
Prethodnik novog Accenta predstavljen je septembra 1994. godine, kao naslednik modela Pony kojim je Hyundai počeo da osvaja svetsko tržište. Sledeća modifikovana verzija ovog automobila pojavila se na Salonu u Frankfurtu 1999. godine, a nekoliko godina kasnije Accent je dobio i svoj prvi dizel motor, bio je to 1,5 CRDi.
Pre godinu dana Accent je imao svoj poslednji redizajn. Sa njim južnokorejski proizvođač planira da najzad dobije pravog predstavnika u C segmentu.
Nedavno smo i mi dobili priliku da bolje upoznamo treću generaciju Accenta i podvrgnemo je sedmodnevnom testu...
Treba priznati da je kod novog Accenta osvežen dizajn kojim dominiraju sportske linije. Upadljiva prednja maska i velike svetlosne grupe, koje se lepo uklapaju sa zaobljenim odbojnicima. Sve po malo ima neki sportski ”look”, mada opet nešto nedostaje...
Na prvi pogled se očekuje veća prostranost enterijera budući da se radi o vozilu dugom 4,28 metara. Zanimljivo je i to da je prtljažnik, u limuzinskoj verziji, koju smo imali kod nas, sasvim prosečne zapremine - 390 litara.
Dizajn ovog Accenta nije posebno atraktivan, ali ničim ne pokazuje da se radi o tzv. jeftinijem vozilu. Završna obrada karoserije je sasvim prosečna i na njen račun se ne mogu izneti ozbiljnije zamerke.
Upravljač je podesiv samo po visini a, bez obzira na to, vozač brzo i lako nalazi idealnu poziciju za upravljačem. Napred se sedi dosta udobno, ali bi sedišta možda mogla biti malo tvrđa i sa nešto izraženijim bočnim osloncima za telo i noge.
Pozadi ima dovoljno mesta za osobe prosečne građe, mada manje od onoga što je standard u kompakt klasi i što nudi konkurencija. Finalna obrada enterijera je sasvim solidna. Dobrom utisku doprinosi plastika u dve boje, tamna i svetla. Na dodir je prilično tvrda, ali i dosta osetljiva na oštećenja.
Instrument tabla je izuzetno jednostavna i lako čitljiva, a sve ostale komande su tu na dohvat ruke i logično raspoređene. Sve to izgleda sasvim sveže i moderno, ali centralni deo bi mogao biti bogatiji.
Accent 1,5 CRDi postiže maksimalnu brzinu od 192 km/h. I to je sasvim zadovoljavajuće.
Pre godinu dana Accent je imao svoj poslednji redizajn. Sa njim južnokorejski proizvođač planira da najzad dobije pravog predstavnika u C segmentu.
Nedavno smo i mi dobili priliku da bolje upoznamo treću generaciju Accenta i podvrgnemo je sedmodnevnom testu...
Treba priznati da je kod novog Accenta osvežen dizajn kojim dominiraju sportske linije. Upadljiva prednja maska i velike svetlosne grupe, koje se lepo uklapaju sa zaobljenim odbojnicima. Sve po malo ima neki sportski ”look”, mada opet nešto nedostaje...
Na prvi pogled se očekuje veća prostranost enterijera budući da se radi o vozilu dugom 4,28 metara. Zanimljivo je i to da je prtljažnik, u limuzinskoj verziji, koju smo imali kod nas, sasvim prosečne zapremine - 390 litara.
Dizajn ovog Accenta nije posebno atraktivan, ali ničim ne pokazuje da se radi o tzv. jeftinijem vozilu. Završna obrada karoserije je sasvim prosečna i na njen račun se ne mogu izneti ozbiljnije zamerke.
Upravljač je podesiv samo po visini a, bez obzira na to, vozač brzo i lako nalazi idealnu poziciju za upravljačem. Napred se sedi dosta udobno, ali bi sedišta možda mogla biti malo tvrđa i sa nešto izraženijim bočnim osloncima za telo i noge.
Pozadi ima dovoljno mesta za osobe prosečne građe, mada manje od onoga što je standard u kompakt klasi i što nudi konkurencija. Finalna obrada enterijera je sasvim solidna. Dobrom utisku doprinosi plastika u dve boje, tamna i svetla. Na dodir je prilično tvrda, ali i dosta osetljiva na oštećenja.
Instrument tabla je izuzetno jednostavna i lako čitljiva, a sve ostale komande su tu na dohvat ruke i logično raspoređene. Sve to izgleda sasvim sveže i moderno, ali centralni deo bi mogao biti bogatiji.
Accent 1,5 CRDi postiže maksimalnu brzinu od 192 km/h. I to je sasvim zadovoljavajuće.
Oprezno sa kočenjem
Prosečna potrošnja koju je putni računar pokazao je 7,5 litara evro dizela. To smo imali priliku da proverimo na putu, od Novog Sada do Žabljaka, naravno i kroz vožnju u gradu. Kada smo došli na pumpu, prosečna potrošnja je iznosila čak 0,2 litra manje od onoga što je ”prijavio” putni računar. I to je sasvim OK, jer obećanja fabrike vezana sa ovim uvek treba primiti sa rezervom. Naime, Hyundai je za Accent sa ovim motorom predvideo potrošnju od 4,6 litara, što je verovatno moguće, ali u idealnim uslovima.
