Poverenje u kinesku ekonomiju, povećanje standarda građana i zelja za društvenim statusom, podupreće prodaju prestižnih automobilskih marki, navodi se u izveštaju.

Kina je trenutno, posle SAD-a, drugo najveće tržište automobila iz premijum segmenta, sa godišnjom prodajom od 1,25 miliona vozila. Prodaja luksuznih automobila u Kini, mogla bi da dostigne 2,25 miliona vozila u 2016. i čak tri miliona automobila krajem 2020. godine navodi se u izveštaju.

"Mekinzi" je definisao premijum segment u Kini, kao automobili koji koštaju između 32 i 190 hiljada dolara, izuzimajući ultra luksuzne modele za koje je potrebno posedovati još dublji džep.

Prošle godine je na tržištu SAD-a, prodato oko 1,7 miliona luksuznih automobila dok će u 2020. taj broj dostići 2,3 miliona vozila.

Nemački proizvođači automobila poput "Mercedesa", "Audija" i BMW-a, čine 80 odsto ukupne prodaje u premijum segmentu na tržištu Kine, ali konkurencija u ovoj klasi postaje sve jača.

Kina je već najveće tržište automobila u svetu, a u 2012. prodaja je porasla za 4,3 odsto na godišnjem nivou na 19,31 miliona vozila.

(Tanjug)