Onoliko koliko stane u 60 kesica, kaže dizajunerka koja je napravila haljinu od ambalaže za grisine, Ivana Ristić.
Posetioce novobeogradskog Tržnog centra Delta siti ovih dana dočekuje nesvakidašnja izložba haljina od ambalažnih materijala i brendova domaćih kompanija, pod nazivom "Zakopčaj me selotejpom".
Kutije keksa, praška za veš kese kafe, samo se neki od "materijala" od kojih su napravljene haljine. "Uključivši se u ovo neobično "šivenje", domaće kompanije su pokazale da vode računa o društveno odgovornom poslovanju i da žele da ukažu potrošačima na važnost pravilnog odlaganja ambalaže", rekla je Tanjugu Tihana Lešić iz hrvatskog Instituta za ambalažu i tiskarstvo - IAT, jednog od organizatora izložbe.
"Cilj ovog edukativnog projekta je upravo da se istakne značaj ambalaže kao neodvojivog dela proizvoda, ali i njegove sudbine kada postane otpad", rekla je ona.
Uz svaku haljinu stavljeni su i opisi koji edukuju potrošače o ambalaži, njenim funkcijama, značaju, oznakama, s posebnim naglaskom na važnost pravilnog zbrinjavanja i zaštitu životne sredine.
Pre Beograda, projekat "Ambalaža-proizvod-potrošač-zaštita životne sredine" organizovan je samo u Zagrebu, prošle godine, i po rečima Tanjugove sagovornice ta izložba je privukla veliku pažnju posetilaca, predstavnika kompanija, i modnih dizajnera.
Foto galeriju pogledajte OVDE.
Tihana Lešić je posebno naglasila da je modnim dizajnerima veliki izazov bio da rade sa ambalažnim materijalom. Haljine izložene u "Delta sitiju" izradilo je 11 srpskih modnih kreatora. Jedna od njih, Ivana Ristić, dizajnirala je haljinu od kesica "Pardon" štapića i krekera. Za kreaciju joj je, rekla je, bilo potrebno dva - tri dana.
"Radila sam nekoliko sati dnevno, a za haljinu mi je bilo potrebno 60 kesica, kao i desetak metara folije", rekla je ona za Tanjug.
Svi posetioci "Delta sitija", koji do 1. februara posete izložbu, moći će da glasaju za najlepšu haljinu ubacivanjem popunjenih listića u kutiju, kao i da učestvuju u edukativnim kvizovima. Izložba će biti završena 3. februara proglašenjem najlepše haljine i nagradama za galsače, a biće dodeljena i priznanje kompanijama i dizajnerima.
Institut za ambalažu i tiskarstvo - IAT je u organizaciju ovog projekta ušao sa hrvatskim Tektusom (Tectus) i stručnim časopisom Ambalaža-REGprint. IAT je inače osnovan pre 12 godina u okviru kompanije Tectus, sa ciljem da jača saradnju sa međunarodnim kompanijama na planu podsticanja ambalažne i grafičke struke kako u Hrvatskoj, tako i u zemljama regiona, Evropi i svetu.
Partneri na projektu su "Delta siti", "Naksi radio, a prijatelj projekta je nacionalni operater za upravljanje ambalažnim otpadom - Ekostar Pak iz Beograda.
(Tanjug)
Kutije keksa, praška za veš kese kafe, samo se neki od "materijala" od kojih su napravljene haljine. "Uključivši se u ovo neobično "šivenje", domaće kompanije su pokazale da vode računa o društveno odgovornom poslovanju i da žele da ukažu potrošačima na važnost pravilnog odlaganja ambalaže", rekla je Tanjugu Tihana Lešić iz hrvatskog Instituta za ambalažu i tiskarstvo - IAT, jednog od organizatora izložbe.
"Cilj ovog edukativnog projekta je upravo da se istakne značaj ambalaže kao neodvojivog dela proizvoda, ali i njegove sudbine kada postane otpad", rekla je ona.
Uz svaku haljinu stavljeni su i opisi koji edukuju potrošače o ambalaži, njenim funkcijama, značaju, oznakama, s posebnim naglaskom na važnost pravilnog zbrinjavanja i zaštitu životne sredine.
Pre Beograda, projekat "Ambalaža-proizvod-potrošač-zaštita životne sredine" organizovan je samo u Zagrebu, prošle godine, i po rečima Tanjugove sagovornice ta izložba je privukla veliku pažnju posetilaca, predstavnika kompanija, i modnih dizajnera.
Foto galeriju pogledajte OVDE.
Tihana Lešić je posebno naglasila da je modnim dizajnerima veliki izazov bio da rade sa ambalažnim materijalom. Haljine izložene u "Delta sitiju" izradilo je 11 srpskih modnih kreatora. Jedna od njih, Ivana Ristić, dizajnirala je haljinu od kesica "Pardon" štapića i krekera. Za kreaciju joj je, rekla je, bilo potrebno dva - tri dana.
"Radila sam nekoliko sati dnevno, a za haljinu mi je bilo potrebno 60 kesica, kao i desetak metara folije", rekla je ona za Tanjug.
Svi posetioci "Delta sitija", koji do 1. februara posete izložbu, moći će da glasaju za najlepšu haljinu ubacivanjem popunjenih listića u kutiju, kao i da učestvuju u edukativnim kvizovima. Izložba će biti završena 3. februara proglašenjem najlepše haljine i nagradama za galsače, a biće dodeljena i priznanje kompanijama i dizajnerima.
Institut za ambalažu i tiskarstvo - IAT je u organizaciju ovog projekta ušao sa hrvatskim Tektusom (Tectus) i stručnim časopisom Ambalaža-REGprint. IAT je inače osnovan pre 12 godina u okviru kompanije Tectus, sa ciljem da jača saradnju sa međunarodnim kompanijama na planu podsticanja ambalažne i grafičke struke kako u Hrvatskoj, tako i u zemljama regiona, Evropi i svetu.
Partneri na projektu su "Delta siti", "Naksi radio, a prijatelj projekta je nacionalni operater za upravljanje ambalažnim otpadom - Ekostar Pak iz Beograda.
(Tanjug)