CRDi motor je izuzetno elastičan i tih, i ravnomerno razvija snagu. Uz sve to menjač je dobro usklađen sa mogućnostima motora, tako da je agilnost sasvim dobra.
Međuosovinsko rastojanje je u skladu niže srednje klase, tačno 2500 mm. Napred je oslanjanje nezavisno McPherson sa spiralnim oprugama, amortizerima i stabilizatorom, dok je pozadi dvostruko poprečno i uzdužno rame sa spiralnim oprugama.
U praksi, zapazili smo da pri većim brzinama i kod agresivnijeg kočenja Accent ne obećava mnogo. Osetiće se neprijatno ljuljanje karoserije, što može izazvati laku nervozu kod manje iskusnih vozača. Potom, primetno je i nešto veće naginjanje u oštrim krivinama. Zato možda nešto tvrđi trim ogibljenje ne bi bio loše rešenje.
Accent koji smo testirali ima bogatu Top-opremu u koju se ubrajaju četiri vazdušna jastuka, ABS sa EBD-om, automatski klima uređaj, servo upravljač podesiv po visini, farovi za maglu, električni podizači stakla, putni računar, zatamnjena stakla.
Pored toga Hyundai daje garanciju na svoje automobile u periodu od tri godine ili tokom 100.000 kilometara. I taj podatak svakako ne treba zanemariti, pogotovo kada je u pitanju naše tržište.
Sve u svemu Hyundai Accent 1,5 CRDi je sasvim solidan automobil. Jedna od prepreka za sve one koji bi želeli da ga poseduju, kao i obično kod nas, može biti cena koja sa carinom i PDV-om iznosi 15.736 evra...
Karoserija limuzina
Broj vrata/sedišta 4/5
Dužina mm 4280
Širina mm 1695
Visina mm 1475
Medjuosovinski razmak mm 2500
Masa vozila kg 1313
Motor
Četvorocilindarski redni turbo dizel motor sa vodenim hladjenjem, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine.
Radna zapremina cm3 1493
Maks. snaga kW/KS 81/110
pri o/min 4000
Maks. obrtni moment Nm 235
pri o/min 1900-2750
Ogibljenje
Napred McPherson i trouglasta ramena‚ pozadi dvostruka poprečna ramena i uzdužno rame, amortizeri i spiralne opruge, poprečni stabilizator napred i pozadi, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi diskovi.
Pneumatici 195/55 R15
Prenos snage
Pogon na prednje točkove, manuelni menjač sa 5 stepeni prenosa.
Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h s 11‚5
Maksimalna brzina km/h 192
Prosečna potrošnja l/100 km 7,3
Cena (sa PDV-om) € 15.736
(Vrele gume/MONDO)
CRDi motor je izuzetno elastičan i tih, i ravnomerno razvija snagu. Uz sve to menjač je dobro usklađen sa mogućnostima motora, tako da je agilnost sasvim dobra.
Međuosovinsko rastojanje je u skladu niže srednje klase, tačno 2500 mm. Napred je oslanjanje nezavisno McPherson sa spiralnim oprugama, amortizerima i stabilizatorom, dok je pozadi dvostruko poprečno i uzdužno rame sa spiralnim oprugama.
U praksi, zapazili smo da pri većim brzinama i kod agresivnijeg kočenja Accent ne obećava mnogo. Osetiće se neprijatno ljuljanje karoserije, što može izazvati laku nervozu kod manje iskusnih vozača. Potom, primetno je i nešto veće naginjanje u oštrim krivinama. Zato možda nešto tvrđi trim ogibljenje ne bi bio loše rešenje.
Accent koji smo testirali ima bogatu Top-opremu u koju se ubrajaju četiri vazdušna jastuka, ABS sa EBD-om, automatski klima uređaj, servo upravljač podesiv po visini, farovi za maglu, električni podizači stakla, putni računar, zatamnjena stakla.
Pored toga Hyundai daje garanciju na svoje automobile u periodu od tri godine ili tokom 100.000 kilometara. I taj podatak svakako ne treba zanemariti, pogotovo kada je u pitanju naše tržište.
Sve u svemu Hyundai Accent 1,5 CRDi je sasvim solidan automobil. Jedna od prepreka za sve one koji bi želeli da ga poseduju, kao i obično kod nas, može biti cena koja sa carinom i PDV-om iznosi 15.736 evra...
Karoserija limuzina
Broj vrata/sedišta 4/5
Dužina mm 4280
Širina mm 1695
Visina mm 1475
Medjuosovinski razmak mm 2500
Masa vozila kg 1313
Motor
Četvorocilindarski redni turbo dizel motor sa vodenim hladjenjem, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine.
Radna zapremina cm3 1493
Maks. snaga kW/KS 81/110
pri o/min 4000
Maks. obrtni moment Nm 235
pri o/min 1900-2750
Ogibljenje
Napred McPherson i trouglasta ramena‚ pozadi dvostruka poprečna ramena i uzdužno rame, amortizeri i spiralne opruge, poprečni stabilizator napred i pozadi, napred samoventilirajući diskovi‚ pozadi diskovi.
Pneumatici 195/55 R15
Prenos snage
Pogon na prednje točkove, manuelni menjač sa 5 stepeni prenosa.
Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h s 11‚5
Maksimalna brzina km/h 192
Prosečna potrošnja l/100 km 7,3
Cena (sa PDV-om) € 15.736
(Vrele gume/MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.