Mali modeli automobila donosili su uspeh gotovo svakom proizvođaču i činili su jednu od pet prodaja na američkom tržištu po prvi put u više od tri godine.
Mali automobili kompanija kao što su "Ševrolet", "Fijat", "Tojota", "Folksvagen" i "Honda" na putu su da ostvare najveći udeo na američkom tržištu automobila od 1993, i u septembru su zabeležili najbolju prodaju u poslednje četiri godine.
Visoke cene goriva, uz najbolju ponudu kompaktnih vozila ikada, dovele su prošlog meseca do rasta prodaje malih sedana, kupea i kabrioleta od 50 odsto, prenosi agencija "Blumberg".
Mali modeli donosili su uspeh gotovo svakom proizvođaču automobila i činili su jednu od pet prodaja po prvi put u više od tri godine.
Iako su modeli "Tojote" i "Honde" i dalje na vrhu najprodavanijih, američki proizvođači su pokazali da i oni mogu da privuku kupce.
"Ševrolet", čije je matična firma "Dženeral motors", dominirao je u sektoru kompaktnih vozila prošlog meseca modelima "sonik" i "kruz", "Ford" je u septembru isporučio najveći broj malih automobila u poslednjih deset godina, a "Fijat", d.o.o. kompanije "Krajsler" već drugi mesec zaredom postavlja rekorde.
"Ovi automobili, koji su donedavno smatrani ekonomičnim kutijama, sada dolaze i sa deset vazdušnih jastuka i svim drugim stavkama dostupnim u većim, skupljim modelima", rekao je analitičar firme "R.L. Polk end ko" Tom Libi. "Bilo da se radi o 'siviku', 'fokusu' ili 'soniku', svi se slažu da su to mnogo, mnogo bolji automobili, sa više integriteta u odnosu na svoje prethodnike", dodao je on.
Ovim tempom, 2012. bi mogla da bude godina malih automobila, koji su u septembru činili 19,3 odsto prodaje na tržištu SAD. Poslednja godina kada su mala vozila imala tako veliki tržišni udeo bila je 1993, kada su činila 20,5 odsto tržišta, navodi korporacija "Autodata".
"Male automobile su tradicionalno kupovali ljudi koji nisu mogli da priušte ništa drugo. Sada to nije slučaj. Vidimo da ih ljudi biraju jer im se sve više dopadaju", rekao je analitičar sajta TrueCar.com Džesi Toprak.
Isporuke "ševi kruza" porasle su za 42 odsto na 25.787 komada prošlog meseca, prestigavši dotadašnjeg lidera, "hondu sivik". U prvoj godini proizvodnje, "Ševroletov" model "sonik" prestigao je modele "Forda" i Honde", "fijestu" i "fit", a njegova prodaja upetostručena je u septembru.
Prodaja "folksvagen bube", redizajnirane prošle godine, utrostručena je u septembru u odnosu na isti mesec lani.
"Fijat 500" već drugi mesec zaredom beleži rekordnu prodaju, koja je u septembru uvećana za 51 odsto.
(Tanjug)
Visoke cene goriva, uz najbolju ponudu kompaktnih vozila ikada, dovele su prošlog meseca do rasta prodaje malih sedana, kupea i kabrioleta od 50 odsto, prenosi agencija "Blumberg".
Mali modeli donosili su uspeh gotovo svakom proizvođaču automobila i činili su jednu od pet prodaja po prvi put u više od tri godine.
Iako su modeli "Tojote" i "Honde" i dalje na vrhu najprodavanijih, američki proizvođači su pokazali da i oni mogu da privuku kupce.
"Ševrolet", čije je matična firma "Dženeral motors", dominirao je u sektoru kompaktnih vozila prošlog meseca modelima "sonik" i "kruz", "Ford" je u septembru isporučio najveći broj malih automobila u poslednjih deset godina, a "Fijat", d.o.o. kompanije "Krajsler" već drugi mesec zaredom postavlja rekorde.
"Ovi automobili, koji su donedavno smatrani ekonomičnim kutijama, sada dolaze i sa deset vazdušnih jastuka i svim drugim stavkama dostupnim u većim, skupljim modelima", rekao je analitičar firme "R.L. Polk end ko" Tom Libi. "Bilo da se radi o 'siviku', 'fokusu' ili 'soniku', svi se slažu da su to mnogo, mnogo bolji automobili, sa više integriteta u odnosu na svoje prethodnike", dodao je on.
Ovim tempom, 2012. bi mogla da bude godina malih automobila, koji su u septembru činili 19,3 odsto prodaje na tržištu SAD. Poslednja godina kada su mala vozila imala tako veliki tržišni udeo bila je 1993, kada su činila 20,5 odsto tržišta, navodi korporacija "Autodata".
"Male automobile su tradicionalno kupovali ljudi koji nisu mogli da priušte ništa drugo. Sada to nije slučaj. Vidimo da ih ljudi biraju jer im se sve više dopadaju", rekao je analitičar sajta TrueCar.com Džesi Toprak.
Isporuke "ševi kruza" porasle su za 42 odsto na 25.787 komada prošlog meseca, prestigavši dotadašnjeg lidera, "hondu sivik". U prvoj godini proizvodnje, "Ševroletov" model "sonik" prestigao je modele "Forda" i Honde", "fijestu" i "fit", a njegova prodaja upetostručena je u septembru.
Prodaja "folksvagen bube", redizajnirane prošle godine, utrostručena je u septembru u odnosu na isti mesec lani.
"Fijat 500" već drugi mesec zaredom beleži rekordnu prodaju, koja je u septembru uvećana za 51 odsto.
(Tanjug)