
Kraj osamdesetih i početak devedesetih godina prošlog veka zapamćen je kao ponovni procvat češke automobilske industrije. Tradicija Škode tada je počela da dobija opravdanja u modelima koji su kasnije stekli veliku popularnost. Model Favorit, koji je bio dosta tražen, bio je i jedna vrsta najave za sve ono što će se dešavati u narednih petnaestak godina sa češkim proizvodjačem automobila.
Kada se 1994. godine pojavila Felicia, mnogima je postalo jasno da je Škoda ”zagazila” u veoma ozbiljne vode automobilske industrije, a konkurenti su bili prilično iznenađeni, pre svega, odnosom cena-kvalitet kod modela Škode. Nakon toga je 1996. godine stigla Octavia, koja je, istini za volju, mogla da stane rame uz rame sa mnogo ozbiljnijim evropskim konkurentima. Zajedničke platforme i pogonske jedinice Škoda je počela da deli sa modelima Volkswagena, a sve se to odrazilo na kvalitet i popularnost njenih vozila. Znatno niža cena od zapadnoevropskih konkurenata, bila je još jedan od bitnih razloga što su modeli Škode nalazili sve veći broj kupaca.
Možda je, ipak, 1999. godina najznačajnija u novijoj istoriji Škode. Tada je predstavljen model Fabia koji se u to vreme nalazio na samoj granici B i C segmenta, jer su se tada u B segmentu nalazili automobili nešto manjih dimenzija nego danas. Napravljena na platformi na kojoj je kasnije nastao i novi VW Polo, Fabia je predstavljala odličan kompromis između gradskog, poslovnog i automobila za duža putovanja.
Da je to zaista tako, pokazalo je punih sedam godina prodaje, pre svega na tržištu centralne i istočne Evrope, mada ni ”zapadnjaci” nisu bili ravnodušni prema ovom mo¬delu. Fabia se prodavala u tri karoserijske verzije, a velika ponuda agregata, iz sopstvenog i programa VW, omogućila je dobru prisnost sa gotovo 1,5 miliona kupaca. Nekoliko godina uzastopno Fabia je bila najbolje prodavani inostrani automobil na našem tržištu, ali posle pojave Dacie Logan ruže su prestale da joj cvetaju. Sedam godina prodaje sasvim je dovoljno da se bilo koje tržište zasiti bilo kojim automobilom. Još ako fokusiramo pažnju na sadašnje odnose u B segmentu, gde Fabia pripada, postaje jasno da je naslednik(ca) preka potreba.
Odnedavno se mogu pronaći informacije da je naslednica spremna, kao i to da nije menjala ime. Nova Fabia, prema sadašnjim najavama, biće predstavljena na Salonu automobila u Ženevi, u martu 2007. godine. Kada se pojavio model Roomster, tada je rečeno da je izgled njegovog prednjeg dela zapravo i najava za pravac u kom Škoda razmišlja prilikom konstrukcije nove Fabie.
Kada se 1994. godine pojavila Felicia, mnogima je postalo jasno da je Škoda ”zagazila” u veoma ozbiljne vode automobilske industrije, a konkurenti su bili prilično iznenađeni, pre svega, odnosom cena-kvalitet kod modela Škode. Nakon toga je 1996. godine stigla Octavia, koja je, istini za volju, mogla da stane rame uz rame sa mnogo ozbiljnijim evropskim konkurentima. Zajedničke platforme i pogonske jedinice Škoda je počela da deli sa modelima Volkswagena, a sve se to odrazilo na kvalitet i popularnost njenih vozila. Znatno niža cena od zapadnoevropskih konkurenata, bila je još jedan od bitnih razloga što su modeli Škode nalazili sve veći broj kupaca.
Možda je, ipak, 1999. godina najznačajnija u novijoj istoriji Škode. Tada je predstavljen model Fabia koji se u to vreme nalazio na samoj granici B i C segmenta, jer su se tada u B segmentu nalazili automobili nešto manjih dimenzija nego danas. Napravljena na platformi na kojoj je kasnije nastao i novi VW Polo, Fabia je predstavljala odličan kompromis između gradskog, poslovnog i automobila za duža putovanja.
Da je to zaista tako, pokazalo je punih sedam godina prodaje, pre svega na tržištu centralne i istočne Evrope, mada ni ”zapadnjaci” nisu bili ravnodušni prema ovom mo¬delu. Fabia se prodavala u tri karoserijske verzije, a velika ponuda agregata, iz sopstvenog i programa VW, omogućila je dobru prisnost sa gotovo 1,5 miliona kupaca. Nekoliko godina uzastopno Fabia je bila najbolje prodavani inostrani automobil na našem tržištu, ali posle pojave Dacie Logan ruže su prestale da joj cvetaju. Sedam godina prodaje sasvim je dovoljno da se bilo koje tržište zasiti bilo kojim automobilom. Još ako fokusiramo pažnju na sadašnje odnose u B segmentu, gde Fabia pripada, postaje jasno da je naslednik(ca) preka potreba.
Odnedavno se mogu pronaći informacije da je naslednica spremna, kao i to da nije menjala ime. Nova Fabia, prema sadašnjim najavama, biće predstavljena na Salonu automobila u Ženevi, u martu 2007. godine. Kada se pojavio model Roomster, tada je rečeno da je izgled njegovog prednjeg dela zapravo i najava za pravac u kom Škoda razmišlja prilikom konstrukcije nove Fabie.
