De Gol dugo i učestalo koristio, a ne oni u koje je sedao samo nekom odredjenom prilikom. Često to su jedinstveni modeli koji na primer nemaju četvoro nego dvoja vrata, tu je jedan kabriolet, jedan automobil sa natpisom "PR" (predsednik republike) na registarskoj tablici, zatim neki modeli koji su radjeni po meri, itd.
General De Gol nikada nije pristao na blindirane automobile, čak ni posle atentata, ističe Olivije Delafon.
Medju izloženim automobilima nalazi se i onaj u kojem je 1962. godine za dlaku izbegao smrt. U pitanju je "sitroen DS 19" na čijoj su karoseriji obeležena mesta kroz koje su prošli meci.
"Sitroen DS" je bio model kojim se general De Gol najradije vozio. Koristio je takodje jedan "reno rambler", jedan "sitroen 15 CV" iz 1953. godine, kao i "reno fregatu" iz 1957. koji je morao da bude produžen za nešto više od metra kako bi se prilagodio predsednikovom stasu.
Svi izloženi automobili nalaze se u savršenom voznom stanju i mogu da razviju brzinu od 120 kilometara na čas, što je 60-ih godina bio maksimum.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.