Kada su 1965. godine trojica braće i sestra iz Treviza osnovali "Beneton grupu", nisu ni slutili kakav će hit postati njihova modna linija. Beneton se danas prodaje u 5.000 prodavnica u 120 zemalja.
Beneton ove godine slavi 40. rodjendan, pod parolom “Budućnost počinje u četrdesetoj”.
Kompaniju “Beneton grupa” osnovali su 1965. godine trojica braće i sestra iz Treviza - Lućano, Djulijana, Djilberto i Karlo.
Četrdeset godina kasnije, oni su jedna od najmoćnijih italijanskih porodica. Osim modne kuće, preko kompanije “Edicione holding”, oni su vlasnici 37 posto italijanske “Autostrade” (koja poseduje dve trećine autoputeva u zemlji), 67 posto “Autogrila” (lanca restorana pored autoputeva), a “usput” ulažu u hotele širom turistički atraktivne Italije.
Početak - šezdesete
Braća i sestra Beneton davne 1965. godine nisu ni slutili kakav će hit postati njihova modna linija: opuštena garderoba za svaki dan “za tren oka” je osvojila Italijane.Već četiri godine kasnije, 1969, Beneton je krenuo u osvajanje sveta, otvorivši prvu prodavnicu u inostranstvu - naravno, u modnoj prestonici sveta, Parizu.
Lude sedamdesete, Njujork, Formula 1
“Lude sedamdesete” Beneton je dočekao spreman - trikotažu šezdesetih zamenile su “zvoncare” i džins.Godine 1974, “Beneton grupi” pridružuje se “Sisli”, a italijanska modna linija postaje sve popularnija van zemlje, pa već 1978. Beneton izvozi čak 60 odsto svojih proizvoda.
Osamdesete počinju velikim probojem “preko okeana”, pa Beneton otvara svoju prvu njujoršku prodavnicu, a dva godine kasnije i radnju u Tokiju.
“Beneton grupa” osamdesetih “na velika vrata” ulazi i u svet sporta: 1983. postaju sponzori tima Formule 1, Tirela, 1986. osnivaju sopstveni tim, s kojim su osvojili dve titule u konkurenciji vozača i jedan konstruktorski trofej. Benetonov tim je 2002. postao ekipa Renoa.
Šokantne kampanje i cenzura
Godine 1985, Beneton je u Francuskoj osvojio prestižnu nagradu za reklamnu kampanju.Angažovane kampanje italijanske firme već decenijama šokiraju javnost i često su na udaru cenzure širom sveta - jer se uvek bave aktuelnim svetskim temama, od rasizma, do borbe protiv siromaštva, bolesti, ratova.
Tako se u jednoj od Benetonovih kampanja, 1994, našla i krvava “uniforma bosanskog vojnika”.
I Monika Beluči nosi Beneton
Dugačka je lista slavnih koji su reklamirali Beneton - sa stranica modnih časopisa u “ujedinjenim bojama” su se smešile Kejt Mos, Naomi Kembel, Monika Beluči, Klaudija Šifer, Nikol Kidman…“Beneton grupa” je dočekala devedesete velikim priznanjem za svoje poslovne uspehe - 1988. uvršćeni su na liste berzi u Milanu i Frankfurtu, a godinu dana kasnije i na njujoršku.
Beneton u “našim krajevima”
Beneton je 1989. godine počeo prodaju u istočnoj Evropi, pa su se omiljeni modeli “svih boja sveta” našli i na tržištu bivše SFRJ.Do tada, Beneton džempere redovno smo naručivali kad neko “trkne u Trst”.
Volite li Beneton-crvenu?
Svako ima svoju omiljenu Beneton boju, a “Beneton crvena” i “Beneton zelena” svakako su najkarakterističnije i najpopularnije.Jednostavno, kad vidite te boje, znate da je u pitanju Beneton.
Od 1991, “Beneton grupa” izdaje i magazin “Boje” u 40 zemalja.
Za decu, mlade i sve koji se tako osećaju
Bilo da je reč o kolekcijama za decu i mlade, ili je u pitanju “fensi” ženstvena linija, Beneton je omiljen medju svim generacijama.Za svoj 40. rodjendan, Beneton ima čime da se diči: njihova garderoba danas se prodaje u 120 zemalja, a širom sveta imaju čak 5.000 prodavnica.
(MONDO)