Prema tom istraživanju, očekuje se da će ova vrsta kupaca potrošiti 72 odsto više od onih koji nemaju smart telefone jer će svoje mobilne uređaje koristiti za navigaciju, odnosno za lociranje prodavnica (62 odsto), za provere i upoređivanje cena proizvoda (58 odsto) i za informisanje o proizvodu (50 odsto).

Istraživanje koje je "Deloit" sproveo u SAD pod nazivom "Stavovi i navike potrošača u vreme praznika", pokazuje da kupovina preko interneta i pametnih telefona sve više privlači potrošače, tako da pametni telefoni mogu biti među najjačim "saveznicima" trgovaca u vreme praznika.

Polovina anketiranih potrošača koji kupuju uz pomoć mobilnih telefona ima sopstvene "smartove" i skoro 68 odsto potrošača planira da koristi svoje telefone za praznične kupovine ove godine.

Skoro polovina (45 odsto) anketiranih potrošača planira da kupi praznične poklone preko interneta, a mnogi kupci će preko veba postići dogovor, ali se i bolje informisati o svojoj kupovini.

Više od polovine ispitanika (55 odsto), kaže da često čitaju na internetu komentare o proizvodu pre nego što ga kupe, a skoro 28 odsto ispitanika kaže da će se osloniti na kritike ove godine više nego prošle.
Društvene mreže će takođe postati sastavni deo kupovine jer 48 odsto kupaca ističe da se na ovaj način raspituju o aktuelnim popustima, idejama za poklone kao i da čitaju komentare o proizvodima.

Za 47 odsto ljudi, koji kupuju preko interneta niska cena je najvažnija prilikom odabira određenog proizvoda.

Onlajn kupci takođe očekuju neke besplatne privilegije od takozvanih ritejlera pa tako više od 71 odsto kupaca će pri obavljanju kupovine preko interneta izabrati one koji nude besplatne dostave, a 56 odsto one koji nude besplatan povraćaj.

Obučenost prodavaca i poznavanje asortimana je takođe bitna stavka i utiče na odabir kupovine kod 56 odsto potrošača.

(Tanjug)