Korak ka vrhu zapadnoevropskog tržišta
I zaista je bilo tako, jer gotovo identičan prednji deo sa modelom Roomster najavljuje novo poglavlje životne priče Škodinog predstavnika u B segmentu. Iako se radi o potpuno novom modelu, pojava naslednice nije ni blizu revolucionarnog dizajna koji je imala stara Fabia kada se pojavila. Utisak je takav da Škoda polako, ali sigurno, svoje modele približava samom vrhu zapadnoevropskog standarda i po pitanju kvaliteta i po pitanju dizajna.
Sa svojim dimenzijama nova Fabia se idealno ubacuje medju konkurente (dužina 3992 mm, širina 1642 mm i visina 1498 mm). Svesni toga da se velika popularnost stiče na dobroj ponudi unutrašnjeg prostora, Česi su učinili sve da on bude maksimalno iskorišćen. U prostoru za putnike biće dosta savremene tehnologije, tako da će putnici imati priliku da koriste MP3 player, iPod i Bluetooth. Standardnu zapreminu prtljažnika od neverovatnih 300 litara, preklapanjem zadnje klupe moguće je povećati na čak 1163 litra.
Dosta se radilo i na bezbednosti novog modela. Izgleda da je nova Fabia ozbiljno pripremljena za testiranja sigurnosti koja joj svakako slede. Vazdušni jastuci za glavu putnika i posebna pažnja koncentrisana na bezbednost dece sigurno će biti presudni za osvajanje ”zvezdica” na nekom od budućih testiranja.
Za model Fabia u novom ruhu najavljena je bogata ponuda agregata. Od benzinaca tu će se naći motor zapremine 1,2 litra sa oznakom HTP sa 60 KS, kao i isti agregat sa oznakom 12V i 70 KS. Jači benzinac će biti 1,4-litarski motor sa 16V i 86 KS, a najjači će biti 1,6-litarski 16V agregat sa 105 KS, koji će biti dostupan i u kombinaciji sa automatskim menjačem. Agregati koji će kao gorivo koristiti dizel, takođe će imati bogatu ponudu. Tu će se naći dve pogonske jedinice zapremine 1,4 litra sa oznakom TDI PD koji će imati 70 ili 80 KS u zavisnosti od modela. Najjači dizel zapremine 1,9 litra nosiće oznaku TDI PD i raspolagaće sa snagom od 105 KS. Uz snažnije agregate moći će da se naruči šestostepeni Tiptronic menjač.
Očekuje se da će početak prodaje nove Fabie uslediti ubrzo nakon premijere u Ženevi. Prema najavama, aktuelni model Fabie u verzijama sedan i karavan nastaviće da se prodaje još neko vreme. Za kraj naredne godine očekuju se modeli nove Fabie sa snažnijim motorima, a možda i već tradicionalno sportski opremljen model RS.
(Vrele gume/MONDO)
Sa svojim dimenzijama nova Fabia se idealno ubacuje medju konkurente (dužina 3992 mm, širina 1642 mm i visina 1498 mm). Svesni toga da se velika popularnost stiče na dobroj ponudi unutrašnjeg prostora, Česi su učinili sve da on bude maksimalno iskorišćen. U prostoru za putnike biće dosta savremene tehnologije, tako da će putnici imati priliku da koriste MP3 player, iPod i Bluetooth. Standardnu zapreminu prtljažnika od neverovatnih 300 litara, preklapanjem zadnje klupe moguće je povećati na čak 1163 litra.
Dosta se radilo i na bezbednosti novog modela. Izgleda da je nova Fabia ozbiljno pripremljena za testiranja sigurnosti koja joj svakako slede. Vazdušni jastuci za glavu putnika i posebna pažnja koncentrisana na bezbednost dece sigurno će biti presudni za osvajanje ”zvezdica” na nekom od budućih testiranja.
Za model Fabia u novom ruhu najavljena je bogata ponuda agregata. Od benzinaca tu će se naći motor zapremine 1,2 litra sa oznakom HTP sa 60 KS, kao i isti agregat sa oznakom 12V i 70 KS. Jači benzinac će biti 1,4-litarski motor sa 16V i 86 KS, a najjači će biti 1,6-litarski 16V agregat sa 105 KS, koji će biti dostupan i u kombinaciji sa automatskim menjačem. Agregati koji će kao gorivo koristiti dizel, takođe će imati bogatu ponudu. Tu će se naći dve pogonske jedinice zapremine 1,4 litra sa oznakom TDI PD koji će imati 70 ili 80 KS u zavisnosti od modela. Najjači dizel zapremine 1,9 litra nosiće oznaku TDI PD i raspolagaće sa snagom od 105 KS. Uz snažnije agregate moći će da se naruči šestostepeni Tiptronic menjač.
Očekuje se da će početak prodaje nove Fabie uslediti ubrzo nakon premijere u Ženevi. Prema najavama, aktuelni model Fabie u verzijama sedan i karavan nastaviće da se prodaje još neko vreme. Za kraj naredne godine očekuju se modeli nove Fabie sa snažnijim motorima, a možda i već tradicionalno sportski opremljen model RS.
(Vrele gume/MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.