
Došlo je vreme za veliku smenu generacija. Gotovo sva laka i srednja dostavna vozila u Evropi su ili nedavno dobila ili upravo dobijaju nova izdanja. Citroen Jumper je jedan od njih.
I gle čuda, neko se konačno setio da ružne kutijaste forme lakih dostavnih vozila, pokuša uobličiti i od njih stvoriti simpatične transportere. Jumper je odličan primer za simbiozu estetike i funkcionalnosti.
Prednji deo, koji je praktično i jedini na kome se mogu vršiti zahvati, je dobio vizuelnu identifikaciju sa aktuelnim stilskim izrazom Citroena, a naročito sa uspešnim putničkim automobilom C4. Svež i atraktivan, novi imidž Jumpera će svakako biti bitan onima koji drže do imidža firme, a pogotovo onima koji koriste čitave flote dostavnih vozila.
Naravno, osim čisto estetskih elemenata, prednji deo Jumpera ima i svoje mnogo značajnije funkcionalne domete. Pre svega isturanjem motorskog prostora ispred kabine i većim prepustima preko prednjih točkova se postigla bolja aerodinamika, ali isto tako i zaštita vozača i putnika. Bolje opstrujavanje vazduha kroz uvodnike omogućava i bolje hlađenje, često veoma opterećenih agregata. Nove svetlosne grupe, veoma nalik na one koje se koriste na modelima C4 i C5, osim stilske identifikacije, imaju i znatno veću efikasnost od do sada korišćenih. Praktičan detalj su i ”stepenici” za noge na prednjem odbojniku koji pomažu vozaču pri pranju vetrobranskog stakla.
Sasvim razumljivo, estetika je bitna, ali od dostavnih vozila se očekuje efikasnost, ekonomičnost i funkcionalnost. Citroen nije novopridošlica u LKV segmentu. Već decenijama proizvodi komercijalna vozila, a Jumper, čijeg smo naslednika provozali po okolini Pariza, se u prošloj godini prodao u gotovo pola miliona primeraka, a svako deseto kupljeno vozilo je upravo Citroen. Prema tome, francuski proizvođač veoma dobro zna šta tržište traži.
Novi Jumper se proizvodi u četiri osnovne dužine i tri visine, kojima su prilagođena i tri međuosovinska razmaka. To znači, da dužina karoserije varira od 4,9, preko 5,4 do 6,0 metara. Zapremina tovarnog prostora je od 8 do 17 kubnih metara, a maksimalna ukupna težina do 4 tone, što je retkost među dostavnim vozilima sa prednjim pogonom. Strukturalna čvrstina karoserije je značajno unapređena, što je dozvolilo veće zapremine i nosivosti, ali isto tako i bezbednost u slučaju sudara.
I gle čuda, neko se konačno setio da ružne kutijaste forme lakih dostavnih vozila, pokuša uobličiti i od njih stvoriti simpatične transportere. Jumper je odličan primer za simbiozu estetike i funkcionalnosti.
Prednji deo, koji je praktično i jedini na kome se mogu vršiti zahvati, je dobio vizuelnu identifikaciju sa aktuelnim stilskim izrazom Citroena, a naročito sa uspešnim putničkim automobilom C4. Svež i atraktivan, novi imidž Jumpera će svakako biti bitan onima koji drže do imidža firme, a pogotovo onima koji koriste čitave flote dostavnih vozila.
Naravno, osim čisto estetskih elemenata, prednji deo Jumpera ima i svoje mnogo značajnije funkcionalne domete. Pre svega isturanjem motorskog prostora ispred kabine i većim prepustima preko prednjih točkova se postigla bolja aerodinamika, ali isto tako i zaštita vozača i putnika. Bolje opstrujavanje vazduha kroz uvodnike omogućava i bolje hlađenje, često veoma opterećenih agregata. Nove svetlosne grupe, veoma nalik na one koje se koriste na modelima C4 i C5, osim stilske identifikacije, imaju i znatno veću efikasnost od do sada korišćenih. Praktičan detalj su i ”stepenici” za noge na prednjem odbojniku koji pomažu vozaču pri pranju vetrobranskog stakla.
Sasvim razumljivo, estetika je bitna, ali od dostavnih vozila se očekuje efikasnost, ekonomičnost i funkcionalnost. Citroen nije novopridošlica u LKV segmentu. Već decenijama proizvodi komercijalna vozila, a Jumper, čijeg smo naslednika provozali po okolini Pariza, se u prošloj godini prodao u gotovo pola miliona primeraka, a svako deseto kupljeno vozilo je upravo Citroen. Prema tome, francuski proizvođač veoma dobro zna šta tržište traži.
