Modna kuća"H&M" započela je u Nemačkoj akciju zamene stare odeće za novu, a uskoro će se ona proširiti i na ostale zemlje u kojima popularni brend ima svoje trgovine, uključujući i Hrvatsku.
Akcija je počela u Nemačkoj, a procenjeno je da u toj zemlji građani godišnje iz svojih ormana izbace skoro milion tona odeće koju više ne mogu ili ne žele da nose.
Zato u "H&M"-u kažu da svojom novom akcijom žele da doprinesu zaštiti životne okoline, tako što će smanjiti otpad garderobe.
Ali i u "Grinpisu" (Greenpeace) su skeptični prema dobrim namerama švedske modne kuće i kažu da iza svega stoji samo želja za zaradom.
Osim što će na taj način privući kupce, pospešiće i trgovinu starom odećom i obućom, koja beleži stalni rast. Od 2010. do danas ta vrsta trgovine je porasle za 80 odsto.
Umesto da završe u dobrotvornim organizacajama i socijalnim ustanovma, noćena garderoba i obuća se izvozi i prodaje Najviše se zarađuje na garderobi u dobrom stanju koja se prevozi u inostranstvo, i tamo preprodaje.
(MONDO)