Brzi i skupi automobili su u centru pažnje Sajma automobila u Detoritu, koji se održava od 14. do 27. januara, a čini se da će tehnologija uskoro preuzeti sve, pa i upravljanje automobilom.
Vreme uzdržanosti je prošlo. Američko tržište automobila raste i tamošnji proizvođači automobila nastupaju u punom sjaju. "Frod" je, na primer, u Detroitu predstavio i koncept pod nazivom "atlas" - novo izdanje generacije F150. Taj impozantni kamionet je u prvom redu namenjen za prevoz tereta, ali zahvaljujući Eko-boost motoru štedi 20 odsto benzina i ispušta do 15 procenata manje ugljen dioksida.
Iako ekologija i električni automobili nisu u prvom planu, gotovo svi proizvođači imaju poneki adut na tom polju, piše DW.
Auto godine u Severnoj Americi bio je "kadilak ATS", a sada je "Kadilak" pažnju medija pridobio modelom ELR sa hibridnim motorom. On, navodno, može da pređe gotovo pet stotina kilometara bez dopune rezervoara. Glavni dizajner Mark Adams obećava da njegov automobil, na uobičajenom putu do posla ili kuće ne proizvodi štetne gasove, iako kod dužih putovanja benzinski motor služi kao generator struje. Vozač može i sam da izabere način rada. To vozilo ima i kočnicu povezanu sa upravljačem, za gradsku vožnju, kao i razne tehničke novitete. Međutim, cena je još uvek nepoznata. Don Batler iz "Dženeral motorsa" kaže da je "kadilak ELR" namenjen za kupce koji će se njime ponositi.
I cena najnovijeg izdanja legendarne "ševrolet korvete" još je uvek tajna, a taj dvosed biće pušten u prodaju tek krajem leta. Poznato je, međutim, da nova "korveta stingrej" od nule do sto kilometara na čas ubrzava za četiri sekunde i da troši devet litara na sto kilometara. Menadžer prodaje Harlan Čarls kaže da se ponosi tim autom: "Verujemo da predstavljamo celokupnu američku autoindustriju i da je ovo dokaz da mi umemo da proizvedemo vrhunski automobil, jedan od najboljih na svetu, i da možemo da pobedimo konkurenciju“.
"Ševrolet korveta", trkački model ima takozvani ekološki režim rada u kome ga, umesto osam, pokreću četiri cilindra. Aluminijumska šasija je za 57 odsto lakša od čelične i postoji mogućnost za mrežnu komunikaciju. "Ljudi očekuju da u svom autu vide iste tehnologije kojima se služe putem mobilnih telefona, tablet-računa u svom autu, i mi, posebno kod "korvete", obraćamo pažnju na to. Trudimo se da vozače učinimo boljim“, kaže Harlan Čarls.
Firma "Kovisint" u potpunosti se posvetila ideji "umreženog" automobila. "Krećemo se ka tome da vaš celokupni život na mreži bude dostupan u autu: Facebook, Twitter, vaša muzika, mogućnost da proverite ulje, na primer“, objašnjava predstavnik Kovisinta Dejvid Miler. Na primer, auto bi mogao da vam naglas pročita tvitove ili vesti sa fejsa. Daleko je važnija ideja da auto zabeleži i podatke o zdravstvenom stanju vozača. "Ako doživite nesreću, automobil neće pozvati samo vatrograsce“, objašnjava Miler, "već će poslati i medicinske informacije, tako da lekar već znati vašu krvnu grupu i alergije, nešto o čemu trenutno nema pojma“.
Još jedna mogućnost: kola će automatski uključiti grejanje u vašoj kući pola sata pre vašeg dolaska. "Ta tehnika već postoji u pojedinim automobilima“, objašnjava Miler, potrebno je još samo softversko rešenje koji bi sve povezalo u celinu. On očekuje da će odgovarajući računarski program stići najdalje za par godina.
Dejvid Miler, predstavnik "Kovisinta" kaže da nas deli samo jedan korak do automatskog automobila koji će voziti sam. "Audi", Google i proizvođač automobila "Kontinental" već su dobili dozvolu za testiranje te vrste vozila u američkoj državi Nevadi. Član izvršnog odbora Kontinentala Helmut Mači, očekuje da će već 2016. vozač moći da upravlja automobilom bez dodirivanja volana, ukoliko se nalazi u saobraćajnoj gužvi gde mora stalno da pokreće i zaustavlja svoj auto.