Novi Jumper se proizvodi u četiri osnovne dužine i tri visine, kojima su prilagođena i tri međuosovinska razmaka. To znači, da dužina karoserije varira od 4,9, preko 5,4 do 6,0 metara. Zapremina tovarnog prostora je od 8 do 17 kubnih metara, a maksimalna ukupna težina do 4 tone, što je retkost među dostavnim vozilima sa prednjim pogonom. Strukturalna čvrstina karoserije je značajno unapređena, što je dozvolilo veće zapremine i nosivosti, ali isto tako i bezbednost u slučaju sudara.
Briga o vozaču na prvom mestu
Naravno, dimenzije su te na osnovu kojih se vrši izbor vozila, ali jednako bitni su i elementi koji se ne vide na karoseriji.
Pored prednjih McPherson opružnih nogu na prednjoj osovini, Citroen nudi i opciono vazdušno ogibljenje zadnje osovine, koje pored funkcije automatske nivelacije bez obzira na opterećenje, dozvoljava i spuštanje karoserije za 7 cm radi lakšeg utovara. Ova opcija čini Jumper jedinstvenim u segmentu. Kočioni sistem čine 4 diska povećanog prečnika u odnosu na stari model, sa standardnim ABS-om. Još jedna od opcija je i elektronika stabilnosti.
U motorskoj ponudi izbor je između tri dizel agregata sa direktnim ubrizgavanjem koji zadovoljavaju Euro 4 normu. Najslabiji pogon je 2,2 HDi agregat sa 100 KS, kojem društvo pravi motor iste zapremine, ali sa 120 KS. Najsnažnija verzija je sa 3,0 litre radne zapremine i maksimalnih 157 KS. Uz sve kombinacije pogona ugrađuje se šestostepeni menjač.
U razvoju novog Jumpera se vodilo računa i o vozaču i njegovom radnom mestu. Osim nove, tiše, generacije motora, poboljšana je zvučna izolacija kabine. Sedišta imaju unapređenu ergonomiju, i sopstveno ogibljenje sa mogućim podešavanjem. U naslonu srednjeg sedišta nalazi se praktičan radni sto, ali i skriven hlađeni boks.
Upravljač može biti multifunkcionalni. Spoljna ogledala su dvodelna, a svaki od 4 segmenta je nezavisno elektro-pomičan, čime je preglednost prema nazad značajno poboljšana. Veliko vetrobransko staklo se proizvodi od izolacionog stakla. Opciona su automatska svetla i kišni senzori, kao i parking senzori i kamera za vožnju u nazad. Jumper može imati do 6 vazdušnih jastuka.
Naravno, kao i do sada, Jumper će se proizvoditi u velikom broju karoserijskih opcija koje će uključivati praktično sve - od tovarnog sanduka, pa sve do putničkih verzija, sa velikom količinom dodatne opreme za potpuno prilagođavanje.
(Vrele gume/MONDO)
Pored prednjih McPherson opružnih nogu na prednjoj osovini, Citroen nudi i opciono vazdušno ogibljenje zadnje osovine, koje pored funkcije automatske nivelacije bez obzira na opterećenje, dozvoljava i spuštanje karoserije za 7 cm radi lakšeg utovara. Ova opcija čini Jumper jedinstvenim u segmentu. Kočioni sistem čine 4 diska povećanog prečnika u odnosu na stari model, sa standardnim ABS-om. Još jedna od opcija je i elektronika stabilnosti.
U motorskoj ponudi izbor je između tri dizel agregata sa direktnim ubrizgavanjem koji zadovoljavaju Euro 4 normu. Najslabiji pogon je 2,2 HDi agregat sa 100 KS, kojem društvo pravi motor iste zapremine, ali sa 120 KS. Najsnažnija verzija je sa 3,0 litre radne zapremine i maksimalnih 157 KS. Uz sve kombinacije pogona ugrađuje se šestostepeni menjač.
U razvoju novog Jumpera se vodilo računa i o vozaču i njegovom radnom mestu. Osim nove, tiše, generacije motora, poboljšana je zvučna izolacija kabine. Sedišta imaju unapređenu ergonomiju, i sopstveno ogibljenje sa mogućim podešavanjem. U naslonu srednjeg sedišta nalazi se praktičan radni sto, ali i skriven hlađeni boks.
Upravljač može biti multifunkcionalni. Spoljna ogledala su dvodelna, a svaki od 4 segmenta je nezavisno elektro-pomičan, čime je preglednost prema nazad značajno poboljšana. Veliko vetrobransko staklo se proizvodi od izolacionog stakla. Opciona su automatska svetla i kišni senzori, kao i parking senzori i kamera za vožnju u nazad. Jumper može imati do 6 vazdušnih jastuka.
Naravno, kao i do sada, Jumper će se proizvoditi u velikom broju karoserijskih opcija koje će uključivati praktično sve - od tovarnog sanduka, pa sve do putničkih verzija, sa velikom količinom dodatne opreme za potpuno prilagođavanje.
(Vrele gume/MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.