Prethodnik novog Accenta predstavljen je septembra 1994. godine, kao naslednik mo­dela Pony kojim je Hyundai počeo da osvaja svetsko tržište. Sledeća modifikovana verzija ovog automobila pojavila se na Salonu u Frankfurtu 1999. godine, a nekoliko godina kasnije Accent je dobio i svoj prvi dizel motor, bio je to 1,5 CRDi.

Pre godinu dana Accent je imao svoj poslednji re­dizajn. Sa njim južnokorejski proizvođač planira da najzad dobije pravog predstavnika u C segmentu.

Nedavno smo i mi dobili priliku da bolje upoznamo treću generaciju Accenta i podvrgnemo je sedmodnevnom testu...

Treba priznati da je kod novog Accenta osvežen di­zajn kojim dominiraju sportske linije. Upadljiva prednja maska i velike svetlosne grupe, koje se lepo uklapaju sa zaobljenim odbojnicima. Sve po malo ima neki sportski ”look”, mada opet nešto ne­­do­staje...

Na prvi pogled se očekuje veća prostranost ente­rijera budući da se radi o vozilu dugom 4,28 me­­ta­ra. Zanimljivo je i to da je prtljažnik, u limu­zinskoj ver­ziji, koju smo imali kod nas, sasvim prosečne za­­premine - 390 litara.

Dizajn ovog Accenta nije posebno atraktivan, ali ničim ne pokazuje da se radi o tzv. jeftinijem vo­zilu. Završna obrada karoserije je sasvim pro­se­čna i na njen račun se ne mogu izneti ozbiljnije zamerke.

Upravljač je podesiv samo po visini a, bez obzira na to, vozač brzo i lako nalazi idealnu poziciju za upravljačem. Napred se sedi dosta udobno, ali bi sedišta možda mogla biti malo tvrđa i sa nešto iz­­raženijim bočnim osloncima za telo i noge.

Pozadi ima dovoljno me­­sta za osobe prosečne građe, mada manje od onoga što je standard u kompakt klasi i što nudi konku­ren­cija. Finalna obrada enterijera je sasvim solidna. Do­­brom utisku doprinosi plastika u dve boje, tamna i svetla. Na dodir je prilično tvrda, ali i dosta oset­ljiva na oštećenja.

Instrument tabla je izuzetno jednostavna i lako čitljiva, a sve ostale komande su tu na dohvat ruke i logično raspoređene. Sve to izgleda sasvim sveže i moderno, ali centralni deo bi mogao biti bogatiji.

Accent 1,5 CRDi postiže maksimalnu brzinu od 192 km/h. I to je sasvim zadovoljavajuće.

Oprezno sa kočenjem

Prosečna potrošnja koju je putni računar pokazao je 7,5 litara evro dizela. To smo imali priliku da proverimo na putu, od Novog Sada do Žabljaka, na­­ravno i kroz vožnju u gradu. Kada smo došli na pumpu, prosečna potrošnja je iznosila čak 0,2 litra manje od onoga što je ”prija­vio” putni računar. I to je sasvim OK, jer obećanja fabrike vezana sa ovim uvek treba primiti sa rezer­vom. Naime, Hyun­dai je za Accent sa ovim moto­rom predvideo potrošnju od 4,6 litara, što je vero­vatno moguće, ali u ide­al­nim uslovima.

CRDi motor je izuzetno elastičan i tih, i ravno­mer­no razvija snagu. Uz sve to menjač je dobro usklađen sa mogućnostima motora, tako da je agil­nost sasvim dobra.

Međuosovinsko rastojanje je u skladu niže sred­nje klase, tačno 2500 mm. Napred je oslanjanje ne­­zavisno McPherson sa spiralnim oprugama, amor­tizerima i stabilizatorom, dok je pozadi dvostruko poprečno i uzdužno rame sa spiralnim oprugama.

U praksi, zapazili smo da pri većim brzinama i kod agresivnijeg kočenja Accent ne obećava mno­go. Osetiće se neprijatno ljuljanje karoserije, što može izazvati laku nervozu kod manje iskusnih vozača. Potom, primetno je i nešto veće naginjanje u oštrim krivinama. Zato možda nešto tvrđi trim ogibljenje ne bi bio loše rešenje.

Accent koji smo testirali ima bogatu Top-opremu u koju se ubrajaju četiri vazdušna jastuka, ABS sa EBD-om, automatski klima uređaj, servo upravljač podesiv po visini, farovi za maglu, električni podi­za­či stakla, putni računar, zatamnjena stakla.

Pored toga Hyundai daje garanciju na svoje auto­mobile u periodu od tri godine ili tokom 100.000 kilometara. I taj podatak svakako ne treba zanema­riti, pogo­to­vo kada je u pitanju naše tržište.
Sve u svemu Hyundai Accent 1,5 CRDi je sa­­svim solidan automobil. Jedna od prepreka za sve one koji bi želeli da ga poseduju, kao i obično kod nas, može biti cena koja sa carinom i PDV-om iz­nosi 15.736 evra...

Karoserija limuzina
Broj vrata/sedišta 4/5
Dužina mm 4280
Širina mm 1695
Visina mm 1475
Medjuosovinski razmak mm 2500
Masa vozila kg 1313
Motor
Četvorocilindarski redni turbo dizel motor sa vo­denim hla­dje­njem, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste oso­vine.
Radna zapremina cm3 1493
Maks. snaga kW/KS 81/110
pri o/min 4000
Maks. obrtni moment Nm 235
pri o/min 1900-2750
Ogibljenje
Napred McPherson i trouglasta ramena‚ pozadi dvostruka poprečna ramena i uzdužno rame, amor­tizeri i spiralne opruge, poprečni stabilizator na­­pred i pozadi, napred samoventilirajući diskovi‚ po­zadi diskovi.
Pneumatici 195/55 R15
Prenos snage
Pogon na prednje točkove, manuelni menjač sa 5 stepeni prenosa.
Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h s 11‚5
Maksimalna brzi­na km/h 192
Prosečna potrošnja l/100 km 7,3
Cena (sa PDV-om) € 15.736

(Vrele gume/MONDO)