Na jednom od najvažnijih dogadjaja u kalendaru svetske auto-industrije, Pariskom auto salonu, koji otvara vrata za posetioce 30. septembra, biće premijerno prikazano 65 novih modela automobila što bi i ove godine trebalo da privuče više od milion posetilaca.
Na jednom od najvažnijih dogadjaja u kalendaru svetske auto-industrije, Pariskom auto salonu, koji otvara vrata za posetioce 30. septembra, biće premijerno prikazano 65 novih modela automobila što bi i ove godine trebalo da privuče više od milion posetilaca.Prema najavama, ovaj dvonedeljni auto-salon će obeležiti dva ključna razvojne odrednice ove industrije i svetske privrede: zabrinutost oko globalnog zagrevanja i uspon Kine kao svetske proizvodjačke sile, prenela je agencija DPA.
Prošle nedelje se autoindustriji zaljuljalo tlo pod nogama kad je američka savezna država Kalifornija pokrenula parnicu protiv šest američkih i japanskih proizvodjača vozila zbog njihovog navodnog doprinosa globalnom zagrevanju, što je prvi takav slučaj u pravnoj istoriji.
Industrija sad želi da dokaže da je posvećena zaštiti životne sredine, pa će na predstojećem pariskom salonu biti izloženi hibridni automobili, noviteti u tehnologiji biogoriva i inovacije na polju smanjenja emisije štetnih gasova.
Ove godine će premijeru na Pariskom auto-salonu doživeti i kineski proizvodjači, na čelu sa kompanijama "Lendvind" i "Grejt Vol Motor", koji na ovaj način pokazuju ambiciju da udju u tržišnu utakmicu sa vodećim proizvodjačima vozila u Evropi: nemačkim "Folksvagenom", francuskim "Pežo-Sitroenom" i američkim "Fordom".
Foto galeriju iz Pariza možete pogledati ovdeČini se da su ove godine najviše hrabrosti imali francuski proizvodjači automobila, koji će predstaviti najviše inovacija. Tako će "Sitroenov" hibridni model "C-metis" pokazati da i luksuzni automobili mogu da budu "prijatelji prirode".
Ovaj dugačak i nizak model, sa vratima koja se otvaraju na gore, opremljen je ekonomičnim dizel motorom sa šest cilindara. Električni motor smešten kod zadnjih guma omogućava da ovaj automobil u vožnji uopšte ne emituje štetne gasove.
"C-metis" ima jednako malo šanse da udje u serijsku proizvodnju kao i "Renoov" skupoceni kabriolet četverosed "nepta", u koji vozač ulazi kroz vrata nalik galebovim krilima, pošto se otvaraju na gore. Na zadnjem delu naslonjača za glavu ugradjeni su DVD ekrani, a najmodernije LED osvetljenje spada u standardnu opremu.
U serijsku proizvodnju će zato ući potpuno novi "sitroen C4 pikaso" , mini-kombi sa sedam sedišta i širokim vetrobranom koji je vizualno spojen sa prozorima na prednjim vratima. Ovaj model čak ima i senzor za kontrolu kvaliteta vazduha u kabini.
Medju najistaknutije nemačke predstavnike na ovogodišnjem Pariskom salonu spada sportski automobil "audi R8" i "Folksvagenov" studijski model "irok". Prema rečima predsednika Uprave kompanije VW Volfganga Bernharda, ovaj koncept novog sportskog kupea sa četvoro vrata je "najseksi model" koji je taj proizvodjač ikad napravio.
"Irok" je ime izvedeno iz naziva popularnog "Folksvagenovog" modela "široko" iz 1970-tih godina, koji je prodat u više od pola miliona primeraka. "Irok" krasi maska u obliku saća, školjkasta sedišta i morsko plavo osvetljenje na instrument tabli, a serijska proizvodnja će biti započeta 2008. u Portugaliji.
Nakon što je tri godine nosio titulu bestselera, "Folksvagenov" mini-ven "turan" je nedavno bio podvrgnut "fejsliftingu", dok nova verzija "golfa", "polo kros" , izlazi na tržište u nadi da će ponoviti uspeh svog manjeg brata "pola".
I češka filijala ovog nemačkog proizvodjača automobila "Škoda", pridružila se dugačkom nizu onih kompanija koje mogu da se pohvale novitetima. "Škodin" adut je "skaut" , kombinacija karavana i terenca, kojeg odlikuje pogon na sva četiri točka, uzdignuti pod i prošireni blatobrani obloženi čvrstom plastikom.
Tražnja za ovakvim polu-terencima brzo raste budući da su prava sportsko-rekreativna vozila danas luksuzna, skupa i troše izuzetno mnogo goriva. Ipak, većina novih "krosover" modela je na sajam u Pariz došla iz Azije. To su japanski "honda CR-V" i "mazda CR-7", kao i južnokorejski "aktjon" , proizvod kompanije "Sangjong", i "Kijin" "sid" .
Mnogi stručnjaci predvidjaju da bi istinska zvezda Pariskog auto-salona mogla da bude rumunska "dačija logan". Ovaj automobil nije toliko lep, ali je prostran i praktičan, a cena karavana sa osnovnom opremom se kreće od samo 8.000 evra naviše.
Ovoliki izbor modela možda će uspeti da skrene pažnju sa jada koji opterećuju svetsku autoindustriju, ali verovatno ne zadugo. Slabo poslovanje u Severnoj Americi je prisililo "Ford" da otpusti nekoliko desetina hiljada radnika, dok je "DŽeneral motors" zabeležio dvocifreni pad prihoda.
I dok je profit najvećeg evropskog proizvodjača automobila "Folksvagena" porastao, ova kompanija pokušava da smanji troškove proizvodnje, u čemu nailazli na otpor nemačkih sindikata, a dodatni pritisak predstavlja i sve oštrija konkurencija azijskih proizvodjača. Ukoliko ne bude postignut dogovor, u opasnosti će biti čak 20.000 radnih mesta, kaže rukovodstvo VW-a.
Da situacija bude gora, u avgustu je ukupan broj automobila prodatih u Evropi pao na 886.834 primerka, što je 1,4 odsto manje u odnosu na isti mesec lani, pokazuju podaci Udruženja evropskih proizvodjača automobila ACEA.
Udeo japanskih proizvodjača na unosnom nemačkom tržištu je tokom osam meseci 2006. porastao na 12,2 odsto, što je za 4,5 odsto ili 274.140 vozila više nego u istom periodu prošle godine, tvrdi Japansko udruženje proizvodjača automobila.
Ostaje da se vidi da li će sjaj i blještavilo Pariskog auto-salona makar na dve nedelje uspeti da zaseni velike probleme autoindustrije, koja pokušava da ih prevlada pomoću bolnih mera za smanjenje troškova, ali i razgovorima o mogućim integracijama.
(Tanjug)