Ako je suditi po broju prodatih novih putničkih i lakih komercijalnih vozila u toku prethodne godine, automobilsko tržište u Srbiji sa godišnje prodatih 46.105 jedinica, napreduje laganim koracima prema napred.
Ako je suditi po broju prodatih novih putničkih i lakih komercijalnih vozila u toku prethodne godine, automobilsko tržište u Srbiji sa godišnje prodatih 46.105 jedinica, napreduje laganim koracima prema napred.U odnosu na prethodnu, 2005 godinu kada je prodato oko 43.000 novih vozila, beleži se statistički rast prodaje od 6,8 odsto što se može smatrati solidnim tržišnim napretkom. Ipak, imajući u vidu starost voznog parka i "glad za novim automobilima", prodaja u ovim okvirima je samo vrh ledenog brega u odnosu na realne potrebe tržišta.
Nivo godišnje prodaje automobila (70.000-80.000) koji je već nekoliko godina konstanatan u Hrvatskoj ili Sloveniji treba očekivati tek sa povećanjem kupovne moći stanovništva, boljom ekonomskom situacijom za mala i srednja preduzeća i povećanjem opšteg standarda.
Analizirajući podatke prodaje po markama, očigledan je napredak prodaje skupljih zapadnih marki kao što su Folksvagen, Fijat, Pežo, Reno i Opel. Škoda i Dačija se drže svog uobičajenog rejtinga koji se zasniva pre svega na prodaji najjeftinijih modela na tržištu. S obzirom na cenovnu klasu vozila u svojoj paleti, uz navedene lidere, najprijatnije iznenadjenje je svakako Tojota, koja je osvojila gotovo 5 posto tržišta uvoznih vozila.
Prilično su neprijatno iznenadili Kia, Lada i Hjundai koji očigledno imaju loše rešenu organizacionu strukturu i vrlo nizak nivo ulaganja u marketingu, što je osnova dobrog plasmana proizvoda u ekonomijama poput naše.
Sve u svemu, prošla godina je bolja od prethodne, a trka u novoj 2007. se polako zahuktava.
(Vrele gume)