Do 2020. očekuje se da će sama kola moći da kažu kada im je neophodna intervencija vozača. "A negde oko 2025. očekujemo potpuno automatsku vožnju, odnosno, da će biti više situacija gde se krećete većom brzinom nego u saobraćajnoj gužvi, gde će automobil voziti sam, i gde možete da sklonite ruke sa upravljača. Ipak, potpuno samostalni automobili nisu u planu, što je dobra vest za strastvene vozače."
(MONDO, foto: naias.mediaroom.com)
Iako ekologija i električni automobili nisu u prvom planu, gotovo svi proizvođači imaju poneki adut na tom polju, piše DW.
Auto godine u Severnoj Americi bio je "kadilak ATS", a sada je "Kadilak" pažnju medija pridobio modelom ELR sa hibridnim motorom. On, navodno, može da pređe gotovo pet stotina kilometara bez dopune rezervoara. Glavni dizajner Mark Adams obećava da njegov automobil, na uobičajenom putu do posla ili kuće ne proizvodi štetne gasove, iako kod dužih putovanja benzinski motor služi kao generator struje. Vozač može i sam da izabere način rada. To vozilo ima i kočnicu povezanu sa upravljačem, za gradsku vožnju, kao i razne tehničke novitete. Međutim, cena je još uvek nepoznata. Don Batler iz "Dženeral motorsa" kaže da je "kadilak ELR" namenjen za kupce koji će se njime ponositi.
I cena najnovijeg izdanja legendarne "ševrolet korvete" još je uvek tajna, a taj dvosed biće pušten u prodaju tek krajem leta. Poznato je, međutim, da nova "korveta stingrej" od nule do sto kilometara na čas ubrzava za četiri sekunde i da troši devet litara na sto kilometara. Menadžer prodaje Harlan Čarls kaže da se ponosi tim autom: "Verujemo da predstavljamo celokupnu američku autoindustriju i da je ovo dokaz da mi umemo da proizvedemo vrhunski automobil, jedan od najboljih na svetu, i da možemo da pobedimo konkurenciju“.
"Ševrolet korveta", trkački model ima takozvani ekološki režim rada u kome ga, umesto osam, pokreću četiri cilindra. Aluminijumska šasija je za 57 odsto lakša od čelične i postoji mogućnost za mrežnu komunikaciju. "Ljudi očekuju da u svom autu vide iste tehnologije kojima se služe putem mobilnih telefona, tablet-računa u svom autu, i mi, posebno kod "korvete", obraćamo pažnju na to. Trudimo se da vozače učinimo boljim“, kaže Harlan Čarls.
Firma "Kovisint" u potpunosti se posvetila ideji "umreženog" automobila. "Krećemo se ka tome da vaš celokupni život na mreži bude dostupan u autu: Facebook, Twitter, vaša muzika, mogućnost da proverite ulje, na primer“, objašnjava predstavnik Kovisinta Dejvid Miler. Na primer, auto bi mogao da vam naglas pročita tvitove ili vesti sa fejsa. Daleko je važnija ideja da auto zabeleži i podatke o zdravstvenom stanju vozača. "Ako doživite nesreću, automobil neće pozvati samo vatrograsce“, objašnjava Miler, "već će poslati i medicinske informacije, tako da lekar već znati vašu krvnu grupu i alergije, nešto o čemu trenutno nema pojma“.
Još jedna mogućnost: kola će automatski uključiti grejanje u vašoj kući pola sata pre vašeg dolaska. "Ta tehnika već postoji u pojedinim automobilima“, objašnjava Miler, potrebno je još samo softversko rešenje koji bi sve povezalo u celinu. On očekuje da će odgovarajući računarski program stići najdalje za par godina.
Dejvid Miler, predstavnik "Kovisinta" kaže da nas deli samo jedan korak do automatskog automobila koji će voziti sam. "Audi", Google i proizvođač automobila "Kontinental" već su dobili dozvolu za testiranje te vrste vozila u američkoj državi Nevadi. Član izvršnog odbora Kontinentala Helmut Mači, očekuje da će već 2016. vozač moći da upravlja automobilom bez dodirivanja volana, ukoliko se nalazi u saobraćajnoj gužvi gde mora stalno da pokreće i zaustavlja svoj auto.
Do 2020. očekuje se da će sama kola moći da kažu kada im je neophodna intervencija vozača. "A negde oko 2025. očekujemo potpuno automatsku vožnju, odnosno, da će biti više situacija gde se krećete većom brzinom nego u saobraćajnoj gužvi, gde će automobil voziti sam, i gde možete da sklonite ruke sa upravljača. Ipak, potpuno samostalni automobili nisu u planu, što je dobra vest za strastvene vozače."
(MONDO, foto: naias.mediaroom.com)