Ako je suditi po broju prodatih novih putničkih i lakih komercijalnih vozila u toku prethodne godine, automobilsko tržište u Srbiji sa godišnje prodatih 46.105 jedinica, napreduje laganim koracima prema napred.

U odnosu na prethodnu, 2005 godinu kada je prodato oko 43.000 novih vozila, beleži se statistički rast prodaje od 6,8 odsto što se može smatrati solidnim tržišnim napretkom. Ipak, imajući u vidu starost voznog parka i "glad za novim automobilima", prodaja u ovim okvirima je samo vrh ledenog brega u odnosu na realne potrebe tržišta.

Nivo godišnje prodaje automobila (70.000-80.000) koji je već nekoliko godina konstanatan u Hrvatskoj ili Sloveniji treba očekivati tek sa povećanjem kupovne moći stanovništva, boljom ekonomskom situacijom za mala i srednja preduzeća i povećanjem opšteg standarda.

Analizirajući podatke prodaje po markama, očigledan je napredak prodaje skupljih zapadnih marki kao što su Folksvagen, Fijat, Pežo, Reno i Opel. Škoda i Dačija se drže svog uobičajenog rejtinga koji se zasniva pre svega na prodaji najjeftinijih modela na tržištu. S obzirom na cenovnu klasu vozila u svojoj paleti, uz navedene lidere, najprijatnije iznenadjenje je svakako Tojota, koja je osvojila gotovo 5 posto tržišta uvoznih vozila.

Prilično su neprijatno iznenadili Kia, Lada i Hjundai koji očigledno imaju loše rešenu organizacionu strukturu i vrlo nizak nivo ulaganja u marketingu, što je osnova dobrog plasmana proizvoda u ekonomijama poput naše.

Sve u svemu, prošla godina je bolja od prethodne, a trka u novoj 2007. se polako zahuktava.

(Vrele gume)