
Američka automobilska industrija mogla bi da uskoro prestane da proizvodi moćne i luksuzne kamionete radi stabilizacije potrošnje nafte i smanjenja zavisnosti SAD od uvoza tog životno važnog energenta.
Vodeća fabrika automobila u SAD, "Dženeral motors" (GM) smatra da su japanski proizvodjači u ogromnoj prednosti "zbog godina rada na štedljivim motorima", prethodno ugradjivanim u - za američke megalomanske standarde - "male automobile".
"To bi bilo isto kao da tekstilnoj industriji naložite da, u sklopu svenarodne borbe protiv gojaznosti, proizvodi samo male brojeve odeće", rekao je jedan od vodećih menadžera GM, Bob Luc, koji slovi za ogorčenog protivnika ozbiljnih mera štednje, koje se najavljuju iz Vašingtona.
Uprkos naporima američkih proizvodjača da načine kakav štedljivi automobil, ti pokušaju se često rasplinu u težnji za veličinom, što je, ponajviše, posledica činjenice da Amerikance mala vozila uopšte ne privlače.
Slično komisiji za Irak nekadašnjeg državnog sekretara Džejmsa Bejkera, 15-tak nekadašnjih istaknutih biznismena i vojskovodja uhvatilo se u koštac sa energetskom krizom, predloživši vladi Džordža Buša da nastoji da umanji zavisnost od uvozne nafte, pošto ona potiče iz nestabilnih regiona, poput Bliskog Istoka.
Gorivo u SAD je, nasuprot zapadnoj Evropi, još izuzetno jeftino, što će i dalje predstavljati podstrek za prodaju ogromnih drumskih nemani, rekao je Luc, dodajući se da se domaća autoindustrija prosto prisiljava na razvoj štedljivih vozila, za koja u Americi i nema stvarnog interesa.
Posle "Tojote" i još nekoliko firmi, GM je najavio uvodjenje hibridnih motora, koja istovremeno značajno smanjuju potrošnju, ali i štetu po ozonski omotač, ali je Luc izjavio da ne treba očekivati nikakve čudesne mehanizme za uštedu goriva.
"Bez obzira na ono što paničari govore, mi nemamo nikakav čarobni karburator koji bi omogućio potrošnju grama goriva na 100 kilometara, ali nećemo da ga koristimo jer, kao, imamo dil sa naftnim kompanijama", rekao je Luc.
(Tanjug)
Vodeća fabrika automobila u SAD, "Dženeral motors" (GM) smatra da su japanski proizvodjači u ogromnoj prednosti "zbog godina rada na štedljivim motorima", prethodno ugradjivanim u - za američke megalomanske standarde - "male automobile".
"To bi bilo isto kao da tekstilnoj industriji naložite da, u sklopu svenarodne borbe protiv gojaznosti, proizvodi samo male brojeve odeće", rekao je jedan od vodećih menadžera GM, Bob Luc, koji slovi za ogorčenog protivnika ozbiljnih mera štednje, koje se najavljuju iz Vašingtona.
Uprkos naporima američkih proizvodjača da načine kakav štedljivi automobil, ti pokušaju se često rasplinu u težnji za veličinom, što je, ponajviše, posledica činjenice da Amerikance mala vozila uopšte ne privlače.
Slično komisiji za Irak nekadašnjeg državnog sekretara Džejmsa Bejkera, 15-tak nekadašnjih istaknutih biznismena i vojskovodja uhvatilo se u koštac sa energetskom krizom, predloživši vladi Džordža Buša da nastoji da umanji zavisnost od uvozne nafte, pošto ona potiče iz nestabilnih regiona, poput Bliskog Istoka.
Gorivo u SAD je, nasuprot zapadnoj Evropi, još izuzetno jeftino, što će i dalje predstavljati podstrek za prodaju ogromnih drumskih nemani, rekao je Luc, dodajući se da se domaća autoindustrija prosto prisiljava na razvoj štedljivih vozila, za koja u Americi i nema stvarnog interesa.
Posle "Tojote" i još nekoliko firmi, GM je najavio uvodjenje hibridnih motora, koja istovremeno značajno smanjuju potrošnju, ali i štetu po ozonski omotač, ali je Luc izjavio da ne treba očekivati nikakve čudesne mehanizme za uštedu goriva.
"Bez obzira na ono što paničari govore, mi nemamo nikakav čarobni karburator koji bi omogućio potrošnju grama goriva na 100 kilometara, ali nećemo da ga koristimo jer, kao, imamo dil sa naftnim kompanijama", rekao je Luc.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.