Nemački aktivisti za očuvanje životne sredine ustremili su se na poznate marke domaćih automobila kao što su "Porše" (Porshe), "Audi" i BMW, zbog visoke emisije ugljen-dioksida, ali i na tamošnji poreski sistem koji, kako kažu, promoviše "žderače benzina".
Dve trećine prodatih automobila u Nemačkoj registrovano je na kompanije, a taj procenat raste i do 80 odsto kod razmetljivijih modela.
Kompanije mogu za poreske namene u potpunosti da prilagode cenu automobila i goriva bez ikakvog ograničenja u pogledu emisije ugljenika, što je klauzula koja postoji u drugim zemljama poput Irske i Francuske.
Što je model skuplji, veće su poreske olakšice za preduzeća, tako da u zemlji u kojoj se automobil često posmatra kao statusni simbol, firme nude zaposlenima luksuzna vozila kako bi privukle talentovan kadar.
"Kompanije naručuju jaka vozila sa visokom potrošnjom goriva, jer im je mnogo važniji imidž od borbe protiv klimatskih promena", objašnjava Sigrid Toc iz nevladine organizacije "Grinpis" (Greenpeace).
Grupa DUH je proračunala da je režim poreskih stopa na automobile u vlasništvu nemačkih građana takođe najlabaviji u Evropi u pogledu emisije ugljenika.
Argumente aktivista izgleda podržavaju i statistički podaci, jer Nemačka se po pravilu nalazi na dnu rang-lestvice kada je u pitanju emisija ugljen dioksida koja potiče od novih automobila prodatih u zemlji.
Tokom prvih sedam meseci 2012. godine vozila prodata u Danskoj i Portugalu izbacila su u proseku manje od 120 grama ugljen dioksida po pređenom kilometru, dok je u Nemačkoj to bilo više od 140 grama po kilometru, prema podacima proizvođača.
(Tanjug)