Nemačkom gigantu BMW-u bilo je dovoljno samo devet meseci ove godine da proda više od milion vozila, što je prvi put u istoriji tog proizvodjača luksuznih automobila.
Nemačkom gigantu BMW-u bilo je dovoljno samo devet meseci ove godine da proda više od milion vozila, što je prvi put u istoriji tog proizvodjača luksuznih automobila.BMW je saopštio da je u prva tri tromesečja povećao prodaju za 3,3 procenta, na 1,02 miliona vozila, a samo u septembru je prodaja povećana za 0,4 odsto, na 132.000 automobila.
Prodaja modela sa markom BMW porasla je za više od dva procenta, na 114.000 vozila, dok je prodaja malih automobila "mini" opala za gotovo deset procenata, na 18.140 vozila.
Kompanija BMW je još u julu saopštila da planira da u narednim godinama poveća prodaju u srednjoj i istočnoj Evropi za više od polovine.
Trenutno ta nemačka kompanija godišnje prodaje gotovo 10.000 vozila u Češkoj, Poljskoj, Madjarskoj, Sloveniji, Bugarskoj, Rumuniji i u Slovačkoj.
Bruto profit automobilske industrije BMW je u drugom tromesečju povećan za trećinu, na 1,23 milijarde evra, dok u ovoj godini očekuju rast dobiti na četiri milijarde evra, u odnosu na lanjskih 3,29 milijardi, objavio je češki internet dnevnik "aktualne.cz".
U isto vreme je konkurentski proizvodjač luksuznih automobila "Mercedes" prošle nedelje objavio pad septembarske prodaje za 1,5 odsto, na 116.000 vozila zbog smanjenja tražnje za malim modelima "smart".
I nemački "Audi", koji je, kao i češka "Škoda", sastavni deo najveće evropske automobilske industrije "Folksvagen" (Volkswagen), u septembru je povećao prodaju za 7,3 procenta, na 83.200 vozila.
(Tanjug)